Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 17 van de 17

Topic: Hooistomer

  1. #16
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Hooistomer

    Ooit heb ik hier ook een topic over gemaakt.
    Ik had inderdaad dit idee met de behangstomer ook op internet ergens gezien. Maar we hebben toen meer de aanpak zoals Jossie hierboven beschrijft gedaan: hooi in een afvalcontainer met onderin een rooster. Een paar waterkokers kokend water erover en de klep dicht. Na een tijdje deed ik dan het hooi in een hooinet.
    Maar dat waren steeds maar kleine beetjes en die hadden ze met vier paarden in de groep zo op...
    Daarna hebben we een tijd lang een ronde baal helemaal door en door nat gespoten en dan in de ruif gedaan met een net erover. Maar die baal werd dus loeizwaar en zelfs met de Bobcat was dat in de winter in de modder af en toe niet te doen.
    Nu doen we het nog makkelijker en dat gaat tot nu toe redelijk goed: gewoon een hele ronde baal in een slowfeedernet. Bij Belle kwam het hoesten voornamelijk omdat ze gewoon haar hele hoofd in de baal stopte. Met een net gaat dat niet meer.
    We moeten nu wel weer een nieuw net regelen, want er zijn teveel grote gaten in gekomen...
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  2. #17
    Forumlid Banjer's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2005
    Locatie
    Prov. Groningen
    Berichten
    72

    Re: Hooistomer

    Ziet er goed uit! Mooi idee... fijn dat het werkt voor jullie
    Super Banjer !!!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •