Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: bak/weidesleep en tuig aanpassen/aanschaffen

  1. #1
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    bak/weidesleep en tuig aanpassen/aanschaffen

    Hoi forummers,

    De bak is bijna klaar, en ik zal hem moeten gaan slepen. Dat wil ik Kira gaan leren. Een vraag aan jullie:

    Heeft iemand zelf een sleep gemaakt en hoe heb je dat gedaan? tips en tricks zeer welkom..

    En waar heb je je tuig gekocht? Ook tips wat betreft aanpassen en aanschaf welkom. Ik moet me er nog behoorlijk in verdiepen, maar heb eens meegekeken met iemand die een tuig liet aanpassen voor haar shet.

    Ik hoor graag jullie reacties, alvast veel dank !

    Thekla

  2. #2
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: bak/weidesleep en tuig aanpassen/aanschaffen

    Met een autoband, of liefst 2 naast elkaar, kun je slepen. Een pallet vind ik eng, daar kan een hoef tussenkomen. Zo heb ik het jaren gedaan. Wel een zweng ervoor, dat is veel stabieler.

    De groten sleepten met een 2e hands tuig.

    Mijn shet heeft een aangemeten kunststoftuig. Via www.demenner.nl Ze heeft ook goedkope tuigen en dan betaal je geloof ik wel de voorrijkosten.

  3. #3
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: bak/weidesleep en tuig aanpassen/aanschaffen

    Qua sleep is vanalles mogelijk, maar gebruik idd altijd een zweng! Daar moet ik nog eens achteraan, dan kan ik de bak thuis ook slepen met pony, haha.

    Mijn tuig wil je vast niet weten, dat is een Zilco tuig door Edwin Stok (EMS). Maar dat kost meer dan 1000 euro. Word gewoon aan huis gepast en op maat gemaakt. Superhandig dat kunststof, maar ja, het kost wel wat.
    13680667_1223636817647956_5730266678536065741_n.jpg
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  4. #4
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: bak/weidesleep en tuig aanpassen/aanschaffen

    Voor dat soort klussen vind ik zelf de Sieltec tuigen erg geschikt http://www.sieltec.de/. Ijzersterk, handig in onderhoud en makkelijk aan te passen. Bovendien niet duur. Het touw voelt wat stug aan maar waar dat nodig is is het gepolsterd. Voor Moon heb ik een tuig dat ik gebruik om een sleetje te trekken (in combinatie met een longeersingel) en daar heb ik ook wel eens een bak mee gesleept. Hij heeft een gevoelige huid maar heeft hier nooit schuurplekken van gekregen.

    Voor het slepen gebruikte ik ook twee autobanden en een zweng gemaakt van een weidepaal. Om het slepen wat lichter te maken kun je de autobanden ook door de helft doen, dan kunnen ze niet vol lopen met zand, dat sleept makkelijker. Voor Moon niet gedaan maar dat is een brede oersterke grote haf, jouw pony's zijn iets fijner en kleiner.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  5. #5
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: bak/weidesleep en tuig aanpassen/aanschaffen

    Fijne tips, dank jullie wel!

    en prachtige foto Dyonne...! Maar inderdaad ik begin in het 'klein'

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •