Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Mash en krachtvoer mengen

  1. #1
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Mash en krachtvoer mengen

    Ik heb een basis krachtvoer en een mash gekregen om Wico te laten bijkomen in gewicht. De mash moet natuurlijk weken. Maar hij krijgt beide 's morgens en 's avonds waren de richtlijnen. Mag je dan het basis krachtvoer gewoon bij de mash (die geweekt heeft) voegen en het dan aan het paard geven?

    Mash: mix en match van Cavalor
    basis krachtvoer: podolax (dacht ik, in elk geval iets voor drachtige merries)
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  2. #2
    Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Locatie
    Noord-Holland
    Leeftijd
    47
    Berichten
    3.886
    Dagboek Berichten
    13

    Re: Mash en krachtvoer mengen

    Dat kan prima, Mees krijgt hier 2x daags speedibeet (bietenpulp) met brok. Ik gooi de pulp in de week en ga dan hooi voeren, mest ruimen en andere dingetjes doen. Als ik klaar ben is de pulp geweekt en dan kiep ik de brok erbij. Even roeren en voeren maar!
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

  3. #3
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Mash en krachtvoer mengen

    Ik doe dat ook, eerst met Speedibeet, tot Fen het niet meer lekker vond... Nu met Pure Condition pellets en haar oude muesli, vind ze gelukkig lekker!
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  4. #4
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Mash en krachtvoer mengen

    Ik voer het ondertussen ook zo. Wico at de mash eerst niet. Josepha zei ook dat het kon. En dan is hij begonnen met de brokjes eruit te vissen en lieten we de emmer maar in de wei staan. Ondertussen heeft hij de emmer leeg terwijl ik hooi uitdeel :P
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •