Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: ParelliPakket

HorseHarmony
    Guest

ParelliPakket

Ik heb een vraagje, ik sta op het punt een L1pakket te bestellen, en vraag me af of dat alleen in het engels te krijgen is..?En of ik er mee kan beginnen met Mischa. Ze is bijna drie en n half nu, het is moeilijk haar vertrouwen te winnen, en ze is er onzeker. Is het dan wel een goed idee om hiermee te beginnen en uiteindelijk ook in te rijden?

Liefs

Forum Meubilair RebanKabriche's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Re: ParelliPakket

Hallo Otje,

Parelli paket is (helaas) niet in het Nederlands te bestellen, (te weinig afzet denk ik) Ik weet niet in welke talen het wel te verkrijgen is, mischien in het Duits?????

Volgens mij kun je met grondwerk zowieso al beginnen, het pakket werkt in stappen dus ik zie geen probleem en inrijden dat durf ik niet te zeggen?
    Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!

Het is wel in het Duits en Frans te krijgen

Het is zeker goed om met Parelli te beginnen, maar als je zelf nog weinig ervaring ermee heb t, is het wel zaak voldoende back up te organiseren, dus neem zeker lessen en clinics mee in je planning. Want om helemaal alleen een jong paardje op zijn Parelli's in te rijden is niet niks! En zeker als het een onzeker paardje is met een wat wantrouwige inslag. Die heeft misschien wel meer savvy nodig dan jij kan leren op dit moment.

Je kan ook je paard tegen de tijd dat ze inrijdrijp is, een tijdje naar Eddy brengen. Die kan je daar geweldig bij helpen.

May the horse be with you!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Je kan sowieso met het grondwerk beginnen, dat zal voor de vertrouwensband heel goed zijn. En de tip van mafhaf om Mischa naar Eddy te brengen voor het inrijden vind ik ook heel goed. Linda hier op het forum heeft dat ook gedaan en die is er heel positief over en ik geloof dat het niet eens duur was.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Actief Forumlid Mister T's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Hoi Otje,

Is het misschien voor jou te regelen dat je bij de eerste oefeningen iemand heb die jou kan begeleiden?

Ik heb dit ook gedaan nl. en mijn paard was niet groen meer, maar onze vertrouwensband was bar en bar slecht... wilde een goed begin...

Het heeft ons in iedergeval enorm geholpen!
    "We can not solve the problems that we have created with the same thinking that created them."

Albert Einstein

HorseHarmony
    Guest

Naar Eddy brengen, daar heb ik ook aan zitten denken. Misschien is dat wel een goed idee ja! Bedankt voor al jullie reacties! Een vertrouwensband is inderdaad wel belangrijk vind ik. In het begin, toen ze nog heel jong was(ik ken haar nu 2,5 jaar) toen sloeg ze naar achter, wou nooit meekomen, en was doodsbang aan de hand. Nu helemaal niet meer, dus wat dat betreft vertrouwd ze me aardig geloof ik..maar wat jullie zeggen is wel waar, ik denk niet dat ik genoeg savvy heb om een groen paardje zoals Mischa, in te rijden in m'n eentje. Ik ga eens opzoeken wat Eddy kost:P

Dankjullie!

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Grondwerk via de parelli methode is heel goed om vertrouwen te krijgen met je paardje. Ik gipsy niet eens benaderen in de wei. Nu rijd ik haar onder het zadel en is ze niet meer bang voor "vreemde" mensen. Als we een schrikparcours bouwen in de bak is zij vaak degene die zonder na te denken overal tussen langs en onderdoor loopt.
    Succes

Bladwijzers

Forum Rechten