Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: Parelli level 1?

  1. #1

    Parelli level 1?

    Hi allemaal,

    Na me keurig voorgesteld te hebben en eens even rondgeneusd te hebben op alle fora en een hoop topics, toch maar een echte eigen vraag..

    'Mijn' paardje Stiffler (ik vermoed LBE die nog wel eens verschiet naar RBE) staat nu een aantal maandjes bij mij, overdag lekker buiten met zijn grote maat Ukkie (Kwpn'er van 1.80m. ) en 's nachts op stal. Hij heeft erg veel tijd nodig gehad om te wennen, maar ik wilde toch wel graag iets met hem gaan doen. Ontzettend veel lekker gePenny't, bij hem in de wei zitten, kijken hoe hij doet en is, borstelen tot er geen stofje meer te vinden was, Friendly-gamen met alles wat voor handen was (opstapkrukje, poetstas, handen, borstels etc etc.) en zelfs wat longeren. Maar vooral zijn we uuuuren wezen wandelen inmiddels.

    Toen hij bij mij kwam, moesten er toch even duidelijke afspraken gemaakt worden over het hele wie-loopt-waar en waarom verhaal. Zo dacht Stiffler dat ik niet echt een personal space nodig had en denderde regelmatig half over me heen of probeerde me mee te slepen. Wandelen ging dus met een bit in en dan ging de tank-modus aan. Op een goede dag toch maar eens geprobeerd om te wandelen met het oude touwhalster en de leadrope van mijn Dravertje, wat eigenlijk wonderbaarlijk goed ging. Wandelen werd eigenlijk steeds iets meer Parelli-ish en porcupine en yoyo game zitten er eigenlijk al best aardig in, zelfs een soort van sideways... Ik heb in een grijs verleden eens zo'n proefmaandje Parelli-website-dingen gehad, waar ik de level 1 filmpjes gratis kon kijken. Daar is het een en ander van blijven hangen, maar vooral ook veel niet.. SHOOT! Friendly game met een stick vergeten! Stiffler heeft dus in de maanden dat hij bij mij is, welgeteld 2 keer een stick gezien en vond hem ERG eng in het begin (hoezo verlengstuk van je arm?! je slaat me vast dood!), dus ik heb er verder ook niet meer naar omgekeken. Na een klein ongelukje heb ik nu overigens ook 2 mini-sticks, dus erg bruikbaar is ie momenteel niet meer. Een send lukt eigenlijk erg goed met alleen lichaamstaal en eventueel een uiteinde van m'n leadrope en echt nodig heb ik hem nog niet gehad.. Echt een bij elkaar geraapt zooitje dus! Ik doe dus echt maar wat, er zit geen standaard Parelli-opbouw in en de stick gebruik ik dus nog niet (toch maar even wat ducttape halen..?)..

    Die Parelli opbouw en vooral het werken met een stick zijn op zich wel vrij handig, dus ik ben nu aan het sparen om in ieder geval dat lvl 1 pakket aan te kunnen schaffen. Nu het hele euvel.. Stiff is rete-slim, HEEL snel verveeld en kent dus al wat dingetjes.. Als ik nou dat pakket straks heb, raden jullie me aan om dan alles opnieuw gaan doen of is het ook enigszins okee om er m'n eigen draai/volgorde aan te geven? Ik maak hem zeker niet blij met tot in den treure de 7 games te blijven herhalen.. Zijn wij uberhaupt nog wel gebaat bij het level 1 pakket..?

    Twijfel twijfel twijfel...

    Ik hoop dat jullie me wellicht wat nieuwe inzichten kunnen verschaffen!

    Groetjes Evelyn en het heerschap in kwestie: Stiffler!
    IMG_0003.jpg

  2. #2
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: Parelli level 1?

    Fijn Evelyn dat na je introductie gewoon zo'n lekker duidelijk openingstopic opent!
    Wat schrijf je leuk en lekker to the point

    Heb je al eens les gehad van een Parelli-instructeur?
    En ken je de Savvy Club? Dat is de online Parelli-club waarvoor je per maand een bedrag betaald. Met je lidmaatschap heb je toegang tot filmpjes en online lessen, erg leerzaam en leuk!
    https://parellisavvyclub.com/
    (tip: je kunt ook met 2 of 3 mensen een lidmaatschap delen, met ieder een eigen login, dan is het maandelijkse bedrag heel laag)

    De seven games zijn er zeker niet voor om in den treure te herhalen tot iedereen ze zat is en dan nog een keer, in die zin denk ik dat je gauw door je level 1 heen zal zijn.
    Tegelijkertijd denk ik dat er juist in die basis misschien nog wel een hoop te halen valt als je kijkt naar de psychology die achter de spelletjes schuilgaat; waarom juist die spelletjes en hoe werkt dat? En hoe kun je ze WEL interessant maken? Zowel voor jou als voor Stiffler?

    Er staat nu bij vraag&aanbod een liberty&horse behaviour pakket te koop.
    Dat is voor mij tot nu toe echt de allerbeste dvd-collectie geweest die ik heb gezien. Daar zou ik een mooi bod op doen als ik jou was

  3. #3
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re: Parelli level 1?

    Wat een leuk verhaal Evelyn!

    Ik kan me voornamelijk aansluiten bij Sterre. Ik dacht aan 3 dingen:

    1) Kijk toch nog maar eens netjes naar een level 1 pakket of kijk of je op de een of andere manier aan die info kan komen. Misschien lenen van iemand? Of heel lief kijken naar iemand die nog op Parelli Connect kan. Ik snap wel dat het misschien stom lijkt om er in te investeren. Maar ik denk dat dit info toch erg waardevol is voor jullie. Het is niet omdat je de 7 games leert kennen en begrijpen dat je je paard er vervolgens tot in den treure moet mee dood vervelen he Maar dan weet jij wel waar je het over hebt als je er mee gaat variëren.

    2) De nieuwe Savvy Club: Geeft veel echt goede informatie zonder gewoon de levels te overlopen. De 7 games komen allemaal aan bod, maar daarnaast veel over de psychologie en waarom. Ik zou nog eerder hierin investeren dan in een level 1 pakket want hier krijg je gewoon alles in één!

    3) Les nemen. Een Parelli instructeur kan jou precies die basis aanreiken die je nodig hebt maar dat meteen op maat van jou én Stiffler. Die zal meteen zien dat je 't niet 100 keer moet herhalen want dat Stiffler tegen dan wel zelf een leuker plan bedenkt Maar tegelijk kan die wel aan jou de kennis mee geven die jij nodig hebt.

    Veel plezier ermee!
    Take the time it takes, so it takes less time.

  4. #4
    Actief Forumlid chevelle68's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2010
    Locatie
    Meijel
    Berichten
    1.662
    Dagboek Berichten
    134

    Re: Parelli level 1?

    Nou info heb je genoeg gekregen zie ik.
    Wat ik me afvraag, of ik heb erover heen gelezen, hoe oud Stiffler is?

    Belangrijk is een goede basis. Les nemen zou ik zeker doen en als je zelf bezig bent filmen. Dan kun je later terug kijken hoe het gaat.

    Succes!

  5. #5
    Actief Forumlid Susan's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2014
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    605
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Parelli level 1?

    Als ik het goed begrepen heb staat op de savvy club ook geheel level 1. Dus als je zou kunnen regelen dat je met iemand een account kan delen, heb je meteen toegang tot level 1 en een heleboel andere informatie.
    Verder lijkt mij het online pakket handiger voor jullie. Hierin zit level 1 t/m 4. Hierdoor kun je verder blijven werken aan de punten die al goed gaan, doordat je kan bekijken wat er in de volgende levels aan bod komt, maar heb je ook de basis bij de hand. Het zorgt er voor dat je verder kan komen dan de 7 games en inzicht hebt in de parelli-opbouw.
    Les is altijd zeer waardevol. Iemand die precies die informatie aan kan reiken die niet online/dvd staat of waar je zelf niet uitkomt.

  6. #6

    Re: Parelli level 1?

    Zo! Dat zijn al een hele hoop bruikbare tips zeg, bedankt!

    Om even in te gaan op de vragen.. Stiffler wordt in Augustus ergens 6 jaar jong, maar het is een beetje een vreemde! Erg volwassen voor z'n leeftijd en ook erg stoer en dapper.

    Ik lees dingen over de Savvy club en Parelli Connect.. Ik heb dus een aantal jaren geleden een proeflidmaatschap gehad op iets, maar welke van die twee het nou was....?
    Ik zou wel graag weer zoiets willen, maar ik heb zelf geen creditcard en mijn PayPall geld willen ze niet!

    Les is inderdaad zeker wel een dingetje.. Al zitten er vrij weinig in het noorden des lands (van wat ik kon vinden).
    En die stomme Albert Heijn had dit jaar bij de moestuintjes WEER geen geldboompje! Wanneer ik weer een baan heb gevonden, staat les zeker hoog op m'n lijstje!

    Wat ik ook niet meer begrijp, is de logica van de Parelli zelfstudie-pakketten! Vroeger was het gewoon een kwestie van eerst level 1, dan 2 enz. enz..
    Nu heb je pakketten met namen waarin dan lvl 1 tm 4 zit.. Moet ik dan eerst van alles lvl 1 doen of eerst alle levels in het On line pakket, vervolgens alles van Liberty enz. enz..?
    Ontzettend autistisch onverantwoord om het zo om te gooien! Snap er niks meer van! Hihi!
    Laat staan al die andere dvd's die ze hebben uitgebracht..

    Als ik daar nou eens wat duidelijkheid in heb, kan ik gaan beginnen (denk ik :P )

  7. #7
    Actief Forumlid Susan's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2014
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    605
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Parelli level 1?

    Een aantal jaren geleden heb je waarschijnlijk een proeflidmaatschap bij Parelli Connect gehad. Dat bestaat nog steeds, maar niet voor nieuwe leden. Voor nieuwe leden is er nu de Savvy club. Het nieuwe digitale platform van parelli.

    Hier een overzichtje van de savvy's (online, freestyle, liberty en finesse):
    Level 1: online
    Level 2: online, freestyle, voorbereiding liberty
    Level 3: online, freestyle, liberty, voorbereiding finesse
    Level 4: online, freestyle, liberty, finesse

    Om te zorgen dat men vooruit kan in 1 savvy en niet vast blijft lopen op een savvy in een bepaald level, hebben ze het nu gescheiden per savvy. Zo kun je per savvy op een verschillend level bezig zijn.

  8. #8

    Re: Parelli level 1?

    Ahhhh op die fiets! Helder! Dank!

    Ook een stuk helderder, dankjewel!
    Dus het handigst om mee te beginnen is toch wel die Online box? Dan gaan mijn bankrekening en ik nog eventjes dubben of we het kunnen missen op dit moment O

    Schijnbaar ben ik in m'n Parelli Connect tijd wel zo helder van geest geweest om de filmpjes van level 1 op te slaan..
    Toch mis ik wel een deel geloof ik. Pat is voornamelijk aan het demonstreren (met een schimmeltje), maar legt verder niet echt uit hoe je iets moet aanleren.. Denk/hoop dat dat dan het deel is wat ik op die pakketten wel ga vinden?

  9. #9
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Parelli level 1?

    Je kunt ook kiezen om tweedehands bijvoorbeeld de level 1/2 te kopen (de vorige levelboxen dus), dat heb je misschien ook nog geld voor een paar lesje
    En als je bij iemand aansluit bij de lidmaatschap betaal je geloof ik aan die persoon. Zo is dat bij mij volgens mij. Dus geen creditkaart nodig

    Hopelijk verdwaal je niet te erg in de wirwar van materiaal.

  10. #10

    Re: Parelli level 1?

    Hihi! Dat is inderdaad waar ik een beetje mee bezig ben, verdwalen in alle materiaal!
    Ik ga eens even kijken wat de opties zijn!

  11. #11

    Re: Parelli level 1?

    Mijn bankrekening en ik hebben een overeenkomst gesloten.. Ik de Online set en hij een maandje wat minder uitgemolken worden..
    Zaterdag vlieg ik voor een citytrip naar Dublin met m'n moeder, dus dan kan ik hopelijk daarna meteen aan de slag!

  12. #12
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re: Parelli level 1?

    Ik kan geloven dat je erin verdwaalt! Er is ook zo veel...

    Misschien dan nog waardevolle info: wist je dat de nieuwe Savvy Club door Pat en Linda bedoeld is als zijnde een compleet all-in pakket? Je hebt volgens hen eigenlijk niets anders meer nodig dan dat. Ja maar waar zijn die levels dan nog voor, vraag je je misschien af? Wel, die waren oorspronkelijk eigenlijk vooral bedoeld voor mensen die instructeur willen worden en die toch een zeker niveau moeten bewijzen en dan ook de weg daar naar toe. De Savvy Club is nu een breder programma waarin ook al die info staps-gewijs wel aan bod komt maar meteen van bij het begin ook meer zit over psychologie en creativiteit en problem solving. Met ook dingen als een action-list geven ze je nog iets meer een plan mee van wat je kan doen en moet je echt wel al moeite doen om je nog te vervelen of saai dezelfde dingen die je eens in een filmpje zag te blijven doen.

    Ik vind de pakketten zeker ook nog interessant hoor, en uiteraard is het allemaal compatibel. Dus je kan combineren wat je wil
    Take the time it takes, so it takes less time.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •