Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 39

Topic: Longeren, hoe maak je dat leuk?

  1. #16
    Actief Forumlid Wubwub's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2015
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    777

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Ohja ook heel goed! Thanks!

  2. #17
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wubwub Bekijk Bericht
    Ik longeer Elle nu met enige regelmaat met de longeerhulp om haar lichaam weer soepel en spieren weer sterk te krijgen. !
    Een lijf soepel en bespierd krijgen kan je ook met bijv Lange teugelen en grondwerk voor elkaar krijgen.
    Ik longeer nooit. Echt nooit. en toch train ik mijn paarden.

  3. #18
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Is er eigenlijk een reden dat je een longeerhulp gebruikt? Zou niet mijn keus zijn omdat je druk hebt achter/bij de schoft.
    Ik gebruik een touwtje of een dubbellonge en gister ook aan het lange teugelen gegaan.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  4. #19
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Wat interessant kan zijn is om eens te proberen of het uitmaakt hoe jij reageert, een optie is dat je probeert neutraal te reageren, dus er niets van te vinden, en als je een stap verder wilt gaan dan kun je het zien als arbeid, en stel je je voor terwijl je met haar aan het werk bent hoe mooi ze in haar bespiering komt en hoe lekker ze "door"haar lijf gaat lopen, spanning los gaat laten door te zuchten en lekker voorwaarts neerwaarts te lopen.

    Ik weet niet of je haar lekker een beetje "snappy"overgangen kunt laten maken, dan zou ik een paar rondjes rustig bv draf vragen en dan een paar keer sneller overgangen naar galop en weer terug, verder zou je ook nog kunnen longeren met dubbellonge, dan kun je de zijgangen erbij gaan pakken, en is ook goed voor je lijf.

    Succes!!
    Laatst gewijzigd door whoopie; 23-07-16 om 14:31.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  5. #20
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Lange teugelen ben ik ook mee begonnen inderdaad

    - - - Updated - - -

    Of longeren op het weiland? En tussendoor gras als beloning? Of longeren afwisselen met een sprong?
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  6. #21
    Actief Forumlid Wubwub's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2015
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    777

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Thanks voor de tips weer, zitten zeker goede dingen tussen en ga ik zeker meenemen!

    Ja, er is een reden dat ik de longeerhulp kies. Als ze gewoon zakt voor is er ook geen druk. Elle heeft dat heel snel door dus na een paar passen zakt ze mooi en is (en blijft) de druk ook gewoon weg.
    Eventueel een duidelijk onderbouwd informatief stuk daarover: http://indigohorse.nl/nieuws/article...r-of-weldoener

    Lange teugelen/dubbele longe staat hoog op het lijstje, maar heb ik zelf nog 0,0 ervaring mee en daar ga ik dus eerst nog even les in nemen. Vind het niet iets wat ik gewoon zo zonder kennis moet gaan proberen. Althans, ik durf dat niet goed haha.

    Edit:
    Heb zojuist weer een rondje buiten gereden en dat gaf wel even een boost in de motivatie. Haar ruggebruik (dragend) is ineens echt stukken beter dan voorheen. Fijn om zo actief te voelen dat dat longeren dus echt wel helpt. Maakt het ook al iets leuker inderdaad.
    Laatst gewijzigd door Wubwub; 23-07-16 om 16:14.

  7. #22
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Ik vind longeren in principe niet leuk. Maar het is een prima manier om mijn paard onbelast beweging te geven. En om het interessant te maken, gebruik ik geen enkele hulpteugel en probeer ik mijn paard puur via belonen op het juiste moment te leren wat een goede houding is op een bepaald moment. Ik vind het mooi om dat gewoon op een touwhalstertje voor elkaar te krijgen. Het boek met DVD van Karen Rohlf was hier een mooie inspiratiebron voor.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  8. #23
    Actief Forumlid Rachel-'s Avatar
    Aangemeld
    Aug 2014
    Berichten
    178
    Dagboek Berichten
    18

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Achter bij je stal zit een enorm grote weide. Ik ging daar eerder regelmatig met Femme heen om daar te "longeren"(ze was nog jong). Die ruimte vond ik heel fijn, omdat je dan stukjes mee kan rennen, travelling circkels kunt maken enzo. Ik een longeerbak ben ik zelf ook al snel uitgekeken, maar de wei was super! Kun je daar iets mee? Je kunt evt ook werken aan NOG grotere circkels maken, met een lasso bijvoorbeeld. Ik heb er al zin in

  9. #24
    Actief Forumlid Wubwub's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2015
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    777

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Thanks Promptertje, Karen Rohlf wil ik me ook nog in verdiepen... och och mijn wensen lijstje, komt geen eind aan mooi doel, dat zeker!

    Haha klopt Rachel! Ze zijn net gemaaid dus we kunnen er nu sinds vandaag echt op dus daar ga ik komende week zeker gretig gebruik van maken!

  10. #25

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Ik kom toch nog even terug op je eerdere opmerking over de mindset, ik weet niet of je me goed begrepen hebt namelijk: Ik bedoel niet dat jij het leuk moet gaan vinden, maar dat als je toch een soort van "enthousiasme" uit je tenen haalt, dit Elle misschien makkelijker motiveert. En wat je al aangeeft, als zij het leuker vindt wordt het misschien voor jou ook leuker. Maar goed, als je er niks aan hebt moet je mijn stukje maar naast je neerleggen

    Een praktische tip die ik nog bedacht: Wat ik wel eens met Loda deed was op een playrol gaan zitten, en dan na een paar rondjes opstaan, sprintje trekken naar een andere playrol en daar weer gaan zitten. Vet goed voor je neutral, en voor de maintain gate voor je paard, want in het teken van traveling cirkles moet je paard wel gewoon door blijven lopen. Ik weet niet zo goed of het geschikt is als je touwtjes om hebt eigenlijk, Loda werd er wel nogal expressief van en er vlogen af en toe ledematen alle kanten op zeg maar Maar misschien zou je het wat minder explosief kunnen doen dan ik deed dan. Ik dacht eerst, ja maar zitten op een playrol is niet handig als je ook op lichaamsgebruik traint omdat je dit niet echt beïnvloed als je zit, maar zelf wordt ik al heel snel "zeurderig/hele tijd in fase 2" als ik daarop train, dus kan zitten op een playrol misschien juist een goede test zijn tussendoor of je maintain gate nog wel zelfstandig gaat. Zo breng ik mezelf nog op ideeën, haha.

    Heel veel leuke dingen zie ik ook voorbij komen, ik raak zelf ook opeens weer veel enthousiaster over de cg, ga het aankomende tijd proberen mee te nemen.

  11. #26
    Actief Forumlid Wubwub's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2015
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    777

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Enthousiasme uit mijn tenen halen heb ik al geprobeerd, maar er zit 0,0 in. Daarom ook dit topic, om andere (praktische) manieren te vinden om er alsnog wel wat van te maken, want ik ben wél heel enthousiast om mijn best voor haar te doen op welke manier dan ook.

    Leuke tip ook! Ik weet ook niet hoe dat met een hulpteugel gaat, maar ik kan dat ook als warming up gebruiken voor er überhaupt touwtjes bij komen kijken
    En grappig, is mijn topic ook handig voor anderen, super!

  12. #27
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Mijn antwoord toen je de vraag aan mij stelde ("Geen idee, ik háát longeren!"), heeft je motivatie vast ook niet veel verder geholpen. De eerlijkheid gebiedt me toch te zeggen dat de ideetjes die hier gegeven worden zelfs mij enthousiaster maken. Als Kees en ik eraan toe zijn, ga ik de tips ook zeker eens proberen!

  13. #28

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Toen ik Twister kreeg was ze er slecht aan toe. Anna leerde mij hoe ik Twister goed kon laten bewegen aan de hand. Dat hoefde Twister van mij niet leuk te vinden. Dat moest gewoon omdat goed bewegen belangrijk was voor haar herstel.

    Kleine momentjes goed bewegen en iedere dag een heel klein beetje langer bewegen. Uiteindelijk nooit langer dan 10 minuten intensief GOED bewegen.

    En tussendoor een beetje schouderbinnen en travers.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  14. #29
    Actief Forumlid Wubwub's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2015
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    777

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Haha Sonja, nee hoor dat valt wel mee, toen je dat zei dacht ik werkelijk "haha ik ook".

    Roos, ja dat is exact hoe ik het nu zie en doe! Het noodzakelijke kwaad, met nadruk op noodzakelijk. Ik weet dat het haar helpt en merk dat het haar helpt en dat is nu even de prioriteit. Ik longeer haar inderdaad nooit langer dan 10 minuten intensief, dat is volgens mij ook nergens voor nodig.

    Anna komt binnenkort weer deze kant op dus wellicht kunnen we daar ook even aan werken dan, ik zal het haar vragen.

  15. #30
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Longeren, hoe maak je dat leuk?

    Er zijn ook meer manieren om fysiek te trainen zonder ruiter he!
    Denk aan lange teugelen, gymmen aan de hand, enz.
    Je kunt misschien naast het longeren andere fysieke uitdagingen bedenken. En beginnen met wat korte (!) leuke cirkel-games naast de andere dingen. Dat maakt het longeren minder belangrijk. En vanuit die cirkel-fun kun je kijken of je haar fysiek ook net wat beter kunt laten lopen.

    wát is eigenlijk hetgeen je niet leuk vindt aan longeren? Vind je de circlinggame wel leuk? Of gaat het daar al mis? En bij de andere games, doe je daar ook iets met houding van Elle? Of is het hele prutsen aan houding misschien dat wat je tegen staat?

    Edit: oh sorry, ik miste een bladzijde. Sorry als dingen al gezegd zijn.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •