Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Gisteren ook les van Eveline

Gisteren ook les van Eveline

En het was weer nuttig!

Even het hele verhaal vertellen. In juli had ik al eens les gehad van Eveline, wat me toen goed beviel, daarna op vakantie geweest etcetera, en na de vakantie het werk weer een beetje opgepakt. Aangezien Walter nog een jong paardje is (bijna 2,5 jaar) vind ik dat ik ook niet moet overdrijven.
    Met het oefenen is het echter mis gegaan en heeft walter me een tand uit de mond geslagen. Dat is echt een ongeluk geweest, want het paard is echt niet vals oid. Ik besloot daarop om het probleem aan te pakken. Ik ben eigenlijk nooit bang geweest, maar na de klap stond ik te trillen op mijn benen. Begrijpelijk natuurlijk, maar wel iets waar je wat aan moet doen.

Een paar weken geleden is walter's oude eigenaar langs geweest, die me ook weer wat op weg heeft geholpen. Maar aangezien zij niet veel tijd heeft, is het niet iemand die op regelmatige basis eens kan checken hoe het gaat. Daarom heb ik maar weer eens contact gezocht met eveline, die komt immers regelmatig in Enschede.

Eerst hebben we Walter maar eens uit de wei gevist. Ik was vergeten eveline te waarschuwen voor de blub in de wei, dus die had nu vieze schoenen, sorry!
    Meteen bij het uit de wei halen liet walter al merken dat hij geen zin had om mee te gaan, dus dat was al het eerste puntje om aan te werken. In onze 'bak' zijn we aan de slag gegaan met wat friendly, blocks (walter heeft niet altijd even veel respect voor mijn ruimte. Ook wil hij nog weleens aan het schrapen slaan met zijn voorhoeven. Ook dat kun je natuurlijk goed blocken, als je daarop verdacht bent.
    Het lastigste voor walter is echter om zijn focus bij mij te houden en stil te staan. Hij heeft dus heel veel circling gedaan... wijken voor druk is geen probleem als hij zijn aandacht erbij heeft
    Nu is het dus weer oefenen geblazen en zorgen dat ik me niet van mijn plek laat drijven door mijn paardje!

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Re: Gisteren ook les van Eveline

Klinkt als een leerzaam lesje!
    Dat wordt dus oefenen wat een straf he
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Echt heel vervelend ja, met mijn paard bezig zijn

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Wat leuk, al die verslagen van lessen! Ook bij jou klinkt het als heel nuttig, sommige dingen heb je zelf geen erg in (zag ik ook zo leuk op mijn examenvideo ) en dan is even een blik van iemand anders heel nuttig. Ook bij problemen word je weer even op het goede spoor gezet.

Nou Wendytje, veel oefenplezier !
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Actief Forumlid donderwolke's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Leeftijd
    36

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wendytje
    Meteen bij het uit de wei halen liet walter al merken dat hij geen zin had om mee te gaan, dus dat was al het eerste puntje om aan te werken.
    Hoe heb je daar aan gewerkt? Was dat enkel door de friendly game te doen of heb je ook nog andere tips gekregen van Eveline?

Wat erg trouwens dat hij je tand heeft uitgeslaan, jeetje, moet wel geen deugd gedaan hebben. Komt die nog terug of zit je nu voor altijd met een gat in je mond?

xxx julie

Er moet een stifftand in gezet worden, omdat walter een slim paard is wat heel goed kan mikken
    Hij heeft alleen die ene tand er uit geslagen met wortel en al, de rest is niet beschadigd De tand zelf heeft geen pijn gedaan, omdat de zenuwen dus ook verdwenen zijn met de wortel, maar het gat wat aan de binnenkant van mijn lip zat is wel gaan ontsteken en deed wel pijn.

Wat we gedaan hebben in de wei is dat ik naast zijn schouder stond, ene hand leidend, en met de andere een tikje geven als meneer niet voorwaarts wilde. Hoop dat ik het zo goed uitgelegd heb.

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door wendytje
    Er moet een stifftand in gezet worden, omdat walter een slim paard is wat heel goed kan mikken
    Hij heeft alleen die ene tand er uit geslagen met wortel en al, de rest is niet beschadigd De tand zelf heeft geen pijn gedaan, omdat de zenuwen dus ook verdwenen zijn met de wortel, maar het gat wat aan de binnenkant van mijn lip zat is wel gaan ontsteken en deed wel pijn.
    Walter k]/images/smilies/icon_mrgreen.gif[/img] misschien is hij dat wel in zijn vorige leven geweest. Zoeen met zo'n touwtje aan een deurknop.....alleen heeft hij zijn technieken in dit leven een beetje bijgeschaafd
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

De tandarts gaf al aan dat mijn paard beter deze tand kon trekken dan hij zelf

Officieel heet walter trouwens Waiting for Walter

Actief Forumlid Linnie's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005

Hey klinkt leuk en leerzaam lesje. Is altijd wel even prettig om hulp/les te krijgen.

Heel veel succes met oefenen.

En Wendy, je tand valt mee hoor, maar het is idd zeer goed gemikt van Walter.

Het viel jou niet meteen op nee, gelukkig maar

Bladwijzers

Forum Rechten