Resultaten 1 tot 10 van de 10

Topic: Ervaring met weerstand verhogen: Equilin Immuno?!

  1. #1
    Actief Forumlid aletta's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2010
    Locatie
    Arnhem/Veluwe
    Berichten
    1.947
    Dagboek Berichten
    10

    Ervaring met weerstand verhogen: Equilin Immuno?!

    Heeft iemand ervaring met het verhogen van de lichamelijke weerstand van je paard?

    Ik vond op internet Equilin Immuno, kent iemand dat?
    Ik heb zelf goede ervaring met hun andere brok; de Balancer, dus op zich lijkt me dit een prima brok.

    Twijfel alleen of ik er aan zal gaan beginnen. Mijn paard Ferra heeft al een paar maanden last van lichte vorm van rainrot (rug) en ook had ze een schimmel aan beide voorhoeven. Dat is zo goed als over en met de wisseling van de vacht zie ik ook die rainrot minder worden. Het blijft echter wel een teken dat er qua weerstand iets niet helemaal lekker zit en na een tijd aankijken denk ik er toch aan er iets voor de gaan geven.

    Uiteraard contact over gehouden met mijn DA, die is van mening dat het wel weer bij trekt tzt. Ik twijfel daar niet aan, maar denk er dus toch over iets ondersteunends te gaan geven.

    Voordeel van die Immuno vond ik ook goede resultaten mbt zomerexzeem, waar Ferra ook last van heeft.

    Ben benieuwd naar jullie ervaring/ mening. Thanks alvast.
    Leven is het meervoud van lef.

  2. #2
    Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Delft
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.656
    Dagboek Berichten
    1

    Re: Ervaring met weerstand verhogen: Equilin Immuno?!

    Wat ik heb gedaan met Levi na heel veel weerstandsdingetjes (rotstraal, mok, mijt, schimmel, dun worden) is een maand lang drainage kuur van Puur gegeven (hele flesje leeg, dagelijks 3ml (ik deed met spuitje in mond)) en ben nu een boost maand aan het doen met optima-forma van de Paardendrogist. Hij zit momenteel echt super in z'n vel, zeker de drainage-kuur lijkt veel gedaan te hebben.

    Ik heb eerder veel (goede) dingen toegevoegd, maar als de afvoer van schadelijke stoffen niet lekker loopt, leek me daarin ondersteunen uiteindelijk logischer, vandaar. Blijft natuurlijk gissen of de verbetering nou komt door mijn aanpak of door toeval, ik ben wel tevreden met hoe hij nu gaat.

  3. #3
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Ervaring met weerstand verhogen: Equilin Immuno?!

    Ben het er wel mee eens dat regelmatig ontgiften wel belangrijk is. Verder zie je dat meerdere paarden moeite hebben met overgangen van de seizoenen (vooral aardepaarden zijn hier gevoelig voor).

    Wat je ook kunt doen net voor deze perioden/tijdens is de dosering van de balancer verhogen, je geeft dan even een soort van stootkuurtje, misschien staat het ook wel op hun site, anders zou je diegene van Equilin kunnen vragen welke dosering je kunt aanhouden voor hoelang. (ik dacht iets van 2 weken maar weet niet meer of het een dubbele dosering is of de helft meer). Bij Whoopie doe ik dat af en toe ook met de vit/mineralenbrok. Ze had in het najaar ook wat van deze klachten en ik heb het op die manier voor haar kunnen "opvangen".
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #4
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Ervaring met weerstand verhogen: Equilin Immuno?!

    Andor voer ik dubbele hoeveelheid mineralenbrok. Verder krjjgt hij L lysine erbij. Ze krijgen allemaal een Detoxkuur in voor en najaar. Ze verharen nu, dus met t laatste wacht ik even, want verharen is een flinke aanslag voor ze.

  5. #5
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re: Ervaring met weerstand verhogen: Equilin Immuno?!

    Ik vond het een fijn product en Apis zijn jeuk is er ook echt minder van geworden.
    helaas wil hij het nu niet meer eten.

    Ik heb nog een dichte zak staan mocht je interesse hebben
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  6. #6
    Actief Forumlid aletta's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2010
    Locatie
    Arnhem/Veluwe
    Berichten
    1.947
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Ervaring met weerstand verhogen: Equilin Immuno?!

    Superbedankt allemaal voor jullie tips. Er zijn natuurlijk tig wegen die naar Rome leiden. Het zal ook wel per paard en situatie verschillen. Voelt toch goed er iets mee te doen, het duurt al te lang gevoelsmatig. Ik ga me er eens op bezinnen en kijken wat ik ga doen. Mocht ik toch die Immonu nemen weet ik je te vinden, dank voor je aanbod!

    Ik ga in ieder geval ook weer straks zo'n zandkuur doen. Wanneer begin jij daarmee Hester? Als ze helemaal door de rui heen zijn?
    Leven is het meervoud van lef.

  7. #7
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Ervaring met weerstand verhogen: Equilin Immuno?!

    Zandkuur krijgen ze iedere maand .allemaal.

  8. #8
    Actief Forumlid aletta's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2010
    Locatie
    Arnhem/Veluwe
    Berichten
    1.947
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Ervaring met weerstand verhogen: Equilin Immuno?!

    @Hester, ik zie dat jij een detoxkuur bedoelde. Ik las 'gewoon' zandkuur omdat jij me daar ooit op getipt had (waarvoor nog dank).

    Tjee, doe jij dat iedere maand zeg! Ik heb dat dus pas 1 keer gedaan, in het najaar. Die kan ik dus zo wie zo geven, lijkt me wel een goede na die lange winter waarbij ze ook die kleine grasjes proberen te eten (met zand en modder...).
    Ik ga eens googlen op die detoxkuur.

    - - - Updated - - -

    Gegoogled, en zie dat dit dus ook die drainage is, net als Ronja tipte. Ik heb dat ooit wel eens gedaan, maar zij kreeg toen binnen een paar dagen veel vocht bij haar borst. Ik zal nooit zeker weten of dit nou daardoor kwam of dat het toeval was. Ik ben er in ieder geval mee gestopt, durfde het niet aan door te gaan.
    Leven is het meervoud van lef.

  9. #9
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Ervaring met weerstand verhogen: Equilin Immuno?!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door aletta Bekijk Bericht
    @Hester, ik zie dat jij een detoxkuur bedoelde. Ik las 'gewoon' zandkuur omdat jij me daar ooit op getipt had (waarvoor nog dank).

    Tjee, doe jij dat iedere maand zeg! Ik heb dat dus pas 1 keer gedaan, in het najaar. Die kan ik dus zo wie zo geven, lijkt me wel een goede na die lange winter waarbij ze ook die kleine grasjes proberen te eten (met zand en modder...).
    Ik ga eens googlen op die detoxkuur.

    - - - Updated - - -

    Gegoogled, en zie dat dit dus ook die drainage is, net als Ronja tipte. Ik heb dat ooit wel eens gedaan, maar zij kreeg toen binnen een paar dagen veel vocht bij haar borst. Ik zal nooit zeker weten of dit nou daardoor kwam of dat het toeval was. Ik ben er in ieder geval mee gestopt, durfde het niet aan door te gaan.
    ik geef klei Deze:
    http://www.medpets.nl/vertargil+superfijn/

    Zandkuur ben ik nu natuurlijk nog allerter op sinds Vliegjes ziekenhuisopname Zomers krijgen ze het niet.

  10. #10
    Actief Forumlid aletta's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2010
    Locatie
    Arnhem/Veluwe
    Berichten
    1.947
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Ervaring met weerstand verhogen: Equilin Immuno?!

    Super, goeie tips weer. Ook van dat zand! Nou zeg, je moet er niet (weer) aan denken. Ik ga het meteen regelen!
    Leven is het meervoud van lef.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •