Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 39 van de 39

Topic: Longeren, hoe maak je dat leuk?

  1. #31
    Actief Forumlid Wubwub's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2015
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    777

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Ja de meeste antwoorden vind je inderdaad terug in mijn voorgaande reacties.

    Circlinggame vind ik ook geen zak aan nee. Het is mij te passief denk ik (voor de mens bedoel ik dan), geen idee. Sommige dingen vind een mens nou eenmaal minder leuk dan andere dingen.
    Wat spelen betreft etc. we hebben natuurlijk in de afgelopen maanden heel veel lichamelijke problemen gehad (en nu weer) dus we hebben nog niet heel veel gedaan.

    Ik vind het werken aan de houding wel leuk hoor, absoluut. Ik ben gewoon meer een ruiter dan een grond persoon. Denk dat dat het meeste verklaart hoe en wat. Maar goed... zoals ik op de vorige pagina ook aangaf... mijn motivatie/verleden/psyche is eigenlijk helemaal niet zo heel belangrijk om daar te veel in te gaan lopen wroeten, beter om nieuwe manieren te zoeken (wat ik met dit topic doe) om het wél leuk te maken. Gelukkig heb ik inmiddels dankzij dit forum een waslijst vol

    Edit: Overigens vind ik Circling game in combinatie met een sprongetje wel heel erg leuk! Maar dan moet ik Elle ook wat actiever ondersteunen. Ik houd gewoon van actief zijn.
    Laatst gewijzigd door Wubwub; 25-07-16 om 17:50.

  2. #32
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Oké, alles gelezen, misschien kan ik ook nog iets bijdragen

    Ik vond longeren saai, deed ik nooit, maar nu ik me er echt in verdiep vind ik het toch wel interessant worden. Mijn enthousiastme haal ik uit de momenten dat Fenna echt mooi beweegt, iets loslaat, meer opricht, actiever word (is nogal een introvert type), en al die kleine dingetjes. Daarbij is haar bovenlijn echt met sprongen opgeknapt, mede door longeren. Dáár word ik blij van, dat motiveert mij.
    Om het minder saai te maken kun je het zien als een game, wie is er sneller in reactie, jij of zij? En hoe licht kan je zijn, kun je het nog lichter maken, dat alles op intentie/energie gaat? Op elk kwartier van je cirkel kun je een pion zetten en daar een andere vraag stellen (dat houd jou ook lekker creatief), beetje meer buiging, tempowisselingen, overgangen (ik werk naar de overgang achterwaarst-galop toe, met alle mogelijke overgangen ertussen).

    Overigens is een longeerhulp ook niet mijn keus, die touwtjes gaan over nogal wat gevoelige delen, daar wil je geen druk op hebben. Daarbij gaan ze tussen voorbenen door, de meeste paarden gaan dan al snel op de voorhand hangen. Met een longeersingel en bijzetteugels heb je een zelfde soort effect, maar stabieler en minder pijnlijk. Of met een dubbele longe, dat is voor jezelf ook meer uitdaging

    Lange teugelen of werken aan de hand vind ik wel een aanvulling op longeren, maar geen vervanging. Hiermee werk je meer aan buiging en verzameling, bij longeren wil je juist op tempo werken, no way dat ik dat vol kan houden aan de lange teugel! Pas wel een stukje gedaan, om Fenna goed wakker te krijgen, maar meer dan een lange zijde in pittig draftempo hield ik niet vol
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  3. #33
    Actief Forumlid Wubwub's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2015
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    777

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Thanks!! Heb ik ook zeker wat aan! Die pionnen vind ik echt een heel leuk idee en gewoon moeilijkere dingen bedenken om naar toe te werken i.p.v. het puur als alleen maar longeren zien is wel een goed idee voor mijn eigen motivatie en creativiteit. Achterwaarts naar galop, absoluut iets voor later als ik groot ben hahahaha cool!

    Pittig draftempo met lange teugel werk klinkt dan wel weer tof, goed voor het afvallen hahaha! Nee zonder gein... dubbele longe en lange teugelen bewaar ik toch echt even tot ik daar les in heb kunnen nemen... Als mijn paardenbudget het weer toe laat na alle medische kosten...

  4. #34
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Vanochtend heb ik weer mogen zien hoe fijn Elle het vindt om met jou te zijn en hoe jij haar geduldig steunt in alles zonder ook maar een vleugje irritatie. Wat heb ik daar veel respect voor! Wat dat betreft maakt het voor haar volgens mij niet uit wat je doet, Elle gelooft onvoorwaardelijk in jou.

    Enne, ik heb je toch echt horen lachen vandaag met de circling game en het balkje. Maar dat kan ook bijna niet anders met Elle in de buurt, want als jij het nog niet zo'n uitdaging vond, dan zorgt zij wel dat het een dolle boel wordt

  5. #35
    Actief Forumlid Wubwub's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2015
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    777

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Jaaa maar circling game met balkje is wél leuk hahaha! Zeker als mutsie verzint dat rechtsom dus écht niet gaat gebeuren. Dan heb ik iets actiefs om te doen en dan gebeurt het toch, 3 x. PUH! (uitdagingen zijn zo leuk!)
    Maarre, LIEVVVV echt heel lief!

    Ik ben ook blij met alle tips hier, echt heel blij. Heb al een heeeeeleeeeeeboeeeeel uitdagingen (mét attributen) bedacht n.a.v. de tips waardoor ik echt wel wat lol erin kan brengen.

  6. #36
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Wanneer mag ik komen kijken naar jullie longeerfestijn?

  7. #37
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Oh, ik zie het nu pas. Totaal off-topic maar hoi Eigenwijs!!

  8. #38
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Lange teugelen is trouwens echt niet zo moeilijk als het lijkt, Piet Bakker heeft een dvd serie gemaakt (2) waarin het heel laagdrempelig word uitgelegd, op you tube vind je ook wel filmpjes van hem. Goed dat je de tips in praktijk kunt brengen!!
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  9. #39
    Actief Forumlid Wubwub's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2015
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    777

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Oké bedankt, ik ga eens op onderzoek uit naar die filmpjes/dvd's

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •