Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 20 van de 20

Topic: Vragen over winterdeken voor 32 jarige Jewel

  1. #16
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Vragen over winterdeken voor 32 jarige Jewel

    Haha, volgende dilemma: welke Bucas?

    De power is van ballistic nylon (stevigste), de Smartex ook. De Select is 1200D dus ook goed. En de Irish ook, maar die heeft de buiksingels buitenom. De andere (op de originele Bucas website tenminste) hebben de singels onder de buik, onder de deken, zodat de deken niet nat tegen de buik drukt.
    Maar is misschien een nieuwer model, dat nog niet overal zo verkocht wordt.
    Ik denk dat ik de Smartex medium ga proberen te bestellen. Die is 150gram maar komt overeen met een 250gram.. Vanwege de moderne manier van voering. Is ook ademend en op nat paard te leggen. Etc. etc.
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  2. #17
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Vragen over winterdeken voor 32 jarige Jewel

    Eergisteren geprobeerd de Bucas Smartex medium turnout te bestellen. Eerst Jewel nog drie keer nagemeten (maar ja, dat zegt dus ook niet alles, want ga je iets verder over de schoft of de staart aanzet, dan scheelt het ook al gauw een paar cm. En als die dekens dan niet de maat hebben die ze aangeven... (zoals de Weatherbeeta, waar de 6.3 gewoon 155cm lang is op de rug...)
    Ook nog oude foto's nagekeken waar ze een 140cm lange deken op had (de eerste, die ik hier dus echt kon meten).

    Nou ja, in ieder geval was er een aanbieding geldig toto middernacht met tig % korting, zowel bij Agradi (10% geloof ik) als bij een franse site (25%, maar met een hogere startprijs), waar ik dan ook geen verzendkosten zou hoeven te betalen.
    Dus ik proberen de bestelling te doen: accepteren ze alleen betaalkaart of Paypal. Een betaalkaart heb ik niet en Paypal werkte niet omdat ik geen kaart bij mijn franse rekening heb en een maestro bij mijn nederlandse rekening...
    En iets voor middernacht (toen ik er eindelijk aan toe kwam de bestelling te gaan doen) kun je natuurlijk geen helpdesk meer bellen.
    Wel een berichtje gestuurd of ze een gewone bankoverschrijving accepteren, maar daar kwam de volgende dag een negatief antwoord op. Tja, dan kan ik geen deken bestellen.

    Gisteren weer speuren en via Ebay een nog goedkopere versie in Engeland gevonden! Maar ook daar kaart en Paypal. Bedrijf gebeld, ging niet via overschrijving. Weer verder gezocht. Zelfde bedrijf rechtstreeks op hun eigen website: nog 10% goedkoper!! en nadat ik toch weer ging klungelen met Paypal, kreeg ik ondertussen een mailtje dat ik een bestelling had geplaatst en de volgende keer een "welcome" kortingscode mocht gebruiken voor 10%. Ik die dus ook nog ingevuld en die werkte meteen al. Ha weer 10% er af. Die deken werd steeds goedkoper!

    Daarna een paar keer heen en weer gebeld met Paypal Frankrijk en Nederland en van het potje naar de muur gestuurd.
    Frankrijk zegt dat een maestro kaart niet meer geaccepteerd wordt en dat ik een nederlandse Paypal account moest openen. maar zodra ik dat probeerde werd er steeds vermeld dat ik al een account had (in Frankrijk) en daar eerst in moest loggen. Zelfs toen ik een telefoonnummer in Nederland probeerde te vinden steeds daarheen verwezen. en 0900 vanuit het buitenland werkt niet! En toen ik uiteindelijk toch op de één of andere manier op de nederlandse site probeerde me aan te melden, accepteerde die natuurlijk niet dat ik een nederlands banknummer had met een frans adres. Dus wilde mijn postcode en telefoonnummer niet invoeren.
    Uiteindelijk via een vraag het Alex of zoiets chat een nummer van de helpdesk van Nederland in Ierland gekregen waar een vlaming mij te woord stond.
    Die legde uit dat ik wel in Frankrijk een Paypal account moest kunnen aanvragen en daar gewoon mijn IBAN moest doorgeven.
    Dus.... Weer Frankrijk gebeld en het daar uitgelegd, want ondertussen kon ik mijn goedkope deken nog steeds niet afrekenen.
    Ze konden daar meekijken naar mijn pogingen en zagen dat het niet ging. Ebay bedrag wilde ik natuurlijk niet meer overmaken (30 britse pound meer!) Maar ze zagen ook het andere bedrag dat open stond en niet lukte. Terwijl de dame aan de telfoon mij weer eens in de wacht zette om uit te zoeken of en hoe het toch wel zou kunnen, probeerde ik het nog eens en werd er ineens verteld dat mijn betaling geaccepteerd was. Jippie!
    Dus toen die dame weer terug kwam en vertelde dat ik mijn franse rekening aan de account moest koppelen, zei ik dat het al gelukt was en dat de franse rekening geen kaart heeft (poepie duur hier). Ze zag dat het inderdaad geaccepteerd was, maar wist toen te vertellen dat de transfer wel 10 werkdagen kon duren.. en dan zou mijn deken natuurlijk ook niet opgestuurd worden.

    Ik zou met de levernacier kunnen overleggen om de bestelling terug te draaien en opnieuw te doen en dan met de franse rekening Paypallen? Maar het geld van de eerste bestelling zou dan wel van mijn rekening gehaald worden en later terug gestuurd.

    Nou ja, even chatten met de leverancier. Hele verhaal getypt over de moeilijke Paypal en of hij eventueel bereid was de deken al op te sturen in afwachting van het geld of de bestelling opnieuw te doen.
    Reactie: heeft u ook niet geprobeerd via Ebay te bestellen?
    Ik: Ja, maar dat lukte niet, dus zocht ik verder en kwam op deze site met een geodkopere versie.
    Hij: Op onze eigen site is het goedkoper, ja. Ik kan de deken zo snel mogelijk opsturen en de Ebay aanvraag anuleren.
    Ik: great, thanks!
    Hij: your welcome, onze jassen hebben vandaag ook 20% korting, zie link..

    Haha,leuke jassen hoor, maar ik heb het bij de jas voor Jewel gehouden. En die komt nu hopelijk snel deze kant op. Ik ben zo benieuwd of hoe die er uit ziet en of het goed past, etc.
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  3. #18
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Vragen over winterdeken voor 32 jarige Jewel

    DSC_1697.jpg En daar is ie al!
    Gisteren toen ik thuis kwam, stond er een grote doos te wachten. Helaas al te donker om te gaan passen. Maar nu net gauw gepast met de onderdeken. En dat bleek goed te zijn! Dus nu onderdeken eronder uit en af wachten hoe goed de deken blijft liggen.
    Het ene buikkoord vond ik wat lang, dus de kortere heb ik als buitenste gebruikt. Even kijken of ik die misschien iets in moet korten.
    De bil elastieken moet ik nog even gekruist vast gaan maken, want nu trekt het wat aan haar been als ze loopt.
    DSC_1700.jpg DSC_1701.jpg DSC_1699.jpg DSC_1698.jpg
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  4. #19
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Vragen over winterdeken voor 32 jarige Jewel

    Nou hopelijk past hij goed Dorine, op tijd voor de winter.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  5. #20
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Vragen over winterdeken voor 32 jarige Jewel

    Hij zit al twee dagen prima. Bilkoorden nu gekruist vast gezet en staart koordje weg gelaten. De buikbanden zitten nu ietsje losser dan op de foto, maar de deken verschuift niet.
    Vandaag blijkbaar regen gehad toen we weg waren. Alles was nat buiten en er lagen druppels op de deken, eronder lekker droog.
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •