Pagina 3 van de 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 66

Topic: ENERGIE!!! opwekken

  1. #31
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Supergoed zeg! Wat fijn, zó snel resultaat
    En leuk, weer les van Anna! Geef je ons dan weer een update?

  2. #32
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Gisteren zijn we -eigenlijk om een zadel te testen- voor het eerst weer helemaal alleen het bos in geweest. Het waaide en de lucht was wat donker, Kees snoof op de heenweg continu van de spanning en zat vaak richting de bomen te turen om te zien of er geen zwijnen zaten (de enige angst die ik tot nu toe bij hem heb kunnen ontdekken). Zelf vond ik het ook spannend, maar ik heb het allemaal zo goed mogelijk van ons af laten glijden.

    Kees veel beloond tussendoor (stem, gras, snoep) en na het keerpunt kwam SjeesKees ineens weer naar boven: dribbelen, stap was moeilijk, in draf over de stenige paden, wat een enthousiasme! De terugweg is veeeel leuker! Ik heb hem aan de hulpen gehouden door telkens op mijn initiatief aan te draven, ook nog een galopje heuvelop gedaan. Bijna terug op stal schoot hij terug in zijn onthaaste ontspanning, komen we er vandaag niet, dan morgen vast wel... De balans is nog ver te zoeken, maar we hebben het gedaan! En het zadel zat -helaas- goddelijk

  3. #33
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Wat een uitersten.... Maar de balans komt wel.
    Welk zadel heb je getest?

  4. #34
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Ja, ik denk ook dat ik het heel langzaam moet opbouwen, misschien eerst samen gaan wandelen in het bos, zal ook eens met Anna overleggen. Voorlopig is het pad achter stal ook prima, zeker voor mij als leek...

    Zelf heb ik al 4 jaar een Barefoot Cheyenne en ik heb nu een paar keer gereden met de Ghost Roma Piccolo

    - - - Updated - - -

    OomYbBklein.jpg
    Laatst gewijzigd door Eigenwijs; 04-07-16 om 13:00.

  5. #35
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Lekker zadel hè? Ik vind de Ghost ook heel fijn. Barefoot vond ik echt veel te groot voor Vinur.

  6. #36
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Yo-Rien Bekijk Bericht
    Lekker zadel hè? Ik vind de Ghost ook heel fijn. Barefoot vond ik echt veel te groot voor Vinur.
    Ja, vooral de A-zit vind ik wel prettig. Van de Bf heb ik Cheyenne maat 1 en die past prima, dus van het formaat heb ik geen last. Het is qua zweetblad wel meer zadel dan de Ghost, maar dat misstaat Kees niet.

  7. #37
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Wat grappig, ik word eigenlijk niet zo blij van een Ghost op m'n gangenpaard. Rij op dit moment met boomzadel, dat voegt ons op het moment.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  8. #38
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Oh rijd je niet meer met de ghost Saar?
    Ik rijd zowel Vinur als Bliki met de ghost.
    En het doet ook Bliki heel veel goed! Hij is lekker los in zijn rug. En wordt ook minder lateraal. Komt natuurlijk niet alleen door het zadel. Maar ik ben echt heel tevreden!

  9. #39
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Hihi saar, nu is Kees ook stiekem héél diagonaal, tölten in de wei heb ik hem een enkele keer zien doen en onder het zadel heeft hij wel eens een aanzet gedaan, maar daar is het tot nu toe bij gebleven.

    Yo-Rien, rijd je beide dan met hetzelfde zadel ook? Voor mij zou dat in de toekomst mogelijk ook interessant zijn.
    Alleen loopt Kees nu alweer 4 jaar probleemloos met de Cheyenne, dus of het slim is in die combinatie verandering te brengen... Dat weet ik nog niet.

  10. #40
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Ja, ik rijd ze allebei met de ghost. Voor Bliki zou ik de kussens nog iets anders kunnen plaatsen, maar steeds veranderen is niet handig. En ben meer tevreden over deze optie dan over zijn boomzadel. Marloes rijdt hem ook met de Ghost en ook heel tevreden.

  11. #41
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Ik werd zeeziek op de Ghost. Mees is heel lateraal en vooral veel overal en op de Ghost voelde ik veel, teveel naar mijn zin. We stoorden elkaar en verstoorde elkaars balans. Nu met boomzadel hebben we minder last van elkaars ruis. De Ghost ligt voorlopig in de kast.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  12. #42
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Ik heb Kees één keer gereden met een boomzadel, toen een ruiter met veel gangenervaring kwam rijden om te zien of Kees töltaanleg had. Het enige verschil dat ik opmerkte was inderdaad dat de bewegingen minder doorkomen. Ben benieuwd hoe dat met mijn kleine gaat zijn straks, want dat is nu echt een ali laterali!

  13. #43
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Kees haalde ik gisteren erg LBE uit de wei. Kwam mooi uit, want ik ging als experiment mee op een rit van 2 (bijna 3 uiteindelijk) uur met stalgenoot. Gewoon om te kijken hoe het point-to-point rijden op een langere afstand zou werken en of ik hem extravert kon krijgen en houden tijdens zo'n rit, in plaats van dat hij in zichzelf wegkroop. En we zijn geslaagd! Tussendoor snoep erin en regelmatig even laten 'rusten'. En veel GOOOOD BOY geroepen, wel gemeend natuurlijk! Hij kwam duidelijk een beetje moe maar vooral erg tevreden op stal aan en was trots op zichzelf en ik op hem!

    Wat mij heel erg opvalt, is dat hoe smaller en oneffener de paden zijn, hoe harder hij wil. Kees wordt dan echt fanatiek: dribbelt, wordt 'heet', is moeilijk te houden... En dat voor een LBI. Mul zand geeft hetzelfde effect: dan wordt hij 'hyper' en wil rénnen! Is dat kenmerkend, dat 'moeilijkheden' (uitdagingen) een LBI juist motiveren?

    Deze rit heb ik trouwens weer met mijn eigen zadel gereden, maar stiekem miste ik de A-zit van mijn geleende Ghost wel een klein beetje

  14. #44
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Bij mij is het vooral de focus die helpt bij Carwyn. Zo ging ik een keer achter een paard aan omdat ruiter er afgevallen was en toen vlogen we ook makkelijker over de paden (zonder schrikken)
    Moeilijkere ondergronden maken bij Carwyn geen verschil.

    Het kan naast motivatie natuurlijk ook gewoon angst zijn, ook een LBI kan bang zijn
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  15. #45
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Hm, het voelt niet helemaal als angst, maar wat het dan wel is... Ik zal er eens goed op gaan letten, want ben toch wel erg benieuwd wat het nou is met die paden. De focus op een ander paard of andere ruiter doet Kees echt helemaal niks, vorige week reed stalgenootje steeds verder van ons af en was op een gegeven moment zelfs uit zicht, maar dat deerde hem niet en hij stapte rustig door!

    Ik blijf trouwens nieuwsgierig naar jouw/jullie verhaal, dus geef je me een seintje als je er ergens over geschreven hebt?

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •