Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 66

Topic: ENERGIE!!! opwekken

  1. #16
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Jaa, dat kan

    ik heb er oa over geschreven op mijn blog op Natuurlijkpaardentrainen.nl/blog en dan staat het verhaal bij de maand oktober bij pink ribbon
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  2. #17
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maritje1991 Bekijk Bericht
    Jaa, dat kan

    ik heb er oa over geschreven op mijn blog op Natuurlijkpaardentrainen.nl/blog en dan staat het verhaal bij de maand oktober bij pink ribbon
    Bedankt, heb je blog gelezen! Het blijft een beetje een mysterie hoe jullie van die dramatische 11 km de omslag hebben gemaakt naar de prestaties die jullie nu leveren, maar wel heel stoer en fijn dat het haalbaar is, ook met een LBI!

  3. #18
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Eigenwijs Bekijk Bericht
    Bedankt, heb je blog gelezen! Het blijft een beetje een mysterie hoe jullie van die dramatische 11 km de omslag hebben gemaakt naar de prestaties die jullie nu leveren, maar wel heel stoer en fijn dat het haalbaar is, ook met een LBI!
    Ik zal er later eens wat meer over schrijven.
    Maar eigenlijk was het vooral een kwestie van doen... En doen en doen. Hij kreeg het spelletje door, want het is natuurlijk super leuk als je baasje zoooo trots op je is.
    Ik heb nog heel vaak er naast gelopen, heel vaak langzaam gegaan. Trainen, trainen en trainen.. Met 100 duizendtegenslagen hoor, vorige week nog. Ik wilde deze wedstrijd eigenlijk niet starten omdat Carwyn en ik even geen team meer waren. Ging al uit van een langzame ronde etc.
    Maar alles bovenverwachting en vooral door mijn attitude tijdens de rit. Ik denk dat het vooral dat is. Leiding nemen, duidelijk zijn, kaders stellen, binnen die kaders mag alles (bij wijze) en daar buiten hangt er een consequentie aan.
    Van 1 pas galop op buitenrit nu naar 5 km galop.. Is uiteraard niet in 1 week gebeurd.

    Veel belonen met voer, maar niet op rit. Pas thuis, voor hem helpt dat om de hele rit gemotiveerd te zijn. En nu heeft hij er echt veel plezier in, op wedstrijd is hij het fijnst. Daar buiten vaak wat lastiger
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  4. #19
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Graag Marit, ik ben heel nieuwsgierig naar jullie verhaal!

    Even een update van hoe het gaat. De echte corners game in de bak zijn we nog niet aan toegekomen. Afgelopen weekend stond die op de planning, maar toen werden we overvallen door onweer, bleh!

    Wel heb ik het point-to-point rijden toegepast tijdens een ieniminie buitenritje van 20 minuten. De eerste keer wandelde een stalgenoot met haar paard mee. Het gaat hier om een rechttoe rechtaan pad dat achter onze stal loopt. Aan weerszijden van het pad groeit meer dan genoeg gras en bij het keerpunt aan het einde van het pad ook. De eerste 25 meter ging ontzettend moeizaam en ik heb wel 5 minuten gespeeld (dat voelt voor mij lang, maar volgens mijn ervaren stalgenoot valt het reuze mee) met thunk thunk op zijn schouder voor hij besloot toch maar mee te gaan. Het point-to-point ontstond daarna spontaan, omdat ik af en toe even op mijn wandelende stalgenoot moest wachten en Kees een hap gras liet nemen. Na een paar keer begon hij ineens heel fanatiek te lopen en heb ik hem bij die impuls meteen stilgezet voor een grasje. Daarna maakte hij duidelijk dat hij wilde draven. Op mijn inademing (jaja, geen been of zweep meer nodig, halleluja!) draafde hij dan weg en zette ik hem na een meter of 5 weer stil. Op de terugweg leek hij ineens helemaal vergeten dat hij draafde voor het gras, want ik moest echt goed terug gaan zitten en een paar keer flink uitademen voor hij doorhad dat hij stil mocht staan!

    Een paar dagen later besloot ik dit ritje nog eens te herhalen, maar dan voor het eerst sinds meer dan 3 maanden alleen met Kees. Net zoals de vorige keer was de eerste 25 meter een kwestie van het thunk thunk volhouden. Bij de eerste hap gras na 5 meter netjes lopen, leek hij zich ineens te herinneren dat het de vorige keer toch best meeviel en had ik ineens zo veel gas dat we de stap kwijt waren (tja, je kunt niet alles hebben). Ik heb hem nu steeds iets langer laten draven voor een hap lekkers, maar echt veel interesse had hij daar niet eens in, zo apart. Op de terugweg kreeg ik nog een paar galoprollen cadeau en mijn extreme LBI kwam heel erg LBE aan op stal... Ik moet nog steeds een beetje bijkomen van de verbazing

  5. #20
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Wat goooeeeddd!!
    Mooie vorderingen zeg.

  6. #21
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Dat gaat al heel goed!
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  7. #22
    Actief Forumlid Wubwub's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2015
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    777

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Jaaaaaaa super kees!!! Super team, lekker bezig!!

  8. #23
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Whaha, bedankt! Eigenlijk wilde ik morgen met de corners game aan de slag in de bak, maar misschien dat ik dit 'ritje' toch eerst nog een paar keer ga herhalen om te zien wat dat oplevert. Ik ben benieuwd of het eerste stuk na een paar keer ook beter gaat, als hij weet dat dit alles is wat we gaan doen en ik verder geen stomme/moeilijke dingen van hem vraag. Zou dat iets waard zijn, denken jullie?

  9. #24

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Mooie vooruitgang eigenwijs!

  10. #25
    Actief Forumlid paardnatuurlijk's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2009
    Locatie
    Huissen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    2.036

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Wat goed! Mooie vorderingen!

  11. #26
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Herkenbaar!

    Voelt het bevestigd, wat je nu hebt? Ik wil het graag echt bevestigd hebben buiten (grasss!) voor ik in de bak verder ga.

    Of je moet gras in de bak hebben..

  12. #27
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Bedankt allemaal voor de leuke reacties!

    Goede vraag Tinky, n.a.v. die bevestiging heb ik besloten het nog een paar keer te herhalen. Ook nog met een ander zadel, want van lief stalgenootje mocht ik haar nieuwe spontaan testen we hebben zelfs een galopje gedaan en hij kwam weer heel LBE aan op stal, dus helemaal goed! We hebben nu trouwens wel gras aan de bakranden, zag ik toen ik daar met mijn LBE aan het spelen was. Dus dat is erg gunstig!

    9 juli heb ik met beide jongens les van Anna de Winter en met Kees wordt het thema point to point (in de bak). Tot die tijd houd ik het denk ik bij de oefeningen waar we nu mee bezig zijn!

  13. #28
    Actief Forumlid Wubwub's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2015
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    777

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Jaaa was echt zo leuk om jullie te zien gaan gisteren! Hij was zo lekker voorwaarts, vrolijk en dan nog die heerlijke cadeautjes die hij je gaf toen hij op zijn initiatief versnellingen aanbood!! Jullie gaan goehoeeeed!

  14. #29
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Anna les is sowieso een goed plan!

  15. #30
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: ENERGIE!!! opwekken

    Ja, we hebben al een beginnersworkshop gehad, dus dit wordt de tweede keer

Pagina 2 van de 5 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •