Pagina 3 van de 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 93

Topic: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

  1. #31
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Leuk hoor dit, zelfs ik krijg zin om weer wat kleine dingen op te pakken. Met Whoopie ga ik aan het werk om haar stelling te vragen" aan het hoofd "zonder dat ze direct achterwaarts gaat.

    Elske, je zou hem zijwaarts kunnen laten lopen van pion naar pion dan heeft hij een punt om op te focussen, Whoopie vond dit ook altijd lastig nog steeds en een punt om naartoe te gaan helpt dan.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  2. #32

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Leuk, ik doe ook mee, even op een laag pitje deze ronde. Gewoon tijdens de dagelijkse omgang veel kleine vraagjes, en als concreet doel dat Lousa vast kan staan. Kan ze nu nog helemaal niet, dus rustig voorbereiden met porcupine op het halster lijkt me een goed idee

  3. #33
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Mooi concreet doel Marion!

    Ik ben gisteren met Vinur begonnen. Even kopietje uit mn dagboek:
    Toen de porcupine erbij gepakt nav topic. Lead by leg is ons doel. Nog nooit gedaan. Leadrope om voorbeen, friendly, is geen probleem. Dus wat druk op gezet. Tot hij zijn been optilde. Dat ging vrij snel. Beide benen. Het lukte ook om ze iets naar voren neer te zetten. Vinur stond in een mooie spagaat, hij snapt nog niet dat hij dan zelf zijn achterbenen bij kan zetten. Mooie start gemaakt. Toen achterbenen, maar daar bleek nog wel wat friendly nodig te zijn. Dus met de leadrope tussen benen geslingerd, hoog, laag, hard, zacht, rond billen, enz. Tot het goed was. Porcupine komt binnenkort wel.

  4. #34
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Dat is zo'n waardevolle oefening, Jorien! Ben benieuwd hoe jullie verder gaan
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  5. #35
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Wat super leuk! Jammer dat ik door de verhuizing dit topic gemist had voor vandaag... apis en ik doen ook mee!

    onze doelen:
    - lead by THE leg...snow was hier heel goed in. Met apis heb ik dit nog niet gedaan maar vind het idd ook een fijne oefening om porcupine en friendly te checken en te combineren.
    - lead by THE mane altijd handig om dat te kunnen
    - back up op zijn neus en borst en dan recht achteruit.

    Denk dat ik helaas pas zondag tijd heb om te filmen. Maar dat maakt niet uit!

    Ik heb er gelijk zin in!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  6. #36
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Leuk dat jullie ook meedoen, Dinka!

    Met Pup wil ik graag het wijken voor de kuit verbeteren, of eigenlijk het krabbelen over de buitenschouder omzetten in een wijken voor de kuit. Dit waren we vandaag:



    Ik ben zelf aan het puzzelen met hulpgeving, hebben we zaterdag in de les gedaan en da's nog even puzzelen. Het gaat werken, maar mijn hoofd moet even wennen.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  7. #37
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Goed idee Saar.
    Ik ga meedoen met waarschijnlijk alle 10 paarden een beetje.
    En dan vooral de punten benen oppakken van één kant (ik neem aan dat je bedoelt alle vier de benen (om de beurt) kunnen oppaken terwijl je aan één kant blijft van het paard. Been omhoog laten houden is ook zeer nuttig (hoewel we nu een mooie hoofjack hebben die dat voor ons doet. Maar dan kan het doel zijn om hoef te laten liggen, zonder dat ik die vast houd.
    Lead by the tail en lead by the leg lijkt me ook leuk om op te gaan pakken. En tong vasthouden.

    Dat lijkt me voorlopig voldoende en zal bij het ene paard een grotere uitdaging zijn dan bij het andere.
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  8. #38
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Leuk doel met Pup, Saar! Het is op film soms lastig te zien. Maar ik ben benieuwd naar je ontwikkeling. Heb je hiermee ook zo'n mooie volgorde van dingen die je wilt aanpakken?

    Misschien dat ik deze met Bliki ook wel op pak. Maar die rijd ik maar 2x per week. Even kijken wat we vrijdag in de les gaan doen.

  9. #39

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Vandaag was dag 1 van het verbeteren van onze porcupine achterwaarts.

    Wat ik heb ontdekt is dat Poca veel beter achterwaarts gaat als ze goed voorwaarts gaat. Poca vroeg om hooi voor we begonnen en dat heb ik haar gegeven. Daarna had ik een heel dankbare Poca die online lekker voorwaarts was. Doel 1 is achterwaarts terwijl ik onder haar kin druk op het halster zet. Zonder nog te denken aan hoofd-hals houding. Diagonaal achterwaarts gaat Poca altijd.

    Pas als Poca licht en actief achteruit gaat, minstens 10 stappen zonder opposition reflex, wil ik denken aan achterwaarts met correcte hoofd-hals houding. Poca was gemotiveerd en ging goed achteruit. Als ze blijft hangen, tik ik haar op de borst met mijn stick totdat het wel weer licht gaat. Na het achterwaarts ga ik eerst wat voorwaarts doen en daarna vraag ik weer achterwaarts. Na een paar keer deed Poca zelf haar hoofd al laag voor ze achteruit ging. Te gek!

    Daarna achterwaarts via lead-by-the-tail. Poca doet dit doorgaans 2 of 3 stappen en vindt het daarna wel best. Vandaag beloonde ik effort met een snoepje wat de lead-by-the-tail aanzienlijk makkelijker maakte. Na een vraag en een antwoord van 10 actieve stappen achterwaarts ben ik gestopt. Zo blij als een kind.

    Als ik zie hoeveel progressie ik heb geboekt in 1 goed opgebouwde sessie, dan kijk ik uit naar het resultaat van 7 sessies. Geen Ineke vandaag dus ook geen film. Ik had niet bedacht dat ik mijn camera ook op een stoel kon zetten. Dat is voor de volgende keer.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  10. #40
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Mooi Roos, met fijne inzichten ook.

    Gewoon meedoen, Jorien. Ik ga dit met Pup ook maar zeven keer doen, denk ik.

    Mijn stappen komen eigenlijk uit deze sessie voort.
    - meer reactie op de kuit bij wijken in stap.
    - meer reactie op kuit bij wijken in draf
    - niet terugwerkend met binnenhand, zeker niet als het moeilijk is.
    - rechter houden in haar lijf

    Zorgen voor randvoorwaarden uiteraard, voorwaarts, aan het been, licht in de hand, alert en werkbaar. Verbeteren in stap, verbeteren van hq yield, verbeteren controle over schouders (ivm buitenschouder) en dan eens kijken hoe ver weg komen
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  11. #41
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Roos: mooi zeg! wat goed dat verband tussen het voorwaarts en achterwaarts!
    Saar: Super leuke doelen voor Pup!
    Jorien: goed bezig met Vinur... ben ook benieuwd jullie het verder gaan doen!

    Gisteren in een paar gestolen minuutjes even met de PP aan de slag gegaan!

    - lead by THE leg:
    Dit ging eigenlijk nog best heel goed. De eerste paar keer tilde Apis zijn been al op. Daarna kon hij hem ook verzetten en bij de vierde keer kon hij voorwaarts komen op fase 1. de 5e keer was het ook responsive ipv reactive! gaaf zo deze puzzel. Apis vond het geloof ik maar vreemd, maar deed het super goed.

    de hind leg hebben we ook nog even geprobeerd... eerst veel friendly, dat ging best goed. daarna het optillen ging ook goed. naar achteren zetten ook, maar echt achteruit lopen nog niet. Apis stapt dan schuin weg. Dat doet hij ook bij Lead bij the tail... dus meer friendly denk ik!

    - lead by THE mane altijd handig om dat te kunnen
    Het was even puzzelen, maar uiteindelijk begreep Apis wat de bedoeling was. Nu gooit hij eerst nog zijn hoofd omhoog voor hij gaat lopen, maar ik hoop dat dit na de 7 sessie verdwenen is. nu nog even denken welke manen het handigste zijn om te gebruiken.

    - back up op zijn neus en borst en dan recht achteruit.
    Dit ging eigenlijk boven verwachting goed! hij ging naar achteren op fase 1 en kon ook recht naar achteren lopen. (met de yoyo bijvoorbeeld niet... hier moet ik nog even over nadenken. Zijn hoofd is ook al lager dan het was. mijn volgende doel is achterwaarts met het hoofd laag.

    Wel super fijn om zo met een plan aan de slag te gaan!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  12. #42
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Mooie ontdekkingen Roos!
    Mijn ervaring is ook dat fijn voorwaarts het fijn achterwaarts helpt.

    Ik ga vanmiddag gewoon aan de slag met Bliki, Saar! Leuk! Duidelijke stappen heb je weer. Hoe gaat het wijken bij jullie in stap?

    Dinka, jullie hebben veel gedaan! Goed zeg. Met manen begin ik met die het makkelijkst zijn voor de vraag. Dus voorwaarts aan maantop, bochten aan manen 10-20 cm achter de oren, dan heb je veel buiging. Van daar kun je dan 'moeilijkere manen' uitproberen.

    - - - Updated - - -

    Oh en wij hebben natuurlijk ook geoefend gisteren. Maar heel kort, te weinig focus van mij om progressie te kunnen maken. Al kreeg ik een sideways towards toen ik het voorbeen niet helemaal netjes naar voren vroeg. Dat was een knap antwoord op mijn verkeerd gestelde vraag <3

  13. #43
    Actief Forumlid chevelle68's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2010
    Locatie
    Meijel
    Berichten
    1.662
    Dagboek Berichten
    134

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Dag 1 'Kleine' topper!!
    -achterhand opzij zetten....Ik probeer tegenwoordig meer op focus en intentie te handelen, moeilijk maar het gaat erg goed.
    Benjamin kan eigenlijk nu al op focus opzij, dus voordat ik zijn haar aanraak met mijn hand! Heel knap
    -Hoofd laag ging gisteren wat minder. Er waren een aantal mensen op stal bezig, erg onrustig en dan vindt hij het best moeilijk zijn aandacht bij mij te houden. Dit gaat al veel beter, maar hij is toch nog snel afgeleid.
    Toch heb ik dit al aardig wat geoefend met de friendly game. Hij vond het touw over zijn hoofd wat spannend en omdat hij zo groot is, is het handig dat hij zijn hoofd eerst wat lager doet.

    Morgen weer verder!

  14. #44
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game

    Wijken in stap gaat licht en goed, maar dat heeft wat hoeven in het zand gehad. Draf is een logisch gevolg, maar ze moet even overtuigd worden dat ze het ook echt kan. Oefenen dus!
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  15. #45
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Thema week 43 t/m week 45; porcupine game


Pagina 3 van de 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •