Pagina 3 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 59

Topic: Thema week 46 t/m 48 - driving game

  1. #31
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Marit, niet te streng zijn voor jezelf hoor. Gatenkaas is ook best lekker :-p En jullie hebben nog zoooo veel tijd om gaten te dichten

    Roos, herkenbare reactie. Bij ons is friendly in motion ook niet onze beste kwaliteit. Als ik me met Vinur veel richt op friendly alleen, helpt dat niet perse. Beter helpt om bijvoorbeeld een oefening alleen met stick te vragen en niet in de valkuil te stappen om alles zonder stick te doen. Dat kan hij namelijk goed, maar dan went hij niet aan de stick. Hoe is dat bij Poca?

    Wij hebben inmiddels sessie 2 en 3 achter de rug. Sessie 2 was niet veel soeps en bij minimale verbetering ben ik gestopt. Ik was er met mijn hoofd niet echt bij.
    Gisteren sessie 3. Ik had mn dag niet echt, dus weinig verwachtingen. Toch even wat gedaan. Kleine cirkels worden al beter, Vinur snapt het idee en doet onwijs zijn best. Die balans moet zo wel beter worden. Daarna S-patroon. In stap, al snel bood Vinur draf aan. En daarna bedacht hij dat hij zonder bochtjes veel sneller bij mij zou zijn, dus kwam in een rechte lijn in draf naar mij toe!! Wauw! Dat voelde heel cool, doel behaald Het was echt helemaal goed, ontspannen, met koppie erbij, veel effort. Wat een mooi paard heb ik toch <3
    Helaas niet op film. We waren na deze mooie draw natuurlijk klaar

  2. #32
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Goed, ik heb ook een plan gemaakt

    Met beide pony's wil ik online op grotere afstand werken en beginnen met driving in zone 4 en 5.

    Concreet:
    - Point A to B on a 22 ft en (in mijn geval) 30 ft rope
    - Driving from zone 5.
    Ik vind driving from zone 5 eigenlijk helemaal niet leuk, maar ik weet niet of dat is omdat we het nooit doen en er gewoon niet zo goed in zijn.

    Rose doet heel graag dingen at liberty! Ik ook, maar we blijven er een beetje in hangen en dat ligt aan mij.
    Mijn eigen valkuil at liberty is dat ik teveel wil gaan micromanagen, vooral als het niet meer close range is. En dat werkt uiteraard niet Daar wil ik graag aan werken (groter doel deze komende weken, niet persé deze weken)

    Concreet deze weken:
    - close range 360's
    - boomerang
    Laatst gewijzigd door sterre; 17-11-16 om 14:52.

  3. #33

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Ik moet lachen om Vinur. Cool dat hij zo bedacht hoe hij het snelste klaar was. Ik bedacht nog Yorien dat ik mijn draw-vraag echt altijd time met de positie van de hoeven. Als Vinur zijn gewicht vol op zijn binnenbeen staat dan is een draw uitvoeren niet zo makkelijk. Daar let ik als een havik op bij Poca.

    Poca raakt in de war merkte ik vandaag. Als ik friendly in motion doe dan denkt Poca: stick om hoog is sideways-towards. Niet zo gek bedacht. We zijn nu bezig met duidelijk onderscheid tussen de vragen te maken.

    Sterre, ik vind zone 5 driving ZO LEUK. Gezellig achter die wiebelende kont lopen. Heerlijk.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  4. #34
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Ik vind zone vijf ook leuk en pak deze driving game dan ook om mijn dubbele lijnen met Pup over de weg weer af te stoffen. Daar waren we al mee bezig, met zone vijf onderweg zijn en we hebben al veel kilometers gemaakt. Nu is het eigenlijk alweer weken weinig aan de orde en da's zone. Dus Pup en ik wandelen buiten in zone vijf. Onze doelen daar zijn meer vertrouwen in elkaar in het verkeer, meer gesprek houden ook nog wat bewegingsdingetjes zoals verzameld draven aan de dubbele lijnen. Uiteindelijk wil ik naar lange lijnen met meer contact dat op touwhalster.


    Met Mees ga ik rijden met stick, in ieder geval een voor laterale flexie en bochten. Een kijken of we uit kunnen bouwen in 7 sessies naar twee sticks en verder niets.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  5. #35

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Yo-Rien Bekijk Bericht

    Wij hebben inmiddels sessie 2 en 3 achter de rug. Sessie 2 was niet veel soeps en bij minimale verbetering ben ik gestopt. Ik was er met mijn hoofd niet echt bij.
    Gisteren sessie 3. Ik had mn dag niet echt, dus weinig verwachtingen. Toch even wat gedaan. Kleine cirkels worden al beter, Vinur snapt het idee en doet onwijs zijn best. Die balans moet zo wel beter worden. Daarna S-patroon. In stap, al snel bood Vinur draf aan. En daarna bedacht hij dat hij zonder bochtjes veel sneller bij mij zou zijn, dus kwam in een rechte lijn in draf naar mij toe!! Wauw! Dat voelde heel cool, doel behaald Het was echt helemaal goed, ontspannen, met koppie erbij, veel effort. Wat een mooi paard heb ik toch <3
    Helaas niet op film. We waren na deze mooie draw natuurlijk klaar
    Ik had de eer dit te zien, heel leuk! Hij leek inderdaad op een gegeven moment te denken ja dit kan ik véél efficiënter dan dat geheenenweer, ik snijd even af En als ik er nog wat aan toe mag voegen van mijn eigen bevindingen voelde het bij Vinur inderdaad helemaal niet als een friendly probleem, maar meer als een gewoonte/patroon wat je wil ombuigen. Hij zag er inderdaad ook heel confident uit toen hij vanuit draf bij je stond, ik ben benieuwd hoe je het uit gaat bouwen!

    Ik kan moeilijk mee kijken met anderen omdat ik geen filmpjes kan kijken tijdelijk, maar ik vind het leuk om te lezen hoe iedereen op zijn eigen manier bezig is!

    Ik heb zelf ook doelen bedacht. Geïnspireerd door het even spelen met Vinur en de paarden van Floor deze week wil ik graag mijn driving game echt op fase 1 kunnen vragen op korte afstand. (Dan gaat het mij nu vooral om een klein stapje schouder, achterwaarts of achterhand vragen.) Ik geloof dat ik regelmatig nog figuurlijk sta te blèren tegen ze Vinur reageerde bijvoorbeeld zo makkelijk om mijn lichaamstaal bij driving, en dat terwijl we als combi eigenlijk nog helemaal niet op elkaar afgestemd waren. Nou wilde ik daar gisteren al mee aan de slag gaan, maar dat ging niet zo best.
    Sessie 1: Ik wilde dus driving op fase 1, dus wat deed ik, fq en hq driving vragen zonder duidelijk doel en ongeduldig worden en fases verhogen Achteraf bedacht ik, mijn ergernis komt dan voort uit het feit dat het allemaal niet precies genoeg gaat, het is niet zo dat Lousa niet reageert, maar ze reageert niet altijd in de juiste richting.

    Vandaag dus een nieuw plan. Sessie 2:
    Ik wil driving 12 feet met veel preciezie en controle over de voeten. Dus vandaag vier pionnen en wat point to point. Eerst stap in verschillende zones, dan een keer met een bochtje, drafje en afgesloten met sideways. Ik ben heel precies geweest over richting en stil staan. Lousa zoekt de oplossing graag in alles behalve achteruit/gewicht terug. Het duurde even tot ze echt mee dacht, maar toen ik de omslag zag was de laatste sideways opeens met heel veel try. Dat was een mooi reslutaat vond ik, dus daar gestopt en volgende keer weer verder.
    Vanuit deze preciezere oefeningen wil ik mijn fases lichter gaan maken, zodat we niet de hele tijd dezelfde "basic" oefening doen die saai is, maar vanuit "interessante vraagstukken" vanzelf steeds makkelijker lichter te worden. Ik ben benieuwd of dat lukt! De slalom op de cirkel, wat Sandra een beetje beschrijft in dit topic, vind ik ook een goede om te proberen als ik denk dat we daar klaar voor zijn!

  6. #36
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Oooh, Jorien, ik las je supercoole draw nu pas! Gaaf zeg, wat goed! Knappe Vinur

    Leuk Marion dat je ook meedoet

    Ik ben gisteren met Rose aan de slag geweest in onze roundpen.
    Begonnen met 12 ft point to point.
    Dat ging eerst behoorlijk ongefocust, Rose kan inchecken bij een pion in een halve miliseconden vindt ze zelf. Echt stilstaan, nadenken en rust vinden duurt wat langer, maar als ze het doorheeft zorgt het voor grote ontspanning en rust.

    Poging tot zone 4/5 wandelen met 1 touw zorgde voor onbegrip, driving met mijn stick is stom zegt Rose, dat zorgde direct voor veel brace. Ik moet haar dat duidelijk nog veel beter uitleggen. Even teruggegaan naar friendly met de stick en in verschillende zones van mij in het algemeen. Dat ging netjes.

    At liberty een superfijne stick to me en het losse driving van voor en achterhand op suggestie (van mijn lijf dus) kan Rose ook erg goed.
    Bij de eerste poging tot 360 direct hetzelfde issue als online: driving van zone 1/2 met stick zorgt voor brace, dat is niet oké. Mooi werkpunt!
    Laatst gewijzigd door sterre; 19-11-16 om 01:20.

  7. #37
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Wat een goede ontdekkingen heb je al gedaan sterre! Ik zie Rose al voor me met haar halve seconde aandacht bij de pion. Mooie oefening voor haar.
    De brace op de stick herken ik ook. Daar zit bij Vinur nog wel een friendly issue: friendly met stick in motion. Hoe gaat dat bij Rose?

    Marion, bedankt voor de aanvullingen Leuk dat het spelen met Vinur je ook heeft geïnspireerd! Ik vond het ook heel leuk naar jullie te kijken. Zag er heel fijn uit

    Roos, dank je wel voor je aanvulling nog. Die preciesie die jij hebt, daar kan ik nog wel wat van leren.
    Jij ook bezig met friendly in motion. Volgens mij hadden we dat ook best als thema kunnen kiezen

    Saar, hoe gaat het nu bij jullie? Lange lijnen over de weg vind ik ook echt een hele mooie oefening. Maar daar ben ik met Vinur nog niet aan toe hoor.
    Mees is wel een uitdaging met lateral flexion?

    Ik heb vandaag 2 filmpjes gemaakt:

    https://youtu.be/dEIDHRm68RA

    https://youtu.be/i2Bg_gvnrcM

  8. #38

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Hier ging de friendly in motion vandaag voor het eerst echt goed. Poca begint langzaam te begrijpen dat ze niet sideways-towards hoeft te doen maar echt mag blijven lopen. Wat betreft de driving-game, raak ik Poca iedere keer heel bewust aan met de string. Dit, zie het lesverslag in mijn dagboek, om er voor te zorgen dat Poca leert dat de string niet vervelend is of pijn doet maar dat ze er vertrouwen in krijgt.

    Dat gedrag verbetert in 4 tot 7 x is echt duidelijk merkbaar. Ik ben blij dat dit topic er is en we elkaar kunnen motiveren.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  9. #39
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Echt fijn dat er zo'n topic is.

    Zelf doe ik niet meer mee. Gwen en ik botsen nu heel erg en ik weet zeker dat het door mij komt qua stemmingen. Kan die arme pony ook niets aan doen.
    Ik ga dus alleen doen wat goed is voor Gwen en blijkbaar is dat niet structureel ergens aan werken op dit moment.

    We genieten nu van poetsen, erf verkennen en brokjes eten (ik chocolade)
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  10. #40
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Vandaag maar eens de camera meegenomen, dag 2 van de driving game voor Mees en dubbele lijnen voor Pup.

    Pup duikt vooral erg vind ik



    Mees was een een beetje hyperdepieper, dus geen driving game vandaag.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  11. #41

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Hoe komt het dat ze duikt denk je?
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  12. #42
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Ik denk dat de oorzaak ligt in de activiteit van het achterbeen. Als het achterbeen wel actief wordt gebruikt, is het duiken weg.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  13. #43
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Dubbelpost
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  14. #44
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Wat fijn Roos dat ook voor jou dit topic zoveel resultaat geeft.

    Marit, brokjes/chocola eten en de boel verkennen is ook belangrijk Goed dat je zo eerlijk naar jezelf en Gwen kijkt en naar wat jullie nodig hebben.

    Leuk om je filmpje te zien Saar, benieuwd hoe jou verdere sessies gaan verlopen.

    Hier ook bezig geweest, geen beeldmateriaal omdat ik in between computers zit en nog aan het rommelen ben met alles op de juiste plek krijgen.

    Rose

    De laatste sessies met Rose waren erg interessant.
    Friendly in motion hadden we nog niet heel veel gedaan, zorgde bij Rose de eerste keer vooral voor irritatie want Rose houdt niet van overbodig gedoe. Veel ja-geknik en hoofdgegooi. Goede oefening dus. Sessie 3 was het veel beter.

    Point to point op grotere afstand vinden we superleuk, objecten 'vangen' wordt echt een spel. Rose denkt echt mee, het is een mooie oefening voor focus op afstand voor haar en tussen objecten door wissel ik van zone. Wandelen in zone 3 en 4 kunnen we nu.

    At liberty voelt het steeds een stukje meer samen, steeds een stukje verder, steeds iets erbij. Rose kan het zo effortless laten voelen, wauw!
    Driving bij de voorhand/zone 1 en 2 is inmiddels duidelijk en tadaaa.... daar was die 360 at liberty! ZO leuk! Eerst wat onzeker van Rose' kant wat ik nu bedoelde, maar vandaag was hij echt al steady!

    Wente

    Met Wente ook een sessie gespeeld die nergens op leek. Wente vind het nog spannend in de nieuwe round pen, kon daardoor niet goed nadenken/kon de game niet raden en ging jackpot doen, allerlei truken op tafel. Dat is oké, we gaan even back to basic en die roundpen/bak verkennen, totdat ze daar kan ontspannen zonder dat ze allerlei verwachtingen heeft.
    Ondertussen ben ik bijzonder blij met hoe goed ze het doet op onze nieuwe plek en hoe confident ze in het bos is, dus we doen genoeg
    Laatst gewijzigd door sterre; 25-11-16 om 01:50.

  15. #45
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Ik ga toch maar meedoen...

    Ik doe nu zoveel dingen dat ik de structuur ook een beetje mis.

    mijn doelen:
    stick to me in zone 2 in stap en draf. zonder dat apis emotioneel wordt.
    point to point 22ft waarbij apis aan het eind van de 22ft blijft en zelf opzoek gaat naar punten
    slalom op de cirkel van sandra met 4 pionnen op de cirkel waarbij hij op energie kan slalommen om de pionnen.

    misschien een beetje ambitieus voor nog maar een week maar we kijken waar we komen.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •