Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 20 van de 20

Topic: Countdown

  1. #16
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Countdown

    Dank je wel voor je uitleg Saar. En leuk dat je er een topic over opent. Ook de aanvullende vragen hier zijn waardevol

    Ik denk dat deze voor Vinur ook waardevol kan zijn. Binnenkort eens proberen!

  2. #17
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Countdown

    Heel interessant, ook ik wil deze oefening binnenkort eens proberen!

  3. #18
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Countdown

    Gedaan, maar niet helemaal goed lees ik nu. Ze ging lekker doorstappen en dacht snel mee, ik had moeite met de korte stukjes 'oh shit, zijn we al zover?!' was regelmatig mijn gedachte bij 2 of 4 tellen.
    Maar toen liet ik Fen draven, en ipv halthouden liet ik haar steeds teruggaan naar stap. Dat heb ik verkeerd onthouden denk ik. Daardoor was de uitdaging minder en het effect ook, van halt wegdraven word Fen veel beter van in alles.
    Of ik dit zo vol blijf houden weet ik niet, Fen moet juist veel galopperen en onze opwarming duurt vaak ook al lang zat. Het zal niet mijn weinig-tijd-toch-iets-doen-ding worden daardoor, en 3 keer per week redden we gewoonweg niet. Hoewel werk a/d hand wel mijn weinig-tijd-ding is geworden en daarbij kan ik natuurlijk ook tellen. Juist om naar piaffe te werken denk ik.
    Ik puzzel nog even verder

  4. #19
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Countdown

    Oh dat had ik ook niet zo begrepen, ik vraag ook terug van draf in stap, maar dat is niet de bedoeling?
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  5. #20
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Countdown

    De oefening is tellen en naar halt, onafhankelijk van de gang. Dus ook in draf naar halt. En echt halt, niet wegebbend naar halt maar actief stil. Niet stoppend op de voorhand en dat de achterkant dan nog weg draait. Gewoon vier hoeven aan de grond.

    Voor Mees werkt de wiggle als rem in dit geval niet ideaal. Want wiggle geeft hoofd omhoog, borst naar voren, holle rug. Dus is mijn rem nu meer een blok aan de voorkant ("ho", live down, stick naar voren, loop richting neus om te blokken.) Daarmee blijft hij makkelijker levelheaded in de overgangen en dat dat komt de bovenlijn weer ten goede.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •