Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 27 van de 27

Topic: Thema week 50 t/m 1; Friendly game

  1. #16
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Thema week 50 t/m 1; Friendly game

    Mees vandaag, friendly in beweging en een stukje helikopter terwijl ik weg loop. Komt keurig weer bij me, erg ok hiermee volgens mij

    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  2. #17
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Thema week 50 t/m 1; Friendly game

    @Marions; wat ook nog wel wil helpen is het combineren met een friendly die ze wel oke vind. bijv de string rechts links om en om naast haar op de grond landen. Vanuit een oke punt maak je dan ipv rechts links 1 helicopterbeweging tussendoor en daarna weer door naar het vertrouwde patroon. Dan werk je vanuit een bejend kader. Minder abrupt qua beweging en stoppen helpt tegen de stress.
    Ook voer in je hand en voer geven terwijl je 1 helikopter doet en dat vaak herhalen. Dan heb je voor je het weet een nieuwe assosciatie en je voorkomt vluchtafstand (andrewmclean heeft oa die theorie van vluchtafstand voorkomen) waardoor je paard betere patronen leert.

  3. #18

    Re: Thema week 50 t/m 1; Friendly game

    Dank voor de goede ideeën alledrie! Ga ik deze week eens wat mee proberen. Grappig hoe je dan vast zit in je denkpatroon, want ik dacht zelf even alle opties wel gehad te hebben

  4. #19
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Thema week 50 t/m 1; Friendly game

    Ik heb met Mees vandaag afgesloten met friendly game met de longeerzweep. Ook daar is hij erg ok mee. Ik ben blij met de vooruitgang die we geboekt hebben, randje onzekerheid in mij en mijn hulpmiddelen weer een beetje weg gepoetst. Op naar de volgende ......
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  5. #20
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Thema week 50 t/m 1; Friendly game

    Onze afsluiting:



    Zijn er nog meer die hun friendly willen delen? Ervaringen in beeld of beschreven?
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  6. #21
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Thema week 50 t/m 1; Friendly game

    Mooie afsluiting Saar! Het filmpje ziet er echt heel fijn uit!

    Ik heb even een forumstop gehad, maar heb wel de friendly met Vinur opgepakt. We zijn bezig geweest met friendly in motion. Vooral de stick en string over Vinur heen in stap en zelfs in draf. Ik ben heel tevreden hoe dit nu gaat, superfijn!
    Als we dit langs het hek doen en de string raakt het hek, dan heeft Vinur nog een kleine schrikreactie. Dus daar gaan we nog even mee werken.

    Verder ook friendly vanuit het zadel gedaan met onze nieuwe oefening om mij te laten ontspannen. Namelijk mijn kuiten omhoog en omlaag op het ritme van de achterbenen en mijn handen/armen draaien in ritme van de voorbenen. Bedoeld om mij te laten ontspannen, maar ook een mooie friendly voor Vinur

  7. #22

    Re: Thema week 50 t/m 1; Friendly game

    Ik wil zeker nog schrijven hier, maar wil eigenlijk nog even met de input van jullie verder. Heel veel dingen die ik "gewoon moest doen" heb ik kunnen afvinken, maar wat ik hierboven vroeg is eigenlijk een veel interessanter vraagstuk waar ik nog even de tijd voor wil nemen. Ik zal dit topic binnenkort nog een keer naar boven graven dus

    Fijn dat jullie er weer zo duidelijk resultaat van zien Yorien en Saar!

  8. #23
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: Thema week 50 t/m 1; Friendly game

    Ik was ook even wat minder actief op het forum maar ben er weer hoor

    Ik wilde met Rose meer aan de slag met liberty maar bleef wat hangen bij stick to me en close range en het voelde gewoon niet zo, tja, steady.
    In de vorige les van Niek werd het duidelijk dat de redenen dat het hier en daar bleef haperen vooral voortkwamen uit problemen van Rose met vooral zone 1.

    Dat is een friendly ding, maar heel erg left brain en niet zo zeer uit onzekerheid. Rose zet je het liefst in zone 2 en 3. Daar is ze heel confident, maar gedoe aan haar hoofd zag ze niet zitten, en recht voor je staan hoefde ook niet zo heel erg van haar.
    En als je zone 1 niet zonder brace bij je kunt vragen hoef je ook niet zoveel te verwachten van je draw als het er op aankomt natuurlijk. Of rechte lijnen welke kant op dan ook.

    Veel focus daarop dus; veel friendly met haar hoofd, aanrakingen overal. Lead by jaw en lead by chin zijn oefeningen die we heel veel gedaan hebben. Wat begon als veel brace op iedere vraag werd steeds zachter en zachter, wat doorwerkte op haar hele houding en attitude.
    Haar hele zone 1 is zachter geworden, waardoor ze nu ook in haar hele lijf veel meer lossigheid begint te krijgen en mentaal veel minder brace heeft. Ze zoekt ook zelf het contact meer op nu en geeft aan vaker op een zachte manier dichtbij te willen zijn. Mooi is dat!
    Heel mooi om te merken hoe zoiets doorwerkt in meerdere delen van het lijf en op meerdere vlakken in de communicatie!

    rose2.jpg

    rose3.jpg

    Hebben we nog zin in nog een paar weken met een thema aan de slag te gaan?



  9. #24
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Thema week 50 t/m 1; Friendly game

    Wat goed Sterre!

    Ik heb wel zin om door te gaan! Hebben jullie een thema waar jullie aan willen werken? Ik wil aan de slag met adrenaline vs rust at liberty. Maar dat kan natuurlijk ook los van deze themaweken als jullie liever een ander thema doen.

    Mijn hoofd heeft nog wat moeite met dit soort dingen structureren, dus ik weet niet of het me lukt een topic te maken. Wil vanmiddag anders wel even proberen wat op een rijtje te zetten.

  10. #25
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Thema week 50 t/m 1; Friendly game

    Wat een fijne progressie allemaal. Goed gedaan Yorien, zelfs in draf. Dat stukje met het hek, is het dan het onverwachte geluid waarop hij reageert?

    Friendly is een doorlopend iets hoor, Marion. Ben benieuwd naar je verdere vooruitgang.

    Wat een mooie progressie, Sterre. Ik moest gelijk denken aan de "belleybutton" oefening van Lichman. Ken je die?
    Dat is eigenlijk wel een mooie voor de volgende ronde ook, draw.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  11. #26
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Thema week 50 t/m 1; Friendly game

    Draw is inderdaad ook een leuke om op te pakken

    Ons hek bestaat uit lint. Dus als de string dat raakt beweegt het hele lint. Dat vind Vinur nog een beetje veel. Met rijden gaan we soms wat dicht langs de rand en tik ik een paaltje aan. Dat is ook nog niet helemaal oke. Net als onder de boompjes door rijden zodat de takken langs mn cap gaan. Nog genoeg om aan te werken Maar ik ben al heel blij dat we geen paniek reacties meer hebben. Het is even schrikken, maar Vinur herstelt zich snel!

  12. #27
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: Thema week 50 t/m 1; Friendly game

    Draw lijkt me ook een leuke als thema! Is draw ruim genoeg voor iedereen om mee aan de slag te gaan denken jullie?

    Dankjewel! Saar, die oefening ken ik nog niet. Ik ben wel nu bezig met het verbeteren van de draw dus ben er wel erg benieuwd naar.
    Mooi filmpje met Mees ook, wat fijn dat jullie ook fijne progressie hebben gemaakt

    Jorien, herkenbaar, dat soort dingen! Goed om mee te oefenen inderdaad. Jullie zijn fijn bezig zeg

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •