Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Voorhand omzetten

  1. #1

    Voorhand omzetten

    Hoi hoi, Odin gaat het grondwerk best goed af. het enige wat écht niet lukt is de voorhand omzetten. Wel wanneer hij bv in de stal staat en opgezadeld is zet hij gewoon in pas over. maar wanneer ik in de wei met hem grondwerk, heel op gemak, en de voorhand om vraag begint hij of achteruit in een schuine lijn te lopen met zijn hoofd tot in de wolken en is het gedaan met de rust. Tips die ik al heb gehad zijn: stuur hem eerst met de neus naar de kant die hij op moet. Dan gaat het ietsje beter maar lukt zeer zelden dat hij echt over kruist, meestal zet hij gewoon passen naar achter, ik probeer dan om verder te vragen tot hij 1pasje over zet maar dit gebeurd soms niet en denk ik van moet ik toch stoppen met vragen?

  2. #2
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Voorhand omzetten

    Heb je een rijbaan met een stevig hek? Zet hem dan met z'n kont in de hoek van de rijbaan
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  3. #3
    Actief Forumlid Zoë's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2014
    Locatie
    Noord-Brabant
    Leeftijd
    26
    Berichten
    255

    Re: Voorhand omzetten

    Hoe vraag je hem de voorhand om te zetten? Hoe klein begin je met je vraag?
    Het klinkt alsof hij je vraag niet begrijpt en daardoor gespannen wordt..

    Je vraagt een pasje opzij te zetten, dus ik zou niet stoppen met vragen als hij achteruit loopt, want dan beloon je hem eigenlijk voor een antwoord dat je niet wil!

  4. #4

    Re: Voorhand omzetten

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Zoë Bekijk Bericht
    Hoe vraag je hem de voorhand om te zetten? Hoe klein begin je met je vraag?
    Het klinkt alsof hij je vraag niet begrijpt en daardoor gespannen wordt..

    Je vraagt een pasje opzij te zetten, dus ik zou niet stoppen met vragen als hij achteruit loopt, want dan beloon je hem eigenlijk voor een antwoord dat je niet wil!
    Ik zet eerst zijn hoofd dus een klein beetje van me weg, met de neus de andere kant op, dan geef ik beetje druk op zijn schouder en houdt ik mijn ander hand tegen zijn kaak dat hij die kant op blijft kijken en dan begint hij gespannen te worden en gaat het hoofd omhoog en schuin naar achter lopen. Hij is vrij gevoelig dus ik probeer niks op een ruwe manier te doen of verder te gaan in fases omdat hij het idd niet begrijpt. Heb ook geprobeerd om hem met de stick op zijn schouder te tikken ma zelfde effect. Ook geprobeerd om mee in een grote bocht te lopen zodat de achterband blijft stilstaan maar lukt niet

  5. #5
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Voorhand omzetten

    Hoe gaat hij zijwaarts vraag ik mij af, doet hij dat wel op lichte hulpen?
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  6. #6
    Actief Forumlid Zoë's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2014
    Locatie
    Noord-Brabant
    Leeftijd
    26
    Berichten
    255

    Re: Voorhand omzetten

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door LynnT Bekijk Bericht
    Ik zet eerst zijn hoofd dus een klein beetje van me weg, met de neus de andere kant op, dan geef ik beetje druk op zijn schouder en houdt ik mijn ander hand tegen zijn kaak dat hij die kant op blijft kijken en dan begint hij gespannen te worden en gaat het hoofd omhoog en schuin naar achter lopen. Hij is vrij gevoelig dus ik probeer niks op een ruwe manier te doen of verder te gaan in fases omdat hij het idd niet begrijpt. Heb ook geprobeerd om hem met de stick op zijn schouder te tikken ma zelfde effect. Ook geprobeerd om mee in een grote bocht te lopen zodat de achterband blijft stilstaan maar lukt niet
    Ik leer ze het het liefst aan als ik er voor sta. Met mijn ene hand houd ik het hoofd (redelijk 'kort') vast, zodat ik kan voorkomen dat ze achteruit gaan en ze eventueel iets opzij kan laten kijken. Met mijn andere hand tik ik met een zweepje/stick zachtjes tegen de schouder en voer dit waar nodig iets op. Zolang ze blijven zoeken houd ik dezelfde fase aan, pas zodra ze niet meer willen zoeken verhoog ik iets. Zodra ze 1 cm opzij gaan mag je gelijk stoppen met vragen en belonen.
    Als hij achteruit blijft lopen, zou je het ook vanuit stap kunnen proberen. Ik loop dan achteruit voor hem op bijv. een grote volte, en vraag dan de schouder iets naar binnen. Dan blijft hij misschien wat meer voorwaarts denken!

    Als je een filmpje kan maken, ben ik daar wel benieuwd naar!!

  7. #7

    Re: Voorhand omzetten

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Zoë Bekijk Bericht
    Ik leer ze het het liefst aan als ik er voor sta. Met mijn ene hand houd ik het hoofd (redelijk 'kort') vast, zodat ik kan voorkomen dat ze achteruit gaan en ze eventueel iets opzij kan laten kijken. Met mijn andere hand tik ik met een zweepje/stick zachtjes tegen de schouder en voer dit waar nodig iets op. Zolang ze blijven zoeken houd ik dezelfde fase aan, pas zodra ze niet meer willen zoeken verhoog ik iets. Zodra ze 1 cm opzij gaan mag je gelijk stoppen met vragen en belonen.
    Als hij achteruit blijft lopen, zou je het ook vanuit stap kunnen proberen. Ik loop dan achteruit voor hem op bijv. een grote volte, en vraag dan de schouder iets naar binnen. Dan blijft hij misschien wat meer voorwaarts denken!

    Als je een filmpje kan maken, ben ik daar wel benieuwd naar!!
    oke dus al stapt hij niet over maar gewoon opzij zonder de achterhand te bewegen is al een eerste stap? Want meestal sta ik er idd langs aan de kant waar hij niet naar toe moet. Ga vandaag eens proberen er gewoon voor te staan. zal ook mijn camera meenemen en proberen te filmen! en als je hem dan op een volte zet, en naar binnen vraagt moet je zelf dan ook mee naar binnen stappen of zelf gewoon de volte blijven volgen?

  8. #8
    Forum Meubilair saar's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2005
    Locatie
    Noord-Holland, Egmond
    Leeftijd
    48
    Berichten
    8.755
    Dagboek Berichten
    69

    Re: Voorhand omzetten

    Je hebt gewoon ruis op je hulp. Dat geeft niets, maar vol blijven houden laat de onduidelijkheid onnodig lang bestaan. Maak achteruit gaan gewoon moeilijk door een wand of hek te gebruiken, tot je vraag duidelijk is (na drie of vier keer) en ga dan weer van de wand.
    And the future is certain
    give us time to work it out
    Talking Heads - Road to Nowhere

  9. #9

    Re: Voorhand omzetten

    Haha ik heb de dag zelf nog mezelf gefilmd en ik verschoot ervan hoe onzeker ik ben en hoe voorzichtig ik dingen probeer;p ! (camera viel trouwens uit voordat ik voorhand had kunnen filmen). Ondertussen heb ik heel goede hulp gehad van Fiona(Gilraen) en nu gaat het gelijk niks. Nu lijkt het allemaal zo logisch. Er is nog veel werk maar de eerste stappen worden toch al gezet en ben ik super blij mee! Ik maakte de fout dat ik ten eerste naar zn hoeven bleef kijken van goh stapt hij over of niet, waardoor hij achteruit liep en ik er uiteindelijk voor kwam te staan en hem met mijn vragende energie naar achter stuurde. Arm paard, deed gewoon zijn best haha.
    Fear less
    Mistake more

  10. #10
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Voorhand omzetten

    Zo zijn we allemaal begonnen hoor
    Trouwens heel goed dat je jezelf ook filmt, daar kun je echt veel van leren. Soms doe je heel andere dingen dan je eigenlijk denkt. Dat heb ik nog steeds hoor!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •