Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 22

Topic: advies gevraagd: Welke hoefschoenen?

  1. #1
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669

    advies gevraagd: Welke hoefschoenen?

    Sjo is zo'n 5 weken geleden licht hoefbevangen geraakt. Het herstel gaat langzaam. Hij staat op een kaal stuk en eet enkel hooi maar hij is niet zo'n beweger van nature en zo zonder vriendjes op een lang smal stuk met pijnlijke voeten staat hij liever stil dan dat hij vrijwillig gaat lopen. Lopen zou de doorbloeding in zijn hoeven en daarmee de genezing echter wel stimuleren.
    Nu is Charlotte (holistisch DA) vanmiddag geweest en heeft geadviseerd om - met hoefschoenen tegen de pijn - te gaan lopen met hem.
    Wat kunnen jullie me aanraden qua hoefschoenen? Wat is een fijn merk? Heeft iemand er wellicht nog liggen die ik over zou kunnen nemen?

    Alvast bedankt voor jullie tips and tricks
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  2. #2
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: advies gevraagd: Welke hoefschoenen?

    Met 24/7 om heb je beperkte opties.
    Op Bokt zijn er wel wat met ervaringen bij Hb. Weet alleen zo uit mijn hoofd het merk niet.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  3. #3
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: advies gevraagd: Welke hoefschoenen?

    Moeten ze wl 24/7 om of is het alleen voor wandelen? Ik heb voor Moon hoefschoenen van Equine Fusion met los inlegzooltje voor meer demping en die bevallen redelijk goed, zeker bij alleen wandelen. Comfortabel voor het paard, makkelijk aan en uit te trekken. Alleen bij grote ronde hoeven kunnen ze soms iets schuiven.

    Ik heb goeie ervaringen moet een hoefschoenpasser uit Arnhem. Hij heeft veel modellen, neemt de tijd om goed te passen, noemt ook nadelen en denkt met je mee.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  4. #4
    Forum Meubilair Maaike's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Amersfoort
    Berichten
    2.669

    Re: advies gevraagd: Welke hoefschoenen?

    De hoefschoenen zijn alleen voor het wandelen. Dat was inderdaad onduidelijk in mijn bericht.
    Als je zijn gegevens hebt Dineke dan graag!
    Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)

  5. #5
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: advies gevraagd: Welke hoefschoenen?

    http://www.hoefbalans.nl/ Lennart Denkhaus
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  6. #6
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: advies gevraagd: Welke hoefschoenen?

    Een goed merk is een merk wat je paard goed past Sorry, open deur. Brede voeten, smalle voeten, geen voet is gelijk.

    Wat misschien wel fijn is om een lekkere inlegzool te regelen, dat verlicht wat qua demping.

    Ik raad je Karin van Burk aan om met haar complete assortiment langs te komen.

  7. #7
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re: advies gevraagd: Welke hoefschoenen?

    ja lennart is fijn! ik heb goede verhalen gehoord over de easyboot RX die zou speciaal zijn voor rehabilitatie. Lennart raad meestal de equine fusion aan maar daarmee heb ik weer minder goede ervaringen mbt. draaien en schuren. Dat zal dus wel weer persoonlijk zijn...

  8. #8
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: advies gevraagd: Welke hoefschoenen?

    Ik heb goede ervaringen met de easyboot glove en de glove backcountry, maar dat is dan gewoon qua rijden. Ik ken meerdere paarden met best verschillende hoeven waarbij ze goed passen, goed blijven zitten en makkelijk aan en uit te doen zijn. Ze zitten ook heel degelijk in elkaar, gaan echt niet zomaar stuk.
    Ik weet dat ze voor easyboots ook dempende zooltjes en dergelijke hebben, en een speciale wijdere schoen voor de paarden met een voet die breder dan lang is.

    Ik heb ook goede ervaringen met deze site: http://www.hufschuhe-coach.com/Home-1-1
    Snelle en goede levering en een groot assortiment, en volgens mij van alle schoenen filmpjes op hun site met informatie.

    Ik hoop dat je fijne schoenen gaat vinden. Veel sterkte en beterschap voor Sjo!

  9. #9
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: advies gevraagd: Welke hoefschoenen?

    O, zo, alleen voor wandelen.
    Ik heb zelf nu de Renegades. Die passen goed om zijn ronde voeten. Heel eenvoudig is het ook weer niet altijd hoor, haha. Maar hij loopt er goed mee.
    Eventueel heb ik voor een nette prijs voor Easyboot Epic te koop die mogelijk wel passen. Voor Carwyn zijn ze net te groot. Maar die is ook maar een kleintje.
    Daar kunnen ook zooltjes in, dat is mogelijk fijn.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  10. #10
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re: advies gevraagd: Welke hoefschoenen?

    Ik wil net hoefschoenen aanschaffen (ook enkel om buiten te gaan rijden) en vind Renegades of Floating boots (nieuw) er het best uitzien en hoor ik de beste feedback over van mijn natuurlijk bekapper die ze gaat komen passen. Maar ik heb er dus nog geen praktijkervaring mee en het blijft inderdaad erg afhankelijk van de vorm van de hoef. Het voordeel van de Renegades vind ik is dat je ze zelf nog een beetje aanpast aan de voet. Die worden ook veel gebruikt door endurance ruiters begrijp ik.
    Take the time it takes, so it takes less time.

  11. #11

    Re: advies gevraagd: Welke hoefschoenen?

    Equine fusion schoenen zijn erg fijn voor ook medisch gebruikt.
    Zijn soepel, en hoeven niet ingelopen te worden..

  12. #12
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: advies gevraagd: Welke hoefschoenen?

    Equine fusion jogging shoes of easyboot epics.

    De nieuwe cavallos schijnen voot ronde vorm voeten ook ok te zijn.

  13. #13
    Forum Meubilair Rebbel's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    36
    Berichten
    3.093
    Dagboek Berichten
    17

    Re: advies gevraagd: Welke hoefschoenen?

    Wat vervelend Maaike!

    Ik heb bij Phenix in de revalidatie na zijn lichte bevangenheid goede ervaringen met de Easyboot Epic, blijven super zitten, maar eea is natuurlijk afhankelijk van vorm voet en pasvorm schoen.
    In die Easyboot's ook gezocht naar juiste zooltje erin etc, je kan er vele kanten mee op.
    In FR ook goede ervaringen gezien met Renegades.
    Always put the relationship first!

  14. #14

    Re: advies gevraagd: Welke hoefschoenen?

    Cavallo zijn top schoenen, maar moet je echt goed inlopen. In tegenstelling tot de equine fusion..

    Gerran loopt met Cavallo trek model, zitten hem erg goed. Maar ze staan bekend om schuurplekken etc..

  15. #15
    Actief Forumlid Wubwub's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2015
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    777

    Re: advies gevraagd: Welke hoefschoenen?

    Wat vervelend zeg!
    Hier voor kleine ovale voetjes heb ik de equine fusion all terrain (slim variant) in gebruik voor wandelen/rijden. Bevallen erg goed, gaan makkelijk aan/uit, blijven ook goed zitten in de blub en pony liep er zo mee weg in alle gangen.

    Ik denk inderdaad ook dat passen/uitproberen de beste manier is en je goed laten adviseren natuurlijk. Sterkte en succes!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •