Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 39

Topic: Tips gevraag voor het idale (boomloze) zadel

  1. #16
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Tips gevraag voor het idale (boomloze) zadel

    Ik heb nu Ghost op de merries en daarbij zit ik smal en ver genoeg naar voren compleet flexibel maar stevig genoeg
    echt een aanrader, ik heb de 2 maten in gebruik en beide passen op alle pony's zelf heb ik met zweetblad en op Scarlet zonder zweetblad, bevalt ook beide.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  2. #17
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Tips gevraag voor het idale (boomloze) zadel

    Dat vind ik fijn om te lezen
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  3. #18
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Tips gevraag voor het idale (boomloze) zadel

    Ik ben eens aan het meten geslagen. Het lijkt erop dat ik maar 41-42 cm heb, een langer zadel komt dan uit achter de laatste rib. Voor zover ik (op internet) kon vinden, is de kleinste Ghost, de bambino (kindermaat), nog altijd 50-52 cm en geschikt voor dames t/m broekmaat 36. Daar zou ik dan wellicht nog wel in passen, maar het zadel is dan nog zo'n 10 cm te lang voor Menglöd...

  4. #19
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Tips gevraag voor het idale (boomloze) zadel

    De ghost ligt verder naar voren Marja, dat is echt anders. Je kunt een testzadel bestellen, kun je het zepf eens ervaren

  5. #20
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Tips gevraag voor het idale (boomloze) zadel

    ja de ghost of freeform zijn beide fijn. Lynn heeft de roma piccolo voor haar paardje en die loopt er heel goed onder (ook erg kort en rond paardje van 1.40m ongeveer). Ik ben zelf erg fan van freeform. Ik heb een extra short based voor Wico, kan die wel eens meten voor je. Het voordeel bij freeform is dat als je geen panelen nodig hebt, je het zadel over de schouders mag leggen. Als je erop zit gaat het namelijk van voor openstaan en kunnen de schouders vrij onder het zadel door bewegen. Dat heeft Elvira me laten voelen tijdens dat ik het zadel testte. Je hebt inderdaad verschillende zittingen die je ook kan wisselen om te zien wat het fijnste voor je is. Ik vind de classic heel fijn zitten en heb een rollzitting voor de XSB omdat ik dan iets meer ruimte heb op toch een erg kort zadel wat voor Wico beter is.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  6. #21
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Tips gevraag voor het idale (boomloze) zadel

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marja Bekijk Bericht
    Ik ben eens aan het meten geslagen. Het lijkt erop dat ik maar 41-42 cm heb, een langer zadel komt dan uit achter de laatste rib. Voor zover ik (op internet) kon vinden, is de kleinste Ghost, de bambino (kindermaat), nog altijd 50-52 cm en geschikt voor dames t/m broekmaat 36. Daar zou ik dan wellicht nog wel in passen, maar het zadel is dan nog zo'n 10 cm te lang voor Menglöd...
    Ghost ligt idd verder naar voren. De Trekker van 45cm was echt maximaal wat Carwyn kon hebben, maar de Ghost Piccolo past hem ook.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  7. #22
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Tips gevraag voor het idale (boomloze) zadel

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door saar Bekijk Bericht
    Dat vind ik fijn om te lezen

    haha ben er nog elke keer blij mee!
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  8. #23
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Tips gevraag voor het idale (boomloze) zadel

    Trouwens hier beeld van de Ghost:

    IMG_8117.jpg

    Oh toch beetje onduidelijk. Dit is de normale maat op Carwyn.IMG_8255.jpg
    en hier op Gwen.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  9. #24
    Actief Forumlid aletta's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2010
    Locatie
    Arnhem/Veluwe
    Berichten
    1.947
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Tips gevraag voor het idale (boomloze) zadel

    Geheel offtopic (sorry Marja), maar wat leuk Marit om jou op Gwen te zien rijden. Ik dacht wel eens aan jullie hoe het met jullie zou gaan namelijk. Prachtig paard hoor. Update in je dagboek mag altijd als je daar zin in hebt.

    Zo, en nu weer terug naar de zadels. Ik lees met veel plezier en aandacht mee!
    Leven is het meervoud van lef.

  10. #25
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Tips gevraag voor het idale (boomloze) zadel

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door aletta Bekijk Bericht
    Geheel offtopic (sorry Marja), maar wat leuk Marit om jou op Gwen te zien rijden. Ik dacht wel eens aan jullie hoe het met jullie zou gaan namelijk. Prachtig paard hoor. Update in je dagboek mag altijd als je daar zin in hebt.

    Zo, en nu weer terug naar de zadels. Ik lees met veel plezier en aandacht mee!

    Leuk berichtje!
    Ik zal eens kijken voor een update
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  11. #26
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Tips gevraag voor het idale (boomloze) zadel

    Ik kom even binnen vallen. Ik vond de nieuwe ghosts er een stuk beter uitzien dan de oude, dus heb er een tijdje geleden bij iemand eentje gezien/getest/geplipt en helaas kwam de drukverdeling onder de stijgbeugelophanging nog steeds heel slecht uit de test.
    Ik zou voor ghost alleen kiezen als je een lichte ruiter bent die goed in balans zit en een paard hebt met een ronde rug en kleinere gangen. Rijpaardgangen met een Ghost en regelmatig lichtrijden gaat naar mijn mening sowieso problemen geven.
    De nieuwe Ghost vond ik inderdaad wel een heel stuk beter zitten dan de oude!

  12. #27
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Tips gevraag voor het idale (boomloze) zadel

    Feliz ik had idd al gehoord dat de drukverdeling bij de nieuwere Ghosts niet erg best is...
    Gelukkig ben ik geen zware ruiter, zit ik goed in balans en rij ik ook niet erg intensief. Menglöd is erg rond (en heeft voldoende bespiering op de plek waar de beugelophanging zit; druk komt dus in elk geval niet op de ruggengraat). Volgens mijn chiropraktor zou het in ons geval waarschijnlijk geen groot bezwaar zijn dat de drukverdeling minder goed is.

    Dank voor je foto's Marit; ik kan het alleen bij de foto van Carwyn niet zo goed zien hoe ver het zadel precies komt, omdat de foto schuin van voren genomen is. Gwen lijkt een stuk langere rug te hebben, zie ik dat goed?
    Ik vind het wel héél veel zadel aan de achterkant (dik).
    Welk model is dit?

  13. #28
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Tips gevraag voor het idale (boomloze) zadel

    Klopt, van Carwyn heb ik geen betere foto. Het geheel van het zadel is wel te lang op zijn rug, maar waar ik zit gaat het precies goed.
    Gwen heeft bijna het dubbele aan ruimte op haar rug inderdaad :P

    Hier ook een foto op Scarlet (ook iets meer ruimte dan Carwyn)

    Je de achterkant lijkt wat veel, maar onder het zadel ligt natuurlijk ook nog een pad met inlagen.
    En het lijkt mij ook geen probleem? Ik heb in mijn zadel een zitverkleiner gedaan zodat ik minder ga schuiven.

    Achterkant lijkt misschien ook meer omhoog komen omdat ik de voorkant wat te 'breed' heb daar moet ik nog even mee spelen zodat het zadel goed in balans komt te liggen.
    Qua drukverdeling ligt er ook een hele hoop aan de pad met inlagen die je gebruikt. Ik heb nu een BF pad gekocht met hele stevige inlagen en ga even kijken of dat beter bevalt. (oh en onze pony's lopen alles behalve vlak :P )

    Mijn zadel is de Firenze



    Scarlet heeft een eigen Ghost en dat is de quilty
    Maar hier dan even een foto met dat zadel op Gwen, die kon ik het makkelijkste vinden :P




    Ik denk zelf dat je met een ghost een heel eind komt, zeker als 'goedkoop' zadel. Een Freeform is toch al een heel stuk duurder.
    Van de boomloze zadels die ik heb getest bevalt deze mij het beste.

    Oh toch een foto van Scarlet met haar eigen zadel gevonden, nu zal ik stoppen met mijn spam :P

    Laatst gewijzigd door Maritje1991; 27-09-16 om 14:51. Reden: Nog een foto toegevoegd.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  14. #29
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Tips gevraag voor het idale (boomloze) zadel

    Dank je voor de foto's Marit, dat geeft een aardig beeld!
    Nee de dikte van het zadel hoeft niet per sé een probleem te zijn, ik vind het er alleen niet zo mooi uitzien en ik vroeg me af hoe dik het zadel daardoor aanvoelt als je erop zit; het doet me namelijk een beetje denken aan een Heather Moffet zadel dat ik jaaaaaren geleden eens op Atli heb uitgeprobeerd, en daarbij had ik het gevoel op een luier te zitten maar bij de Ghost is het dikke gedeelte zo te zien vooral daar achter, en niet in de hele zitting. Maar goed als het achteraan dikker is, kan je dat wel in een holle zit zetten (holle onderrrug), alhoewel ik dat bij jou niet echt terugzie.

    Maarrehm ik ben nu even de weg kwijt (sorry beetje teveel zadelinfo om in één keer te kunnen verwerken, hihi); zijn dit nu de nieuwere modellen van de Ghost?
    En hoe lang zijn ze/is de kortste?

  15. #30
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Tips gevraag voor het idale (boomloze) zadel

    Dit zijn de nieuwere inderdaad
    de normale is volgens mij 56 cm? En de picolo is 4 cm korter.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •