Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: past mijn zadel?

  1. #1

    past mijn zadel?

    Hooii allemaal,

    De eigenaar zegt dat het zadel van mijn verzorgpony gewoon past, maar iemand zei dat het zadel te groot was. Dokus (zo heet ie) heeft geen last van drukplekken dat heb ik nog nagekeken en de eigenaar ook!. Ik zit wel een beetje ver naar achter Maar daar werk ik aan want ik ben van de relaxe zit (maak vaak buitenritten op een andere pony met een westernzadel, en nu druk ik met mijn gewicht op de lepel maar ik ben er mee bezig) Maar is het zadel te groot?? (ojaa dekje was een beetje verschoven hihi) Hoor het graag!
    groetjess

    12751290_1691597961128850_1312888785_a.jpg
    Laatst gewijzigd door _Cookie_; 18-05-16 om 21:15.

  2. #2

    Re: past mijn zadel?

    Hoi _Cookie_,

    De rug van je paardje is natuurlijk ontzettend belangrijk en ik spreek helaas uit eigen ervaring dat een niet-passend zadel veel schade kan aanrichten..
    Als je echt twijfelt of je zadel wel goed past/ligt, zou ik je aanraden om eens een zadelpasser/zadelmaker te laten komen.
    Wij kunnen zo via het internet niet goed beoordelen of het goed ligt.. (is het tussenkanaal breed genoeg of juist te breed/smal? Heeft Dokus genoeg schoudervrijheid, etc, etc)

    Hopelijk kun je iemand vinden die bij je kan komen kijken of het goed past! Succes!

    Groetjes Evelyn

  3. #3

    Re: past mijn zadel?

    Dankjewel! ik laat de dochter van de eigenaar het nog een nakijken want zij heeft er ervaring mee

  4. #4
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: past mijn zadel?

    Goed dat je zelf door hebt dat je zit niet ideaal is voor de rug van je paard. Wat ik je als beginstap zeker kan aanraden is om eens het boek "centered riding" te gaan lezen.Daar staan concrete tips en oefeningen in om snel een grote verandering in je houding te kunnen bewerkstelligen. Ideaal is natuurlijk om op basis daarvan ook eens een zitles of 5 te nemen daarna.
    Ook lijkt bij dit zadel de beugelophanging vrij ver naar voren te zitten, waardoor je altijd in stoelzit komt en dus op de lepel kiept. Als dit echt zo is, dan kan het zadel wel passen voor de pony, maar dan zal je er zelf nooit lekker in zitten en dat is weer niet fijn voor de pony.

  5. #5

    Re: past mijn zadel?

    Dankjewel, ik heb al 2 zit lessen genomen. De dochter van de eigenaar helpt me ermee, en ik heb al een andere zit (heelveel aan gewerkt bij andere lessen en zelf ook steeds aangewerkt). Ik zit nu meer in het midden van het zadel. Er staan nog een paar zitlessen op het programma.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •