Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234
Resultaten 46 tot 59 van de 59

Topic: Thema week 46 t/m 48 - driving game

  1. #46
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Oh Saar, ik zou echt zo graag langskomen om lange-teugel-oefenlessen te komen geven! Ik herken je probleem en heb er handige tips voor gekregen :-D
    Maarja, die afstand is echt ruk...

  2. #47

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Het is een uur rijden zag ik. Vind je dat ver Eva?
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  3. #48
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Niet om een lesdag van te maken Roos, wel om structureel drie kwartier te komen oefenen voor mijn opleiding Ik heb gewoon simpelweg niet genoeg tijd in een week om ruim 2 uur on de auto te zitten voor 45 minuten oefenles.
    Er was wel vraag naar vanuit Noord Holland dus wie weet ga ik een oproepje plaatsen en word het een hele dag oefenen in die hoek.

  4. #49
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Dan hou ik me aanbevolen hoor.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  5. #50

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Wat grappig dat een aantal van jullie ondanks het driving thema dus toch (onder andere) bij friendly uitkomen!

    Mezelf filmen is nog steeds lastig, maar door verslag uit te brengen hier denk ik zelf in ieder geval goed na over wat ik doe, en breng ik misschien anderen nog op leuke ideeën.
    Ik had dus twee point-to-point sessies achter de rug, en toen Ana dit de dag daarna ook even aan Lousa vroeg deed ze dat met twee vingers in haar neus. Door naar een volgende stap dus! Naast point-to-point lijkt me follow the rail een heel nuttig patroon voor inrijden, dus ben ik gaan uitbreiden naar point to point "via de hoefslag gelopen". Dit ging prima, maar de hoeken doorlopen was wel lastig. De sessie daarna de pionnen in de hoek gezet, met de uitdaging om daar omheen te gaan. Toen dat goed ging hadden we een redelijke follow the rail. Mijn neutral daarin en haar verantwoordelijkheid voor richting en tempo moeten nog wel echt veel beter, dus voor aankomende twee/drie sessies heb ik een plan gemaakt:
    - follow the rail moet meer een sweetspot worden, dus vooral op de hoefslag rust geven. Nu draait ze elke keer bij of komt naar me toe.
    - een aantal sessies follow the rail, onderbroken met opdrachten. Belonen door weer "lekker rustig op die hoefslag te mogen stappen"
    - langere lijn er aan en af en toe een rondje correcties tellen waardoor ik me meer bewust wordt van mijn (te grote) hulpen en mijn neutral hopelijk verbetert.

    Nog een vraag voor anderen, ik ben benieuwd hoe jullie eigenlijk corrigeren op het moment dat je paard van de rail af komt. Ik kan wel gaan vertellen wat ik doe en wat voor ideeën ik heb, maar misschien is het leuker om eerst wat van anderen te horen!

  6. #51
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Bedankt nog allemaal voor de uitleg over wat driving game allemaal inhoudt, handig! Het lukt me niet helemaal om hieraan systematisch mee te doen, maar ik kijk met jullie mee en doe veel inspiratie op om te knutselen met Kees

    Yo-Rien, bedankt voor je filmpjes met Vinur. Hoe simpel en doeltreffend kan het zijn! Ik ben ook met mijn draw bezig en kan jullie voorbeeld goed gebruiken.

    Marions, ik heb geleerd de neus met driving game terug te sturen naar de hoefslag door de stick ritmisch op en neer te bewegen. Ben benieuwd naar jouw variaties.

  7. #52
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Leuk dat je ook meeleest Sonja!

    Marion, ken je de DVD van Mikey, over The Project? Zou heel goed aansluiten op waar jij nu mee bezig bent!

    Ik heb zondag les gehad van Niek, kwam een hele hoop uit dat ook aansluit op waar we hier nu mee bezig zijn.
    Zo heeft Rose duidelijk een zone 1 issue, waar ik al eerder tegenaan was gelopen. Dat is een friendly-ding, maar het uit zich natuurlijk net zo goed in driving. Gaan we veel mee oefenen. En veel focus op het verbeteren van draw.
    Ik zal nog uitgebreid op de les ingaan in mijn dagboekje van de week en hier de stukjes beschrijven die in het driving-hokje passen.

  8. #53
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Mees heeft ondertussen vier sessies met driving van de voorhand gehad. Op de grond en onder zadel. Hij wordt vloeiender in het gewicht naar achteren brengen, kan mooier door draaien. Zal eens kijken of ik morgen kan filmen.

    Pup zit teveel tussen voor het lange lijnen, dat wordt niks voorlopig.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  9. #54

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Ik had een interessant inzicht deze week! Ik vroeg hier naar hulpen bij de follow the rail, ik was zelf niet helemaal tevreden over hoe dat ging namelijk. Ik doe zelf idd ook voorhand/neus terug naar de hoefslag, maar het werd de hele tijd net niet echt wat en ze reageerde niet echt op mijn focus, ik was ook heel veel aan het corrigeren. Ik was al aan het nadenken over bijvoorbeeld "elke keer als ze van de hoefslag komt een cirkel vragen" en toen realiseerde ik me dat ik met mijn hulpen de hele tijd heel klein wilde proberen te zijn, terwijl dat niet mijn doel was nu in het patroon. Ik maakte er de laatste keer meer een "don't make me pick up my stick" spelletje van; als ze van de hoefslag kwam maakte ik een hoop commotie. Daarna kon ik ook écht terug naar neutral en konden we binnen twee rondjes op de moeilijke kant al rond met maar 3 correcties. Dat vond ik een mooi eindpunt voor die dag. Ik denk dat ik nog wel even verder ga met experimenteren hiermee, ook al zijn de driving weken nu voorbij!

    Hoe is het bij jou gegaan Dinka nadat je toch aangesloten bent?

    Hm Sterre, ik denk dat ik een keer een intro filmpje (of een hele dvd?) gezien heb van the project, want ik denk dat ik weet wat het inhoudt, en nu je het zegt lijkt dat wel op wat ik doe ja. Maar de precieze details weet ik niet (meer?), dus ik kan er niet zo veel over zeggen geloof ik!

  10. #55
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Mees heeft grote stappen gezet de afgelopen weken. Driving game van de voorhand kan hij nu op minimale hulpen, 180 graden om, tussendoor stoppend op mijn vraag. Hij brengt zelf gewicht naar achteren, bolt zijn rug en stapt mooi over. Soms smokkelt hij nog achter, zeker nadat we de 90 graden door gaan. Hij voert het rustig uit, ook zo fijn.

    Nine step backup die we van de vorige weken hebben mee genomen kan hij op het moment zonder "slepende" achterbenen.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  11. #56
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Herkenbaar marions, hier werkt het ook om effectief te zijn in het terugsturen naar de hoefslag en niet per definitie subtiel te willen zijn. 3 correcties in een ronde, netjes hoor!

  12. #57

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Eigenwijs Bekijk Bericht
    3 correcties in een ronde, netjes hoor!
    Haha dank, nou moet ik er wel bij zeggen dat de bak waar ik het in deed lekker klein is hoor, dus ben je snel de ronde door

  13. #58
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Ik heb de laatste tijd vrij weinig gepost.
    Maar wolde toch nog even filmpje laten zien van ons eindresultaat. Helaas kon ik niet alles filmen. We eindigden met een supermooie F8 in draf!! (Online dan) We hebben echt zó veel gehad aan de tips van hier. Tnx allemaal!!

    https://youtu.be/r_7Xcpen9PU

    https://youtu.be/BaqtCnhiGYA

  14. #59
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Echt heel leuk om jullie mooie resultaat te zien, Yo-Rien!

Pagina 4 van de 4 EersteEerste ... 234

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •