Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: gevoel van een touwhalster

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

gevoel van een touwhalster

Ik vraag me de laatste tijd steeds af of zo`n twistlock met de hele leadrope niet erg zwaar is voor mn paard. Als ik bijvoorbeeld met mijn hand tussen het bakstuk van het halster (dat bovenop haar hoofd heet toch bakstuk?) en hoofd ga, voelt dat erg zwaar.
    Met rijden slingert het ook steeds. Nu heb ik daarvoor al teugels besteld, maar ik twijfel of ik de twistlock wil vervangen voor een andere haak/clip en of dat uberhaupt kan?
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Re: gevoel van een touwhalster

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door myracara
    Ik vraag me de laatste tijd steeds af of zo`n twistlock met de hele leadrope niet erg zwaar is voor mn paard. Als ik bijvoorbeeld met mijn hand tussen het bakstuk van het halster (dat bovenop haar hoofd heet toch bakstuk?) en hoofd ga, voelt dat erg zwaar.
    Met rijden slingert het ook steeds. Nu heb ik daarvoor al teugels besteld, maar ik twijfel of ik de twistlock wil vervangen voor een andere haak/clip en of dat uberhaupt kan?
    Zelf had ik eerst een gewone musketon aan mijn leadrope maar die heb ik toch vervangen voor een twistlock juist omdat die wat gewicht had.
    Vooral bij het grond werk is het erg fijn vind ik zelf. De signalen komen net wat subtieler door zonder dat je enorm harde bewegingen hoeft te maken én door het gewicht hangt het touw ook sneller stil als je moet belonen......Ik zelf zou het dus niet doen.
    Vriendin van mij heeft ook een leadrope bij Voest gekocht met een musketon er aan, maar bijv. bij de Yoyo moet ik daarmee al fase 4 inzetten voordat ik enige reactie krijg terwijl dat met mijn leadrope al bij fase 2 gebeurd.......
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Ik vond in het begin de twistlock juist fijn door zn gewicht. Echter probeer ik nu zo veel mogelijk mn 22ft lijn te gebruiken om eraan te wennen en daar zit een krabijnhaak aan, lichter dus. Borus reageert er even goed op, en ik vind een wat lichtere haak ook wel wat vriendelijker idd.

Edit - de leadropes van Voest zijn toch ook van een stuk lichter touw gemaakt? Dat kan denk ik ook een hoop verschil maken; een stuk minder 'life'
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door P a i s
    Edit - de leadropes van Voest zijn toch ook van een stuk lichter touw gemaakt? Dat kan denk ik ook een hoop verschil maken; een stuk minder 'life'
    Ja dat klopt...is 12 mm touw geloof ik met een vrij kleine lichte klip eraan. Vind ze persoonlijk niet zo heel erg handig.
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Ik vind inderdaad nu uiteindelijk de ring met karabijnhaak aan mn 22 foot line prettiger, maar komt ook voor groot deel omdat dat van dat parelli touw is. Voelt toch net ff wat beter en subtieler aan. Maar tot nu toe ging het door level 1 heen komen met mn leadrope met twistlock ook prima. Voordeel van het gewicht van de twistlock is de snelle release dus is misschine even zwaar maar wel duidelijk.

Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Dagboek Berichten
    14

Met grondwerk lijkt de twistlock geen problemen op te leveren bij Danny, maar met rijden vond ik hem te veel heen en weer slingeren en dat lijkt me best vervelend voor een paard. Ik rij alleen nog maar met de hackamore, dan is dat probleem ook gelijk opgelost.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Bladwijzers

Forum Rechten