Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Resultaten 76 tot 90 van de 93

Topic: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

  1. #76

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar Bekijk Bericht
    Een filmpje van Ummel lijkt me ook leuk.
    Ik heb wel een filmpje gemaakt van de eerste keer dat ik met haar bezig ben om haar achterwaarts te laten gaan. Die zal ik vandaag wel even plaatsen

  2. #77
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    hier het filmpje van afgelopen woensdag

    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  3. #78

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    De filmpjes van Ummel en mij. Eerste filmpje is voetjes opnemen van één kant met vooraf friendly game, tweede en derde filmpjes is achterwaarts vanaf zone 2 en poging zone 3 maar dat lukt nog niet helemaal en krijg ik een laterale buiging van haar. Zone 2 gaat wel de goede kant op vind ik. Al ben ik zelf duidelijk nog aan het puzzelen soms haha, en het vierde filmpje is wijken van de voorhand. Ging al een stuk beter als van de week. Dus best tevreden met vandaag








  4. #79
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Wauw, Dinka, echt heel mooie filmpjes! Jullie gaan echt mooi vooruit he.
    En wat ziet Apis er goed uit. Fijn!

    Joke, ik heb wat stukjes uit je filmpjes gekeken, want heb nu geen wifi. Het voeten oppakken gaat heel mooi. Het lang stilstaan, friendly, porcupine vind Ummel volgens mij wel lastig. Klopt dat? Misschien kun je tussendoor wat bewegen om haar koppie er weer bij te vragen?
    Bij de achterwaarts zie ik wat je bedoeld. Die zijwaartse buiging is wel heel fijn als je gaat rijden. Dus het is de vraag of je die eruit wilt hebben? Wat je kunt doen, van je leadrope teugels knopen en dat boven op de rug vasthouden. Dan simuleer je direct de hulpen bij het rijden. Verder kun je denk ik nog meer werken met je eigen focus en in je eigen lichaam doen wat je van Ummel vraagt.

  5. #80

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Dinka: echt een heel mooi en inspirerend filmpje!


    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Yo-Rien Bekijk Bericht
    Joke, ik heb wat stukjes uit je filmpjes gekeken, want heb nu geen wifi. Het voeten oppakken gaat heel mooi. Het lang stilstaan, friendly, porcupine vind Ummel volgens mij wel lastig. Klopt dat? Misschien kun je tussendoor wat bewegen om haar koppie er weer bij te vragen?
    Bij de achterwaarts zie ik wat je bedoeld. Die zijwaartse buiging is wel heel fijn als je gaat rijden. Dus het is de vraag of je die eruit wilt hebben? Wat je kunt doen, van je leadrope teugels knopen en dat boven op de rug vasthouden. Dan simuleer je direct de hulpen bij het rijden. Verder kun je denk ik nog meer werken met je eigen focus en in je eigen lichaam doen wat je van Ummel vraagt.
    Ja dat klopt wel een beetje. Het is met name nog ongeïnteresseerdheid denk ik en inderdaad er met haar koppie niet meer helemaal bij, bij de Friendly. Het bekende stapjes smokkelen van een LBI? Bij de porcupine heb ik soms ook het idee dat het nog een beetje met haar balans zoeken te maken heeft. Het achteruit lopen op een gegeven moment bij het laatste filmpje voordat ze wijkt is voor mijn gevoel geen ongehoorzaamheid maar op haar juiste been moeten staan om zijwaarts te kunnen gaan. En het klopt hoor, als ik het haar vraag vanuit stap doet ze het over het algemeen een stuk beter. De uitdaging is nu dan ook of ze het ook vanuit stilstand kan.

    En je hebt me aan het denken gezet of ik dat netjes zijwaarts buigen er wel af wil hebben. Ze was daar met het aanleren best wel stug in namelijk en nu doet ze het bij de kleinste aanwijzing. Dus, nee, dat wil ik er eigenlijk helemaal niet af hebben en ga het achterwaarts vanaf verschillende zones, in ieder geval voor nu, laten rusten

    En mijn focus en lichaamstaal klopt als een bus. Ben ik me er ook van bewust dat daar zeker nog wel wat aan bij te spijkeren is.

    Dank voor je feedback. Kan ik weer mee verder

  6. #81
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Spuit 11 komt ook nog even kijken hier Ik heb wel meegelezen en gekeken!

    Roos, wat is Poca een ontzettend mooi en leuk paard. Niet echt inhoudelijke feedback, maar wilde het toch even zeggen

    Dinka, wat jullie laten zien, wauw! Echt waanzinnig knap. Zo in detail, daar moet echt wel veel tijd en energie in zitten?!

    Joke, het wijken van de voorhand ziet er écht heel keurig uit. Stoere Ummel!


    Met Kees ben ik door onze stretchoefeningen onbewust toch ook met porcupine bezig geweest afgelopen weken, namelijk hoofd laten zakken en achterwaarts door druk op de borst en de laatste dagen met druk op het touwhalster onder de kin. Helaas heb ik geen filmpje van het startpunt, maar in vergelijking met 2 weken terug reageert Kees nu op fase -1 Heel handig!

    Ik ben benieuwd naar alle eindfilmpjes de komende dagen

  7. #82

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Saar, ik keek naar je wijken filmpje van 4-11. Draf met Pup. Het lijkt, of het zo is weet ik niet, of je vooral aan de buitenkant zit waardoor het voor Pup niet zo makkelijk is om te wijken. Zouden sijgbeugels helpen in deze fase?

    Je achteruit met Mees vind ik prachtig. Misschien gaat hij niet helemaal recht maar recht doet hij van nature sowieso niet zo makkelijk toch? Ook vooruit niet. Ik vind hem echt heel mooi gaan!
    Laatst gewijzigd door Pocalover; 12-11-16 om 09:19.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  8. #83

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Dinka, bij de lead by the frontleg zie ik alleen FEET.

    In de volgorde Mind, Flexion, Weight, Feet, zie ik wel Feet bewegen. Maar geen mind, flexion en weight. Bij de start zie ik dat Apis een beetje staat te dromen en dat jouw vraag niets verandert aan zijn attitude. Terwijl ik zou verwachten dat je bij het begin van een vraag een mentale verandering krijgt. Een klik.

    Bij de hind feet beloon je het eindresultaat meer dan de try denk ik.

    En nu lijkt het een lijst commentaar maar dat is mijn intentie niet hoor. Ik vind het juist zo knap dat je ondanks de verhuizing zo progressief blijft. En mooi zacht
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  9. #84

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Joke, ik heb alleen filmpje 1 gekeken. Je start met een friendly. Je bent zo actief (hoog in je energie) dat ik constant het idee heb dat je wat vraagt ipv bezig bent met een friendly. Dat Ummel niet stilstaat verbaast me in dat opzicht niet.

    Je voeten gaan al super goed joh! Wat kan helpen is dat je Ummel eerst goed neerzet. Dus zijn gewicht mooi verdeeld over zijn 4 voeten voor je er eentje van de grond vraagt. Dat zie je ook aan Ummel bij de start. Jij wil het voorbeen optillen en voor hij die geeft, zet hij zijn achterbeen naar voren.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  10. #85

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover Bekijk Bericht
    Joke, ik heb alleen filmpje 1 gekeken. Je start met een friendly. Je bent zo actief (hoog in je energie) dat ik constant het idee heb dat je wat vraagt ipv bezig bent met een friendly. Dat Ummel niet stilstaat verbaast me in dat opzicht niet.

    Je voeten gaan al super goed joh! Wat kan helpen is dat je Ummel eerst goed neerzet. Dus zijn gewicht mooi verdeeld over zijn 4 voeten voor je er eentje van de grond vraagt. Dat zie je ook aan Ummel bij de start. Jij wil het voorbeen optillen en voor hij die geeft, zet hij zijn achterbeen naar voren.
    Thanks voor je feedback! Heb het filmpje zelf ook even terug gekeken en zie nu wat je bedoeld. Het begin gaat nog goed maar inderdaad zodra ik aan de andere kant begin met de Friendly wordt ik drukker in mijn bewegingen en ben ik Ummel kwijt. Pffff dat is iets waar ik zo op moet letten bij mezelf. Rustig en kalm in mijn bewegingen maar met een duidelijk plan in gedachten. Ik weet het zo goed maar in de praktijk gaat met me elke keer weer mis!

    Wat de voetjes betreft laat ik het goed staan altijd aan Ummel zelf over. Haar lichaam veranderd nog continue en daarmee ook haar balans (ze is nog geen 3,5) Daarom wacht ik ook even met het voetjes echt te vragen en hou alleen mijn handen daar nog maar om aan te geven dat we met de voetjes gaan beginnen. Zij voelt het beste aan wanneer ze goed staat denk ik dan? En ik ben inderdaad zelf ook heel tevreden met hoe ze dit al doet

  11. #86

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Ja superknap want zwaarlijvige paarden en voetjes geven is zo makkelijk nog niet.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  12. #87
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Roos, bedankt voor de feedback... wat je schrijft over de frontfeet is eigenlijk het grote punt waar ik tegen aan loop.
    Alles wat apis doet is een kunstje. Hij is er met zijn mind niet bij. Ik weet nog niet precies wat ik er mee moet. Vandaag wel een interessante les gehad van werken aan de hand waarbij ik hem wel mee denkend kreeg ipv meewerkend. Maar dat heeft niets met dit te maken.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  13. #88
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Bedankt voor je feedback Roos. Ik heb juist het gevoel dat ik teveel op de wijkende kant zit en ze daarom niet lekker doorloopt. Met zadel is beter, want andere drukverdeling.

    Mees is niet recht in zijn lijf, maar wat een vooruitgang hebben we geboekt hè? Ook in contact op de neus is hij verbeterd, bijkomend voordeel.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  14. #89

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar Bekijk Bericht
    Bedankt voor je feedback Roos. Ik heb juist het gevoel dat ik teveel op de wijkende kant zit en ze daarom niet lekker doorloopt. Met zadel is beter, want andere drukverdeling.

    Mees is niet recht in zijn lijf, maar wat een vooruitgang hebben we geboekt hè? Ook in contact op de neus is hij verbeterd, bijkomend voordeel.
    Even kijken of we niet toevallig hetzelfde bedoelen. Mijn inziens zit je op de kant waar je heen wilt. Bedoel jij dat ook?

    Ik ben onvoorstelbaar dankbaar dat Mees bij jou is. Ja enorm veel vooruitgang!
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  15. #90

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Een hoop activiteit hier, leuk! En ik weet uit betrouwbare bronnen dat we ook stille meelezers inspireren.

    Thanks voor de vraag over de stappen een stukje terug Jorien! Ik had inderdaad nog geen duidelijk stappenplan, maar heb uiteindelijk bedacht: 3 sessies porcupine op hoofd aan het halster, en dan drie keer met leadrope een paar keer om de paal heel stil staan. Ze accepteert de grens nu prima, en ik wil haar niet bewust laten schrikken om te kijken wat er gebeurt, dus ik vind dat mijn doel wel bereikt is

    Ik vind driving een goed idee!

Pagina 6 van de 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •