Pagina 6 van de 6 EersteEerste ... 456
Resultaten 76 tot 90 van de 90

Topic: Atli struikelt en valt

  1. #76

    Re: Atli struikelt en valt

    Cool!

    Ontzettend slim dat je iemand hebt uitgekozen die noch jou noch je paard kent.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  2. #77
    Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Rheden
    Leeftijd
    43
    Berichten
    4.585
    Dagboek Berichten
    33

    Re: Atli struikelt en valt

    Wat fijn dat je door het gesprek weer wat wijzer bent geworden Marja! Hoop dat je een geschikt persoon kan vinden die Atli verder kan helpen
    Fijn ook dat je dan weer wat bevestigingen hebt gekregen
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

  3. #78
    Forum Meubilair E.Zanden's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    NvhL
    Berichten
    3.762

    Re: Atli struikelt en valt

    Wellicht heb je iets aan deze meneer en zijn diagnostiek:
    Het Pegasus Limb Phasing System van Bert Lamb
    http://www.gaitsmart.com/gaitsmart-pegasus
    Hoor goede ervaringen uit eerste hand.

    Hier ook nog een artikel over o.a. de werkwijze:
    http://verenigingeigenpaard.nl/de-ve...igen/bert-lam/
    © E l s v a n d e r Z a n d e n ©

    "Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
    and those who matter don't mind.
    " Theodor "Dr. Seuss" Geisel

  4. #79
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Atli struikelt en valt

    Klinkt als een spannend systeem Els, maar ik zie niet hoe ik daar wat aan kan hebben? Uit de website blijkt niet hoe ik aan zo'n analyse kom (moet ik een apparaat kopen of komt er een deskundoloog de boel opmeten?), en dan, wat heb ik eraan om te weten hoe en waar precies hij onreglematig loopt, dan weet ik toch nog steeds niet waar het vandaan komt...?

    Kun je wat meer vertellen over de goede ervaringen die je ermee hebt gehoord?

  5. #80
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Atli struikelt en valt

    Toevallig heb ik lange tijd met ze staan praten over dit systeem. Ze komen dan langs en met sensoren kunnen ze precies meten wat de verschillen tussen de benen zijn.
    Maar ikzelf vraag mij af of je daar werkelijk wat aan hebt omdat je dan geen oorzaak weet. Denk dat het interessanter is om voor en na een blessure of trainingsperiode te meten.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  6. #81
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Atli struikelt en valt

    Ah, ja zo had ik het ook gedacht Dyonne, dan geloof ik niet dat ik er wat aan ga hebben...
    Ik denk dat Atli gewoon hands-on hulp op zijn lijf moet hebben, handen die hem losser weten te maken.

    Maar Els, ik ben nog steeds wel benieuwd naar je ervaringsverhaal (nooit te oud om te leren hč).

  7. #82
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Atli struikelt en valt

    Ja, ik ook wel. Ik heb dit weleens overwogen omdat er hier wel een links-rechtsverschil is. En ik ben benieuwd of je dat nog steeds terugziet.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  8. #83
    Actief Forumlid Angela_28's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2011
    Locatie
    Zuid-Limburg
    Leeftijd
    41
    Berichten
    459

    Re: Atli struikelt en valt

    @Marja, sorry, ik zie nu pas je vraag. De lyme is vastgesteld en PPID ook via bloedonderzoek. Borrelia en ACTH. (Meerdere onderzoeken. Inmiddels aan de 5e kuur bezig, 3 maanden gestopt met Prascend en de ACTH waarde ligt binnen norm. Genezen? Ik weet het niet maar ik ben heel blij. De dame van de bio-resonantie geeft aan dat de lyme wel echt nog aanwezig is en wellicht nooit helemaal weg te krijgen maar wel onder controle kan komen. http://www.f-hbioresonantie.nl/

    De tijdlijn/bloedonderzoek van PPID
    Tijdlijn PPID.jpg

    Het is dus moeilijk om exact te zeggen wat er is gebeurd omdat de combi lyme/PPID niet ideaal is als uitgangspunt. Borrelia overigens niet meer laten controleren in bloed. Zal dat komend jaar weer eens mee laten testen.
    Leuke aankoop & verkoop FB groep voor 2e hands NH artikelen https://www.facebook.com/groups/2ehandsNHartikelen/

  9. #84
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Atli struikelt en valt

    Angela, als ik de site van jouw bioresonantie open, krijg ik een trojan binnen...!
    Fijn dat het zo goed gaat met Cos.
    Of het zin heeft om Borrelia in het bloed te laten (her)testen betwijfel ik, volgens mij wordt er gewoon een standaard antistoffentest gedaan en antistoffen blijven altijd aanwezig na een besmetting... Je kunt daarmee hooguit zien of er een acute besmetting is, maar een chronische (actieve) besmetting kan er niet mee aangetoond worden.


    UPDATE ATLI:
    Er is iets wonderbaarlijks gebeurd! De laatste 2 keer dat ik hem gereden heb, heeft hij NIET gestruikeld, en hij loopt ook soepeler! En ik snap niet hoe dat komt... Een masseur is nog niet geweest; die komt hopelijk eind deze maand (is wat lastig om een afspraak te krijgen).

    Hij heeft dus die 8 dagen pijnstillers gehad, waarbij hij de laatste dagen wel beter liep, maar niet heel dramatisch, en struikelen deed hij ook nog.
    Toen heeft hij door omstandigheden een week rust gehad, en vervolgens dat gesprek met die tolk. De tolk heeft hem geholpen zich bewust te worden van het struikelen (dat had hij zelf niet eens in de gaten) en we hebben het erover gehad dat hij zoveel in zijn hoofd zit.
    Daarna ben ik weer gaan rijden en nu loopt hij dus zoveel beter!!!
    Ik snap er niks van, maar ik ben wel heel blij!
    Wellicht heb ik hem met die pijnstillers ergens doorheen geholpen, en heeft die tolk hem geholpen zich meer bewust van zichzelf en zijn bewegingen te worden...???

    Hij gaat overigens ook nog steeds regelmatig stilstaan met rijden. Dat deed hij al een tijdje, en de tolk gaf aan dat hij het dan leuk vindt om om zich heen te kijken. Die indruk had ik zelf ook al. Ik laat hem dat ook doen want ik heb het gevoel dat hij dat nodig heeft om meer in het hier en nu aanwezig te zijn. Hij wordt er ook absoluut niet vervelend van; als ik hem vraag door te lopen doet hij dat ook zonder morren. Dus we staan gewoon een paar keer per rit stil om om ons heen te kijken. Het is hier ook overal erg mooi dus ik vind het geen straf.

    Ik ben zo blij dat we weer kunnen rijden samen !!!

  10. #85
    Actief Forumlid saskia's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Betuwe
    Berichten
    278

    Re: Atli struikelt en valt

    Wat heerlijk Marja, samen geniet van de mooie omgeving!

  11. #86
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Atli struikelt en valt

    Wat een fijn nieuws! Soms kunnen pijnstillers wel helpen om ergens doorheen te komen en het lijf even wat rust te geven waardoor bewegen weer prettiger gaat.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  12. #87
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Atli struikelt en valt

    Hoe dan ook fijn dat hij nu beter loopt, wel maf he dat je de "vinger er niet op kunt leggen ".
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  13. #88
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Atli struikelt en valt

    UPDATE:

    Een kleine 3weken geleden is Atli gemasseerd door een sportmasseuse die ik nog van mijn opleiding tot paardengedragstherapeut kende. Ze heeft een paar jaar geleden Menglöd goed geholpen dus ze leek me wel een goede keuze.

    Atli zat vooral vast achter zijn elleboog/schouder aan de rechterkant; net het been waar hij vaak struikelt. Ze liet me ook voelen dat ik daar bijna mijn hand niet tussen zijn bovenbeen (arm) en romp kon krijgen, terwijl daar links veel meer ruimte was. Na de massage was dit duidelijk beter. Verder had hij wat vastzittende spieren op zijn billen, vooral links. Zijn rug voelde goed aan. Ze heeft alles losgemaakt maar gaf aan bij de schouder niet diep genoeg te kunnen masseren, het was wel verbeterd maar nog niet 100%. Ze meende dat daar een osteopaat of dry needling o.i.d. voor nodig zou zijn.
    Na de behandeling mocht ik 3 dagen niet rijden.

    Toen ik er weer op mocht, merkte ik een heel kleine verbetering in zijn bewegingen; hij leek iets soepeler. Bij een latere rit liep hij juist weer beroerder en struikelde hij ook meer. En van de week ontdekte ik dat hij wel degelijk een SBW naar rechts kan, als ik mijn zweepje in mijn rechterhand ipv linkerhand neem, en er een beetje mee kriebel. De smiecht! Ik heb een beetje het idee dat hij er ook wel gebruik van maakt dat ik al een tijdje niet veel van hem gevraagd heb vanwege mijn eigen lichamelijke krakkemikkigheid, én vanwege de zorgen die ik heb om zijn lichamelijke problemen. Ik heb daardoor niet altijd meer doortastend doorgevraagd, vrees ik. Want toen ik vandaag een ritje maakt, mét zweepje rechts, en met goede zin en vrolijke energie, kon hij ineens best wel lang op de rechterhand in SBW lopen en zelfs een travers zat er nog enigszins in! En vandaag heeft hij ook niet gestruikeld... Dat maakte dat ik zelfs wel een galopje aandurfde op vlakke bodem.
    Kortom, het beeld blijft een beetje wisselend, maar hij gaat de afgelopen maanden toch wel gestaag vooruit, en hij voelt weer stabiel genoeg om wat dressuuroefeningen te kunnen doen! (Als ik van de zomer om een SBW of zelfs maar stelling naar rechts vroeg, had ik het gevoel dat ik hem dusdanig uit balans bracht dat hij elk moment kon vallen...)

    Voorlopig laat ik hem even niet meer behandelen, ik ga eerst eens kijken hoe ver ik kom met weer wat meer dresuurmatig rijden.

    Ik ben zoooo blij dat ik weer lekker met mijn grote Zwartus op stap kan!!! Ik was afgelopen zomer echt bang dat we niet meer samen op stap zouden kunnen...
    Laatst gewijzigd door Marja; 03-01-17 om 19:25. Reden: typefoutje

  14. #89
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Atli struikelt en valt

    Wat fijn Marja, lekker genieten samen !
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  15. #90
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Atli struikelt en valt

    Heerlijk he
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





Pagina 6 van de 6 EersteEerste ... 456

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •