En het was weer nuttig!
Even het hele verhaal vertellen. In juli had ik al eens les gehad van Eveline, wat me toen goed beviel, daarna op vakantie geweest etcetera, en na de vakantie het werk weer een beetje opgepakt. Aangezien Walter nog een jong paardje is (bijna 2,5 jaar) vind ik dat ik ook niet moet overdrijven.
Met het oefenen is het echter mis gegaan en heeft walter me een tand uit de mond geslagen. Dat is echt een ongeluk geweest, want het paard is echt niet vals oid. Ik besloot daarop om het probleem aan te pakken. Ik ben eigenlijk nooit bang geweest, maar na de klap stond ik te trillen op mijn benen. Begrijpelijk natuurlijk, maar wel iets waar je wat aan moet doen.
Een paar weken geleden is walter's oude eigenaar langs geweest, die me ook weer wat op weg heeft geholpen. Maar aangezien zij niet veel tijd heeft, is het niet iemand die op regelmatige basis eens kan checken hoe het gaat. Daarom heb ik maar weer eens contact gezocht met eveline, die komt immers regelmatig in Enschede.
Eerst hebben we Walter maar eens uit de wei gevist. Ik was vergeten eveline te waarschuwen voor de blub in de wei, dus die had nu vieze schoenen, sorry!
Meteen bij het uit de wei halen liet walter al merken dat hij geen zin had om mee te gaan, dus dat was al het eerste puntje om aan te werken. In onze 'bak' zijn we aan de slag gegaan met wat friendly, blocks (walter heeft niet altijd even veel respect voor mijn ruimte. Ook wil hij nog weleens aan het schrapen slaan met zijn voorhoeven. Ook dat kun je natuurlijk goed blocken, als je daarop verdacht bent.
Het lastigste voor walter is echter om zijn focus bij mij te houden en stil te staan. Hij heeft dus heel veel circling gedaan... wijken voor druk is geen probleem als hij zijn aandacht erbij heeft
Nu is het dus weer oefenen geblazen en zorgen dat ik me niet van mijn plek laat drijven door mijn paardje!
Bladwijzers