Ik heb hier een 18 jarige met Lyme en ppid en die is enorm opgeknapt met bio-resonantie. Is nu bezig met 6e kuur, inmiddels gestopt met Pracend en ik heb hier een ander paard staan. En ik ben heel nuchter. Weet nog steeds niet wat ik van bio-resonantie vind maar ik zie het resultaat. Nu ook bezig met mijn merrie die ook erg opgeblazen was en die is na de eerste kuur al een stuk minder opgeblazen..

Antwoord met Citaat
Inmiddels weet ik wel aardig hoe ik die prutsers kan herkennen, maar bij paarden-therapeuten vind ik dat lastig...
mar toen eigelijk opgelost gekregen met rijden en hoeven anders bekappen. Dat was in de tijd dat ik diesel veel met losse teugel reed en hij toen nog wat overbouwd en dus meer op de voorhand liep. Niet dat ik daarmee wil zeggen dat diesel of atli geen pijn heeft maar juist rijden en meer het gewicht op de achterhand brengen was voor ons de oplossing.

werd hij braver en kon ik bovenstaande filmpjes maken. Na de rondes galop-met-bokken draafde hij heel actief; hij tilde zijn voeten echt hoog op en hij liep met een flinke oprichting. Dat doet hij maar zelden, alleen als hij echt opgefokt is. Normaal loopt hij meer zoals op de eerste draf-filmpjes.
. Nog voordat ik gelezen had dat hij rechtsom meer moeite had zag ik zowel in stap als in draf dat het rechtsom inderdaad minder soepel gaat. Hij brengt zijn rechter achterbeen regelmatig wat vertraagd naar voren. In de snelle, jolige galop zie ik dat nog steeds, ook dat hij achter niet echt doorspringt in galop maar meer een soort drafpassen maakt achter in galop. Allemaal niet enorm, maar toch wel duidelijk zichtbaar.
Verder zie je ook vaak dat paarden, wanneer ze last hebben aan een zijde, daardoor ook kunnen bokken (kan uiteraard ook gewoon joligheid zijn maar kan ook zijn dat ze moeite hebben). Als ik naar zijn bouw kijk, snap ik waarom ze zeggen dat hij fysiek moeite heeft om de achterhand eronder te krijgen. Hij loopt idd op de voorhand, zijn bouw zit niet echt mee, en laag lopen is fijn maar hij zit zichzelf er mee in de weg lijkt het. Vaak zie je dan dat, wanneer ze actiever lopen, het wel wat kan verbeteren. Heeft hij ook last als hij actiever loopt Marja? Want kan me zo voorstellen dat je hem niet actiever wil laten lopen als het risico bestaat dat hij in volle vaart struikelt.

Bladwijzers