Pagina 5 van de 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 75 van de 93

Topic: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

  1. #61

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door dekoezegtboe Bekijk Bericht
    Roos, mooie filmpjes! Bij lead by de tail had ik het idee dat poca er nog niet helemaal klaar voor was.
    Ze doet het lichamelijk maar niet mentaal.
    Rijdend ziet er goed uit! Ik denk dat als je vaker 15 stappen doet dat dat hoofd omhoog ook minder wordt.
    Ze stapt wel mooi diagonaal.

    Leuk hoor al die filmpjes!
    Bedankt.
    Dat idee had ik ook. Daarom is filmen zo leerzaam.

    Apis heeft veel try!
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  2. #62
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    @Roos; misschien heb je nog wat aan volgende tips.
    Als je achterwaarts gaat zie ik dat je op het moment dat je poca vraagt om te vertrekken achterwaarts, meer achterover zit dan wanneer ze daadwerkelijk achterwaarts gaat. Ik denk als je al voor haar uit bij het geven van je hulp in je achterwaarts positie met gesloten bekken gaat zitten en de achterkant van je zadel dan al wat ontlast, dat ze nog makkelijker in de beweging naar achter komt.
    Daarbij zou ik je knieen en bovenbenen vanuit je heup (ongedwongen) wat meer naar binnen/naar achter draaien als e je achterwaarts in wil zetten. Kan erg helpen

  3. #63

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Dank je wel Mera. Morgen proberen.

    Thanks Saar.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  4. #64
    Actief Forumlid Moon's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Wierden
    Leeftijd
    31
    Berichten
    949
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Zo, net de filmpjes van iedereen terug gekeken. Ik vind het echt een heel leuk topic, mooi om iedereen zo fanatiek te zien puzzelen met hun paard.
    Ik zie bij iedereen vele zachte paard, vragen en lichte reactie op de hulpen. Heel gaaf om te zien. Hoe gaat het inmiddels met oefenen bij iedereen?


    Saar, ik herken veel van het wijken van mezelf met Haffie. Ik ervaar samen zoeken naar balans in stap, altijd een stuk makkelijker, omdat je veel meer tijd hebt. Heb je zaterdag in de les nog tips gehad? Mijn instructeur heeft me erg geholpen met de een paar tips: voor je gevoel de de buitenkant meezuigen, ipv binnenkant duwen. Misschien kan de tip die je Jorien gaf "Make it short and sweat" je hier ook nog helpen?

    Jorien, mooi om te zien hoe Vinur zo zijn best doet om de puzzel op te lossen. Zou het hem kunnen helpen om er een doel aan toe te voegen? Bijvoorbeeld eindigen met zijn voet op een pion?

    Roos, dat gaat mooi. Heb je zelf een doel voor de aankomende weken?


    Dinka, gaat apis minder schuin, of naar de andere kant schuin, als je zelf aan de rechter kant staat met het achterwaarts vragen?

    Met Elmo ben ik inmiddels 2 keer aan het oefenen met een flankrope. Ik had eens nagedacht over porcupine op afstand. Hier maak je natuurlijk uitgebreid gebruik van tijdens een yoyo game. Waarom dan niet hetzelfde principe (wiebelen van de leadrope) met de leaprope vast aan een flankrope voor zijwaarts. Elmo bleek dat net als ik eigenlijk heel logisch te vinden. De echte uitdaging kwam toen ik de extra leadrope van het halster haalde, maar uiteindelijk kan ik hem ook towards en away vragen, zonder dat hij voorwaarts weg liep en zonder hek. Binnenkort weer een stukje filmen.

  5. #65
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Ik heb de neiging om mijn binnenhand terug te laten werken bij wijken voor de kuit; daar wordt het allemaal eigenlijk alleen maar beroerder van Dus daar moet ik op letten in combinatie met een actief achterbeen en dus actief rijden van mijn kant. Buitenkant moet ook actief blijven, dus niet focussen op het been wat aangeeft dat we wijken maar gewoon de rest ook blijven aansturen. Dat werkte vandaag heel fijn, maar het is vooral dat ik moet veranderen om te voorkomen dat Pup het verkeerde of onvolledige antwoord kan geven. En mezelf veranderen duurt even
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  6. #66
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Wat als het paard bij voorhand omzetten te veel voorwaarts gaat?
    Ik weet dat eerst achterwaarts zetten kan helpen om meer gewicht te hebben op achterhand. Maar het betekend vast ook niet helemaal relaxed?
    Gwen reageert ook heel erg op intentie, soms ben ik nog maar onderweg met mijn hand of ze gaat al. Ik kan wel gewoon aaien.. zonder dat ze beweegt...
    Ook friendly dingetje?


    Ik voel me zo een enorme beginner met Wonder dit allemaal eens doorgelopen maar het lijkt allemaal zo lang geleden dat ik niet meer weet hoe of wat.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  7. #67
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Apis deed dit ook.... bij hem was het een friendly dingetje...
    Ik heb bij hem eerst veel friendly gedaan daarna echt stapje voor stapje...
    het kan ook een balans dingetje zijn... dus opletten of het gewicht niet te veel op de voorhand is.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  8. #68

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Ik doe dat ook dat terugwerken met mijn binnenhand. Waardeloos. ik heb morgen les en ga tips vragen. In stap gaat het wijken aardig maar in draf niet zo best nog. Ik verlies in ieder geval alle ritme, regelmaat en ontspanning. Voor morgen ook vragen hoe ik ritme en ontspanning kan houden in draf met schouderbinnen en travers.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  9. #69

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Wat een superleuke filmpjes allemaal. Morgen ga ik er eens mee aan de slag.

    - - - Updated - - -

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sterre Bekijk Bericht

    Joke; achterwaarts aan de staart kun je ook aanpakken door steeds vanuit een zone verder naar achteren te gaan. Kun je achterwaarts vanaf zone 2? En vanuit zone 3, 4 of 5? Het werken met iets dat ze al kennen in verschillende zones is zo leerzaam!
    Het kan helpen om het naast een hek te doen als ondersteuning.
    Dat is een hele goeie wat je hier zegt. Ik ga mijn doelen dus verleggen en eerst werken vanuit zone 2 en zo verder naar achteren en kijken hoever we komen in deze challenge. Zeker bij Ummel is het belangrijk om stapje voor stapje te gaan. Ik moet mezelf dus vaak afremmen want ik wil vaak te snel. Zo ook nu dus hahaha.

  10. #70
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Hele mooie filmpjes Roos en Dinka, jullie zijn allebei zo rustig en zacht! Ik heb geen aanvullingen op wat er al gezegd is.

    Elske, wat stoer met de flankrope! Wil je eens een filmpje maken? Lijkt me onwijs ingewikkeld :-o

    Marit, het kan zo veel zijn. Focus? Moeilijk (fysiek of mentaal?)? Snapt vraag niet?
    Met Lutin en Tyco had ik dit ook heel erg. Zij waren dan LBI, niet meer energie erin stoppen dan nodig. En voorwaarts is makkelijker dan opzij Dus bij ieder pasje naar voren volgde er een duidelijke wiggle, 2 stappen naar achteren en weer opzij vragen. Dat werkte bij hun wel. Maar Gwen is wel een heel ander paardje?

    Gisteren met Vinur tussen het spelen door pp op voorbeen gedaan. Day ging geniaal, met effort, superlicht. Vinur snapt hem Dus daar waren we snel mee klaar.
    Ook hebben we veeeeell friendly gedaan met een zweepje met slierten eraan. In stilstand is dat prima. Maar in beweging wil Vinur dat niet hebben bij zijn achtebenen. Hij gaat dan trappen, echt boos (er zal ook wel spanning in zitten hoor) en vanuit een energie die ik niet ken van hem. Daar wat mee geoefend, het werd wel wat beter. Vanmiddag nog eens kijken hoe het gaat. Ik probeer vanmiddag ook nog wat te filmen.

  11. #71

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Jullie zijn allemaal super bezig! Bij mij is de aap uit de TEDtalk die gepost werd nog een beetje aan de leiding, dus het is goed dat we de deadline van drie weken hebben gesteld Ik ben nu met allerlei andere leuke porcupines bezig zoals om de benen, maar dat vastzetten vind ik toch echt wel een basisdingetje wat ze moet kunnen, dus dat moet ook gebeurd zijn voordat we naar het volgende onderwerp gaan van mezelf

  12. #72
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Marion, heb je al een plan hoe je wil gaan werken aan het vast staan? Misschien helpt dat ook om er echt mee te beginnen?

    Ik heb filmpjes

    Hier liep Vinur meer achter mij aan dan dat hij echt op de pp reageerde. Niet helemaal de bedoeling, wel leuk dat hij graag bij me is :-p
    https://youtu.be/Z-GMxRLtWVo

    Nog maar een keer geprobeerd en toen reageerde hij echt op de pp. Wat schots en scheef. Dat heeft te maken met gebrek aan focus en duidelijke vraag van mij. We kunnen dit beter, maar gisteren even niet
    https://youtu.be/kgav_lUdps4

    Met Bliki het wijken als uitdaging meegenomen. In draf was het idee. Maar van de week deden we het in tölt, omdat daar de focus op lag die sessie. Gisteren lag de focus op draf (en bochtjes), toch nog even het wijken mee gepakt. En we kregen zomaar een paar nette passen. Snel klaar dus :-D Niet op film, want het was alweer te donker.

  13. #73
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Met Gwen doe ik nu steeds tussendoor wat porcupine. Mijn conclusie is dat ze het idee begrijpt maar dat er gewoon een hoop friendly werk te doen is om het echt fijn te krijgen.
    Gwen is nu een beetje een bal zeg maar, als stopt ze vaak wel als ik begin met aaien

    Zoals gisteren gewoon even voetjes opgetild van 1 kant, geen probleem.
    Zijwaarts op druk bij ribben, geen probleem.
    Achterwaarts op halster of borst, geen probleem. Alleen gaat ze niet recht, dus daar kan ik mee bezig. Is meer friendly.

    Ik wil volgende week dingen vanuit het zadel gaan doen, isolations.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  14. #74

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Mja, en weer change of plans denk ik. Ummel snapt het echt niet als ik haar vanuit zone 2 en 3 achterwaarts wil laten gaan. Elke keer als ik iets meer spanning op het halster zet krijg ik een hele mooie laterale buiging van haar naar mijn toe. Oortjes naar voren, zo van, "goed hè" Het is denk ik echt nog te verwarrend voor haar. Vandaag ben ik vooral bezig geweest het het voorhand laten wijken voor druk. Dat blijft altijd nog een puntje bij haar. Of ze reageert niet, of ze "wijkt" maar met haar achterhand zeg maar. Ik heb het zelfs al geprobeerd door haar met mijn hand in haar neus te bijten als ze echt niet reageert maar dat helpt even en dan draait ze haar hoofd zover naar buiten dat ik gewoon niet meer bij haar neus kan. Even diep ademhalen, friendly game, en daarna toch maar weer geprobeerd met allebei mijn handen op haar hals en in fases mijn handen sluiten totdat ik haar knijp. Ga ze een stap dan gelijk los. Dat lijkt nog steeds het beste te werken. Dit weekend eens proberen te filmen.

  15. #75
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Wat een mooie filmpjes al, Jorien. Gaat al stukken beter toch?
    Zo'n licht paard is ook niet altijd handig he, Marit? Veel friendly helpt meestal wel, ben benieuwd naar beeldmateriaal.
    Een filmpje van Ummel lijkt me ook leuk.

    Onze tussentijdse meting, volgens mij van sessie drie of vier.

    Mees in de nine step backup:





    Volgens mij gaat hij rustiger achteruit, minder lateraal, met meer ruggebruik. Hij klapt af en toe zijn neusje er nog uit, daar wil ik eigenlijk wel van af. En volgens mij gaat hij rechter. Maar we zijn er nog niet...

    Pup doet wijken in draf



    Mag nog wel ietjes meer gebeuren he? We trainen gestaag door, ik oefen vooral op niet veel fouten maken zodat mijn ponies gewoon kunnen doen wat ik ze vraag.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Pagina 5 van de 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •