Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: Draver leren galopperen

  1. #16
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Draver leren galopperen

    Det kunnen ze op een bepaalde manier ook zijn denk ik. Een Welsh cob geen koudbloed, ik dacht altijd van wel joh.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  2. #17
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Draver leren galopperen

    Daar zit volgens mij best wel wat Arabisch bloed in. IJslanders zijn misschien koudbloed, maar ik vind het vaak heethoofden .
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  3. #18
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Draver leren galopperen

    Nee, welsh cob valt inderdaad niet onder koudbloed, al kunnen ze er bijna wel voor door qua bouw en soberheid
    Arabisch bloed is wel echt ver weg, dus waar het precies in zit dat het geen KB is, weet ik niet hoor.

    Ijslanders heethoofden verschilt waarschijnlijk wel per bloedlijn. Zo zijn er ook veel arabieren die helemaal geen heethoofden zijn. En welsh cobs is ook heel verschillend, net als haflingers

    Valt niet over 1 kam te scheren

    EDIT: was toch even nieuwsgierig en zag hier het volgende:
    http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=154&t=1103989
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  4. #19
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Draver leren galopperen

    Hahahaha daar op bokt lees ik o.a. dit: "Overigens maken velen verschil tussen koudbloed, warmboed en volbloed. Warmbloed heeft er ook voor een deel mee te maken dat je beter gaan presteren na wat opwarming, terwijl dat blijkbaar voor een koudbloed wat minder uitmaakt." LOL waar diegene dát nou vandaan heeft...?

  5. #20
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Draver leren galopperen



    Dus eigenlijk heeft iedereen een warmbloed
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  6. #21
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Draver leren galopperen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja Bekijk Bericht
    Ahum, zijn koudbloeden geen echte paarden? En heb je geen ervaring nodig om daarmee om te gaan?
    Fjorden niet natuurlijk, kwa maat. Die had ik. En natuurlijk heb je er ervaring voor nodig, maar het paardje wat ik koos was heerlijk vergevingsgezind van karakter! Dat was het 'makkelijke' eraan, het gaf me een veilig gevoel, maar wat promptertje ook zegt - afhankelijk van wat je doelen zijn kan een koudbloed natuurlijk ook heel moeilijk zijn!
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  7. #22
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Draver leren galopperen

    Oh, jij definieert 'paard' aan de hand van stokmaat.
    IJslanders hebben een ponymaat, maar worden toch paarden genoemd. Fjorden worden ook paarden genoemd, Haflingers ook. Allemaal koudbloeden, én paarden. Jij denkt dat koudbloeden pony's zijn, en dus makkelijk in de omgang...? Alsof stokmaat en bloedlijnen alles zeggen...?
    Jij hebt destijds een (Fjorden)paard uitgezocht dat goed paste bij jouw ontwikkeling op dat moment: een vergevingsgezind paard zodat je meer bandbreedte hebt om fouten te maken zonder dat er gelijk ongelukken gebeuren, waardoor je op een relatief veilige manier kunt leren. Niks mis mee (heel verstandig om een paard te kiezen dat bij je past), maar wel een beetje gek om dan alle koudbloeden, of alle pony's, dan maar over één kam te scheren... Ik ken zát koudbloeden of pony's, die echt niet zo makkelijk in de omgang zijn en waarbij je heel wat pijlen op je boog moet hebben, om er fijn mee samen te kunnen werken.

    Maarrehmmmm we zijn het topic van Marlies wel een beetje aan het vervuilen nu (sorry Marlies...) want het gaat allang niet meer over het aanleren van de galop bij een draver...

  8. #23
    Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    2.278

    Re: Draver leren galopperen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja Bekijk Bericht
    maar wel een beetje gek om dan alle koudbloeden, of alle pony's, dan maar over één kam te scheren...
    Moet er even aan wennen dat mensen zich hier al op hun tenen getrapt voelen als ik een weinig relevante eigen ervaring deel.
    Als ik terug lees scheer ik helemaal niets over 1 kam. Maar goed. Galopperende dravers dus.
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

    Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

  9. #24
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Draver leren galopperen

    Ik voel mij helemaal niet op mijn tenen getrapt en ik snap ook niet waarom je dat denkt.
    Maar ik merk in dit gesprek dat jij en ik op een totaal ander niveau denken en voelen. Dat geeft verder niet maar ik denk niet dat wij elkaar gaan begrijpen. En dat is verder ook niet erg. Het lijkt me beter als we het hier verder bij laten.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •