Pagina 2 van de 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 59

Topic: Thema week 46 t/m 48 - driving game

  1. #16
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Op de auditie formulieren

    https://monosnap.com/file/F8WtAYohMu...AEdn12Tlfo1gHn

    - - - Updated - - -

    Mijn doelen zijn:

    Point A to B - 22 ft line (walk)
    Stick to me at walk and trot zone 2
    HQ & FQ yield 360 graden
    Tap to lift feet.

    Alles op fase 1 of 2.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  2. #17
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Jorien,

    in het topic dat ik ooit over mijn week bij Linda in Zwitserland schreef, staat nog een beschrijving voor een snelle draw (ook wel S-draw), misschien kun je daar nog wat mee? Ik had vroeger ook nooit een snelle draw, nu is het weer het tegenovergestelde (ook dankzij de boemerang) en moet ik uitkijken dat ik niet onder de voet gelopen word
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  3. #18
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Valt het onder drivinggame? Geen idee.
    Maar waar ik mee bezig ben is een oefening uit Eef Veenstra's hoed: 7 pionnen op de cirkel en dan er omheen cirkelen, soms een halve draw en daarmee een pion aan de binnenkant laten passeren dan drive om weer aan de buitenkant verder te gaan, of een COD om een pion en de andere kant op buitenom. Het gaat me nu vooral om dat mn paard het verschil leert tussen het een en het ander. Dat ik dus leer duidelijk te zijn in mijn lichaamstaal daarin. We hebben daar nu nog vrij veel miscommunicatie.

    0 punt meting is leuk ja! Vorige week heb ik daar wat goede voorbeelden van op film gezet. Even tijd zoeken...

  4. #19
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Ik had gewoon van alle vier de auditie formulieren wat oefeningen gezet, Sonja. Misschien wil iemand dat doen? Dan zie je mooi waar de driving game heen gaat.

    Vanmiddag zelf even kijken wat we gaan doen komende periode.
    Laatst gewijzigd door saar; 15-11-16 om 14:27.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  5. #20

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Hier is Rhett Fincher die de drivinggame uitlegt. Het begint na 1 minuut praten.

    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  6. #21
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Leuke oefening Sandra! Ga je ook filmen? Het verschil tussen draw en COD vind ik soms ook lastig.

    Ans, ik ga die nog even opzoeken, dank je wel!

    Gisteren hadden wij sessie 1.
    We deden cirkels in draf en dan steeds kleiner. Op een bepaald punt wordt het inderdaad lastig voor Vinur. Dus die grens gaan we oprekken. Vinur vond het moeilijk maar deed onwijs zijn best. Soms koos hij voor galop, wat een inzet!!
    Daarna de S pattern geoefend. Begonnen in stap. Daarna door naar draf. Het begon met terugvallen in stap in de bochten. Maar door steeds weer draf te vragen bedacht Vinur dat blijven dravem makkelijker is We werden er allebei erg enthousiast van.
    Hier gaan we lekker mee verder. Kijken of we de bochten in de S steeds kleiner kunnen maken, tot we een rechte lijn hebben.
    Dank voor alle ideeën en hulp. Ik ben zeker geïnspireerd!

  7. #22
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Vandaag les gehad van Eef dus ook meteen dat puntje meegepakt.
    In de COD zit bij mij een vastgesleten patroon dat ik te vroeg stop met achteruit lopen en daarmee te vroeg de andere kant op drive. Dit is iets wat je veel ziet op parelli-filmpjes en waardoor paardlief met zijn oren in de nek een COD maakt. Ergens weet ik wel dat je achteruit moet lopen tot je paard rechts is, maar het is er echt ingebakken om een stapje achteruit te doen en dan al direct weer terug te driven.
    Vandaag dus daaraan gewerkt en wow, wat een resultaat weer! Je zag Mo denken: ik wéét wat je nu wilt! KIJK! Zo lief, zo responsive.

    De vraag om de cirkel even te verkleinen moet ik nu nog met de porcupinegame doen, om het verschil nog duidelijker te maken.
    Vandaag een leuk patroon daarvoor geleerd.
    3 pionnen bij A in een halve cirkel, en 3 pionnen bij C (grote volte formaat). Eerst buitenom cirkelen, daarna binnendoor compleet rond, dan weer buitenom en dan bij de middelste pion een COD naar de andere bakhelft en daar het patroon herhalen.
    Omdat Mo en ik nog wel wat werk hebben in onze braces duurde dit patroon behoorlijk lang want voor ik van buiten naar binnen ging, etc, moest Mo eerst calm, connected en responsive zijn. na elke wijziging moest de brace er eerst weer af, want hoe klein de verandering ook lijkt, het gaf Mo toch weer een reden om spanning op te bouwen.

    De komende tijd gaan we dus werken aan onze COD in combi met dit patroon. Zin in!

    Omdat Mo behoorlijk heftig reageerde toen het touw om zijn achterbenen kwam, zal de lead by the leg ook een puntje van aandacht worden. Maar ja, die themaweek is nét voorbij

  8. #23

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Ik kwam er bij de Mikey les achter dat Poca contact met de stick probeert te vermijden. Dat is een friendly issues is de zuiverste zin maar het uit zich voornamelijk bij de driving natuurlijk. Mijn thema is een combinatie van Driving en Friendly deze weken.

    Als ik niet genoeg reactie krijg op mijn hand (versnellen van Poca wordt gevraagd) dan komt de stick/string. Poca gaat dan eerder opzij dan naar voren. Werk aan de winkel voor het krijgen van vertrouwen dus. Dus ga ik veel driving vragen met stick/string zodat Poca er achterkomt dat er echt niets ergs gebeurd.

    Ik zal een filmpje maken als dat lukt - met dit weer niet zo makkelijk. Vandaag werkte we aan het relax blijven lopen op de cirkel als de string over Poca haar rug kwam. Niet makkelijk zei Poca. Aan beide zijdes begon Poca haar hoofd te laten zakken en te likken wat ik aangenomen heb als release.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  9. #24
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra Bekijk Bericht
    Vandaag les gehad van Eef dus ook meteen dat puntje meegepakt.
    In de COD zit bij mij een vastgesleten patroon dat ik te vroeg stop met achteruit lopen en daarmee te vroeg de andere kant op drive. Dit is iets wat je veel ziet op parelli-filmpjes en waardoor paardlief met zijn oren in de nek een COD maakt. Ergens weet ik wel dat je achteruit moet lopen tot je paard rechts is, maar het is er echt ingebakken om een stapje achteruit te doen en dan al direct weer terug te driven.
    Vandaag dus daaraan gewerkt en wow, wat een resultaat weer! Je zag Mo denken: ik wéét wat je nu wilt! KIJK! Zo lief, zo responsive.

    De vraag om de cirkel even te verkleinen moet ik nu nog met de porcupinegame doen, om het verschil nog duidelijker te maken.
    Vandaag een leuk patroon daarvoor geleerd.
    3 pionnen bij A in een halve cirkel, en 3 pionnen bij C (grote volte formaat). Eerst buitenom cirkelen, daarna binnendoor compleet rond, dan weer buitenom en dan bij de middelste pion een COD naar de andere bakhelft en daar het patroon herhalen.
    Omdat Mo en ik nog wel wat werk hebben in onze braces duurde dit patroon behoorlijk lang want voor ik van buiten naar binnen ging, etc, moest Mo eerst calm, connected en responsive zijn. na elke wijziging moest de brace er eerst weer af, want hoe klein de verandering ook lijkt, het gaf Mo toch weer een reden om spanning op te bouwen.

    De komende tijd gaan we dus werken aan onze COD in combi met dit patroon. Zin in!

    Omdat Mo behoorlijk heftig reageerde toen het touw om zijn achterbenen kwam, zal de lead by the leg ook een puntje van aandacht worden. Maar ja, die themaweek is nét voorbij


    Ik snap het niet helemaal met de ie 3 pionnen. Heb je een tekening?

    - - - Updated - - -

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover Bekijk Bericht
    Ik kwam er bij de Mikey les achter dat Poca contact met de stick probeert te vermijden. Dat is een friendly issues is de zuiverste zin maar het uit zich voornamelijk bij de driving natuurlijk. Mijn thema is een combinatie van Driving en Friendly deze weken.

    Als ik niet genoeg reactie krijg op mijn hand (versnellen van Poca wordt gevraagd) dan komt de stick/string. Poca gaat dan eerder opzij dan naar voren. Werk aan de winkel voor het krijgen van vertrouwen dus. Dus ga ik veel driving vragen met stick/string zodat Poca er achterkomt dat er echt niets ergs gebeurd.

    Ik zal een filmpje maken als dat lukt - met dit weer niet zo makkelijk. Vandaag werkte we aan het relax blijven lopen op de cirkel als de string over Poca haar rug kwam. Niet makkelijk zei Poca. Aan beide zijdes begon Poca haar hoofd te laten zakken en te likken wat ik aangenomen heb als release.

    Bij Gwen heb ik ook het probleem dat zij te veel reageert op de stick (eigenlijk op alles wat ik doe) dus big friendly. Maar het zit ook vooral in de oefening, dus ik doe gewoon mee met de driving en doe veel friendly tussendoor.

    Gwen gaat eerder vooruit dan bijvoorbeeld zijwaarts terwijl ik dat vraag. Daarnaast merk ik dat ik helemaal geen draw heb met zone 2 t/m 5. Gwen houd graag zone 1 bij mij, de rest lukt niet, dan draait ze altijd weg (of gaat heftige reageren met hoofd)

    Er zit bij ons zoveel werk kom ik achter, Gwen reageert wel (is dus licht) maar is helemaal niet OK. Moeilijk om te zien hoor, zoveel gaten heb ik gemaakt...
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  10. #25

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Poca en ik zijn 16 jaar samen. Er is veel solide maar er is ook echt nog veel gatenkaas. Ik schrik er soms van. En dan denk ik snel aan alles wat we wel kunnen. Dat stelt me dan weer gerust. Beter later repareren dan helemaal niet weten hoor Marit.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  11. #26
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Op de cirkel opzij gaan ipv naar voren bij contact met stick/string herken ik heel erg, denk jij dat het een Friendly-dingetje is Roos? Ik ben vooral aan het puzzelen in mijn eigen lichaamshouding, misschien block ik haar wel met mijn ene schouder (waar de LR aan zit) terwijl ik met mijn andere arm de fase 4 geef. Open ik wel echt de deur naar voren of stuur ik mijn energie teveel naar haar ribben?

    Marit, ik hoop snel je gatenkaas te bewonderen in het echie
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  12. #27
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Grappig dat ik ook lange tijd het omgekeerde probleem had: te veel voorwaarts wanneer ik eigenlijk wat meer zijwaarts (naar buiten) op de cirkel wilde vragen. Ik interpreteerde dit ook als een friendly game: niet kunnen nadenken over wat voor druk het precies was. Gewoon druk ervaren en daarvan weg willen. Friendly game in motion heb ik daarin altijd als heel waardevol ervaren. Omdat beweging op de cirkel ineens niet meer altijd "druk" was en dus iets waar je over na kan denken.

    Ik vind deze topics erg leuk en lees graag mee. Maar ik ben nog zoekende of ik het in mijn activiteiten op dit moment zelf ook een plaats kan geven. Het is een beetje een zooitje met verschillende paarden en verschillende doelen enzo. Eerst dat maar eens op een rijtje zetten
    Take the time it takes, so it takes less time.

  13. #28
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Maar andersom vraag ik me af of het hetzelfde issue is Marie, als je paard zijwaarts gaat in een normaal tempo dan denkt het in ieder geval na. Of tenminste in Fenna's geval dan...
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  14. #29
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Ik vrees dat ik je niet goed begrijp Eva. Bedoel je nu dat het volgens jou wel of net niet hetzelfde probleem is?
    Take the time it takes, so it takes less time.

  15. #30
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Thema week 46 t/m 48 - driving game

    Jaa Eva, mijn gatenkaas wil jou ook ontmoeten
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •