Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: Haver of iets anders voor meer energie?

  1. #16
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Haver of iets anders voor meer energie?

    Bedankt voor alle reacties! De ervaring met haver plus motivatie is een erg goede voor ons, voorlopig denk ik ook niet dat ik aan het rantsoen moet gaan sleutelen. Want inderdaad, als hij wil, kan hij meer dan genoeg energie laten zien.

    Marja, dat niet harder willen gaan voor een achteropkomende kuddegenoot herken ik héél erg. Mijn jonge ruin is ontzettend speels en daagt Kees heel regelmatig uit. De laatste tijd begint hij daar vaker op in te gaan en speelt net zo fanatiek mee. Maar op de momenten dat Kees geen zin heeft, dan laat hij zich echt niet verleiden!

    Bedankt Gilraen! Dankzij mijn stalgenoot zijn we in de bak al point to point aan het rijden, tussendoor stap ik vaak af om iets anders te doen (kunstje of stukje aan de hand werken) en inderdaad, kort en stoppen op het moment dat hij power laat zien. Dat heeft in 2 weken tijd al veel opgeleverd en dat zonder bewust met Parelli bezig te zijn, dus er is hoop!

    Vanochtend heeft mijn stalgenoot de eerste 3 van de 7 games uitgelegd en gedemonstreerd, maar daar kan ik misschien beter over verder schrijven in een trainingsdagboekje. Erg speels en leerzaam was het, maar ook enorm confronterend voor mij. Al die referentiekaders die beginnen in te storten en het vertrouwen van Kees in mij, terwijl ik op dit moment geen enkele zekerheid meer ervaar... Lastig!

  2. #17
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Haver of iets anders voor meer energie?

    Heet jouw paard echt Kees?
    Dat vind ik grappig, want als Atli vervelend doet, noem ik hem ook wel eens Kees.

    Maar leuk, dat je al vooruitgang merkt met de point to point.
    Het klinkt alsof je goed bezig bent hoor. En het leren van nieuwe dingen... dat gaat meestal gepaard met gevoelens van onzekerheid. Komt goed!

  3. #18
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Haver of iets anders voor meer energie?

    Officieel heet hij Geisli, iets chiquer dus hehe. En bedankt, het is iets waar ik even doorheen moet... het helpt ook me niet te veel aan te trekken van wat anderen zeggen!

  4. #19
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Haver of iets anders voor meer energie?

    Ja dat heb ik ook echt wel geleerd van Parelli: wat anderen denken, doet er niet toe!
    In het begin stond ik nog op een manege met Atli en als ik dan stond te klungelen met m'n carrotstick en touw en een paard dat hele andere plannen had, hoorde ik ze heus wel achter mijn rug om smoezen. Ik heb dat gewoon genegeerd en na een tijdje had ik wel een paard dat bv. in draf de trailer in rende, nou toen keken ze toch wel een beetje anders.

  5. #20
    Forum Meubilair Gilraen's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Belgisch limburg
    Leeftijd
    39
    Berichten
    6.739
    Dagboek Berichten
    19

    Re: Haver of iets anders voor meer energie?

    @ Dyonne: bedankt! Ik ga die 18plus proberen denk ik. Heb nu ook speciaal voer en ga dat eerst wat opwerken. Ik zou hem gewoon vaker dat bijvoeren moeten kunnen geven dan 1x perdag. Ik wil immers ook niet teveel in 1x geven.

    @ Eigenwijs: het komt allemaal goed. Wees maar trots op dat je het aandurft om een heel andere weg in te slaan!
    "Your enjoyment of the process needs to be greater than your expectation of the result." (Karen Rohlf)

  6. #21
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Haver of iets anders voor meer energie?

    Marja, van jou geeft het wel extra steun om te lezen, omdat de meeste IJslandereigenaren (zonder iedereen over een kam te willen scheren) echt niet zo begrijpen waar ik mee bezig ben. Die schoten me al af omdat ik bitloos rijd, haha.

    Gilraen, dank je!

  7. #22
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Haver of iets anders voor meer energie?

    Ja echt? Die ervaring heb ik niet zo. Ik probeer ook zo nu en dan op Facebook te laten zien wat ik met Vinur doe (bijv bij 'training ijslandse paarden') en daar wordt vaak positief op gereageerd!

  8. #23
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Haver of iets anders voor meer energie?

    Och, dan zit je gewoon tussen de 'verkeerde' IJslandereigenaren.
    Van andere IJslandereigenaren heb ik eigenlijk niet zoveel negatieve reacties gehad, wel van de 'gewone' lui van de manege, maar daar trok ik me mooi niks van aan.

    Wacht maar, tot jij straks allemaal gave dingen kunt met je paarden, dan komen ze misschien nog wel eens vragen of jij ze ergens mee kunt helpen.

  9. #24
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Haver of iets anders voor meer energie?

    Yo-Rien, die groep ben ik uitgegaan omdat ik zo ongeveer afgemaakt werd naar aanleiding van een bitloze foto... Inmiddels lees ik op de achtergrond weer mee, maar zie nu over het algemeen alleen nog maar brave (geaccepteerde) onderwerpen voorbijkomen.

    Om on topic te blijven: vooralsnog krijgt Kees alleen zijn vitaminebrokjes en lijnzaad.

  10. #25
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Haver of iets anders voor meer energie?

    (Ik besefte na Equiday opeens wie je bent inderdaad.... Het gaat er wel redelijk braaf aan toe. Maar de mensen zijn (nog) niet klaar voor radicale verandering )

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •