Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 20 van de 20

Topic: luizen behandelen?

  1. #16
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: luizen behandelen?

    Maar het verschil tussen Wico en Fenna is wel dat Fenna nu mega goed in haar vel zit, en dat wil ik dan ook graag zo houden. Lastig dilemma... Want ik heb ook geen zin om luis te riskeren.
    Het zal denk ik iets preventiefs worden inderdaad, we hebben nu VL poeder op het oog https://www.paardendrogist.nl/produc...5/25516?v=True
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  2. #17
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re: luizen behandelen?

    Als ze dan sebacil willen en jij niet zou ik fenna lekker met water wassen en zeggen dat je haar behandeld hebt.... een paard wat geen luizen heeft hoeft geen behandeling ook niet onderdruk van onwetende stalgenoten.
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  3. #18
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: luizen behandelen?

    Het hoeft niet stiekem hoor, ik ga gewoon eerlijk zijn in wat ik gebruik, en dat is geen sebacyl

  4. #19
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re: luizen behandelen?

    Nu risico op luis heb je dus weinig volgens mij. Het overleeft niet lang op de grond. Als je heel zeker bent dat ze er geen heeft en de rest doet de behandeling wel goed, dan ben je relatief veilig denk ik. Helemaal niet wetenschappelijk onderbouwd deze mening maar ik voel het aan als 1 iemand die niet vaccineert is ook geen ramp, want die liften mee op dat al de anderen wel vaccineren dus er komt geen epidemie.
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  5. #20

    Re: luizen behandelen?

    Vorig jaar hadden in onze kudde een aantal paarden luizen. Pias ook, Leandro niet. Ik heb Leandro niet gewassen, omdat ik ook het sterke vermoeden heb dat het met weerstand te maken heeft of een paard gevoelig is voor luizen. En Leandro's weerstand is prima. Dus niet gewassen en geen luis gezien. Geen enkele reden dus om Fenna te behandelen als ze luisvrij is.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •