Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 38

Topic: Plannen en doelen, hoe kunnen we elkaar ondersteunen?

  1. #1
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Plannen en doelen, hoe kunnen we elkaar ondersteunen?

    Op verschillende plekken in dagboeken lees ik dathet stellen van doelen en het maken (en volgen) van plannen uitdagingen met zich mee brengt. Zeker in de wintermaanden is het fijn om doelgericht en gemotiveerd bezig te zijn en te blijven.

    Wees hebben als forum al eens uitdagingen gedaan met games per periode, iets met plannen maken ook. Is er interesse om elkaar door de winter te helpen? Hoe zullen we dat doen?
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  2. #2
    Actief Forumlid Wubwub's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2015
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    777

    Re: Plannen en doelen, hoe kunnen we elkaar ondersteunen?

    Oh die games per periode klinken wel heel erg leuk, zeker als je zelf even wat inspiratie en/of motivatie mist.
    Ik heb voor mezelf een offline bestand waarin ik altijd alles voor de paarden bijhield. Training, spelen, progressie, bijzonderheden (zoals bijvoorbeeld 'hoefzweer, hoesten' etc.) en ga zo maar door. Vaak plan ik dan ook 'grof' wat er de komende weken/maanden gaat gebeuren. Niet dat ik me daar goed aan houdt maar dat verplicht me wel tot bewust nadenken over wat we allemaal kunnen gaan doen. Werkt hier erg goed.

  3. #3
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Plannen en doelen, hoe kunnen we elkaar ondersteunen?

    Ik heb een map op stal liggen met dagboekje, maar ook met inspriratie, de checklisten van Parelli enz. In mn dagboekje heb ik bij iedere week ruimte voor een doel open gelaten. Dat helpt mij om gericht te werken.

    Maar op het forum elkaar helpen vind ik ook heel leuk! Toen ik bezig was net het vierkantje kwam dat in veel dagboeken terug. Misschien is het leuk om iedere week (of 2 weken?) een opdrachtje te doen waar je zelf mee kunt varieren. Een soort 'can you...' opdracht. Volgens mij hebben we dat ook wel een tijdje gedaan.

    Ik ben benieuwd wat de rest wil

  4. #4
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Plannen en doelen, hoe kunnen we elkaar ondersteunen?

    Leuke ideeen hier, ik lees mee, ken nog niet veel 'games' en wordt graag geinspireerd!

  5. #5
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Plannen en doelen, hoe kunnen we elkaar ondersteunen?

    Oh dat lijkt mij ook wel leuk ja. ook om dan bepaalde progressie met filmmateriaal te delen. Daar wordt je gemotiveerd van!
    Misschien een brainstormen over een stuk of 5 algemene onderwerpen om mee aan de gang te gaan waar iedereen wel iets mee kan en waar duidelijk progressie mee te maken valt.

  6. #6
    Actief Forumlid paardnatuurlijk's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2009
    Locatie
    Huissen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    2.036

    Re: Plannen en doelen, hoe kunnen we elkaar ondersteunen?

    Wat een leuk idee Saar!

  7. #7
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Plannen en doelen, hoe kunnen we elkaar ondersteunen?

    Een soort uitdaging, waarin iedereen op elk niveau kan meedoen? In een periode van twee weken (zeg zeven sessies, is drie weken dan realistischer?) Met filmpjes als afsluiting, helemaal leuk. Hoe kiezen we een onderwerp?
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  8. #8
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Plannen en doelen, hoe kunnen we elkaar ondersteunen?

    Goed topic! Ik heb alle themaweken teruggelezen en vond het al jammer dat dit gestopt was. En Saar jouw idee lijkt mij heel goed en leuk, een thema/challenge waar je 3 weken mee aan de slag kunt. En dan misschien ook een filmpje van het begin? Extra motiverend om na 3 weken zelf het verschil terug te kunnen zien

    Vandaag hebben ik en stalgenootje als uitdaging circling game in duo gespeeld (2 mensen en 2 pony's). Dit naar aanleiding van onze lessen waarin we met circling game bezig waren. Zulke dingen zijn echt hilarisch en heeeeel goed voor de motivatie, want we hebben samen alweer allerlei nieuwe plannen voor de volgende keer

  9. #9
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Plannen en doelen, hoe kunnen we elkaar ondersteunen?

    Ik doe ook mee, goed om de stijgende lijn vast te houden
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  10. #10
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: Plannen en doelen, hoe kunnen we elkaar ondersteunen?

    Ja, superidee! Ontzettend leuk voor de inspiratie en de focus ook.
    De games vond ik toen ook erg leuk om te lezen, met z'n allen verzin je zoveel verschillende uitvoeringen.
    Een onderwerp werkt dan ook, hoe zullen we die kiezen?

    Twee weken per projectje zou wat mij betreft ook ruim voldoende zijn. Misschien passen niet alle projectjes altijd fijn voor waar iedereen mee bezig is, en als je er dan eentje over wil slaan moet je zo lang wachten...

  11. #11
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Plannen en doelen, hoe kunnen we elkaar ondersteunen?

    Zullen we gewoon morgen beginnen? Ik stel voor om te beginnen met de porcupine game, maar als iemand anders een idee heeft; gooi in de groep!
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  12. #12
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Plannen en doelen, hoe kunnen we elkaar ondersteunen?

    Ik wil ook mee doen

    Eigenlijk ligt het gestructureerd met parelli etc. bezig zijn al 3 jaar stil. Ik baal daarvan, neem zo nu en dan wel les maar nog steeds wordt het snel beweging geven in plaats van echt bezig zijn met verbeteringen in fijne hulpen etc.

    Ik wil dus graag mee doen en hoop hiermee een stok achter de deur te hebben. Ik wil namelijk Gwen net zo fijn aan de hulpen en op zo'n niveau en hoger dan Wondertje
    Eigenlijk is Gwen nog steeds geen level 2, (ach heb d'r pas 2 jaar ) en daar wil ik graag verandering in brengen. Dus fijn topic, vond toen de thema weken ook erg leuk.

    Mijn doel is dus eigenlijk Gwen na de winter level 2 te hebben online en freestyle.


    Porcupine klinkt goed. Heb je een plan verder Saar of moet nu ieder zijn eigen plan/doel schrijven?
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  13. #13
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Plannen en doelen, hoe kunnen we elkaar ondersteunen?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar Bekijk Bericht
    Zullen we gewoon morgen beginnen? Ik stel voor om te beginnen met de porcupine game, maar als iemand anders een idee heeft; gooi in de groep!
    Noem het dan Wijken voor Druk.

    Daar trek je een grotere doelgroep mee aan. Wellicht kan ik ook iets verzinnen hiermee.

    Edit, natuurlijk kan ik hier wat mee, want mijn doel was beter trailerladen. Wijken voor druk. Op de lichtste aanwijzing de trailer instappen.
    Laatst gewijzigd door Antheman; 23-10-16 om 22:02.

  14. #14
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Plannen en doelen, hoe kunnen we elkaar ondersteunen?

    Als het beestje maar een naampje heeft ...
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  15. #15
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Plannen en doelen, hoe kunnen we elkaar ondersteunen?

    Ik ga een topic openen met daarin porcupine suggesties uit de selfassessment lijsten, denk online en freestyle. Voorstel is een nulmetingsfilmpje delen en dan na drie weken een "resultaat". Tussentijds mooi elkaar onder ondersteunen in het topic, met raad en daad en creatieve ideetjes enzo.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

Pagina 1 van de 3 123 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •