Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 29 van de 29

Topic: Je beste boek!

  1. #16
    Actief Forumlid Liza23's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2010
    Locatie
    Chaam
    Leeftijd
    37
    Berichten
    1.169
    Dagboek Berichten
    11

    Re: Je beste boek!

    Weg met de warboel van Karen Kingston

    Misschien heb jij niet zoveel met inspiratieboeken Ans maar jij hebt me door dit boek enorm geïnspireerd
    Leuk topic overigens!

  2. #17

    Re: Je beste boek!

    Eén van de meest inspirerende boeken die ik gelezen heb:

    Een ongewoon gesprek met God van Neale Donald Walsch.
    Hallo Roos,
    Voor mij ook een ongewoon Gesprek met God van N D Walsch.
    Het boek Vriendschap met God van deze auteur heeft me ook erg geholpen in mijn bewustzijn. De nederlandse website ervan is http://www.gesprekkenmetgod.nl , ga naar gesprekken-met-god-titels pagina en lees daar het eerste hoofdstuk van het boek met de nogal uitgebreide recensie. De hapiness project / het geluk project staat ook nog op mijn verlanglijstje

  3. #18
    Actief Forumlid aletta's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2010
    Locatie
    Arnhem/Veluwe
    Berichten
    1.947
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Je beste boek!

    De Alchemist van Paulo Coelho.

    -Als je werkelijk iets wilt, zal het hele universum zich voor jou inspannen dat te bewerkstelligen-
    Leven is het meervoud van lef.

  4. #19
    Actief Forumlid jenzz's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2011
    Locatie
    Drempt
    Berichten
    280
    Dagboek Berichten
    18

    Re: Je beste boek!

    De boeken van Jed McKenna:

    - spirituele verlichting? vergeet het maar! (spiritual enlightment, the damnest thing)
    - spiritueel incorrecte verlichting ( spiritually incorrect enlightment)


    verfrissende kijk op spirituele zaken en "hemeliseren" zoals Roos dat wel eens heeft genoemd
    als PDF in het Engels zijn deze ook te downloaden her en der

  5. #20
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Je beste boek!

    @jenzz, geweldige boeken van hem inderdaad! noem ik nog even

    Jedd McKenna's

    Spirituele oorlogvoering

  6. #21
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    58
    Berichten
    6.570

    Re: Je beste boek!

    Pfoeh zoveel goede boeken, maar wat gelijk omhoog plopt is de Inwijding van Elizabeth Haich
    Elisabeth Haich is zoekende naar een verklaring voor het leven op aarde. Ze is overtuigd van een diepere zin achter de schijnbaar eindeloze keten van geboorte en dood, hoe onverklaarbaar dat ook mag lijken. Het vinden van deze diepere zin is als een inwijding. De zoektocht van Elisabeth leidt naar steeds wijzere mensen, die meer en meer onthullen over de inwijding en de zin van het leven.
    www.crystal-carving.com

  7. #22

    Re: Je beste boek!

    Die heb ik liggen Brenda. Toch maar eens gaan lezen.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  8. #23
    Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Locatie
    Lövvik Jamtland Zweden
    Leeftijd
    58
    Berichten
    6.570

    Re: Je beste boek!

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover Bekijk Bericht
    Die heb ik liggen Brenda. Toch maar eens gaan lezen.
    Zeker de moeite waard, heb hem nu 3x gelezen, elke keer met jaren tijdspanne ertussen, en elke keer haalde ik er nieuwe dingen uit.
    www.crystal-carving.com

  9. #24
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Je beste boek!

    Aanrader; ‘The Awakening of intelligence’ van Krishnamurti
    Onmogelijk om de omvangrijkheid van zijn gedachten in kort bestek weer te geven. Dat gaat eigenlijk ten koste van het gedachtegoed op zich, maar alla…..een kleine poging;

    Om je tanden in te zetten, omdat het zo boeiend is, niet omdat het zo moeilijk is bedoel ik.
    In mijn zoektocht naar, en in, de zin en onzin van het leven is zijn visie de meest overkoepelende visie op het leven, de dood, de werking van de geest (vrijheid, dualiteit, bewustzijn, gedachten, meditatie) van al de religies en levensbeschouwingen waar ik in mijn leven in onze op joods-christelijke gedachtegoed gestoelde multiculturele maatschappij, tot nu toe in meerdere of mindere mate mee heb kennis gemaakt; inclusief het boeddhisme, dat in zekere zin ook nog uit gaat van een autoriteit buiten jezelf (=Boeddha). Hij vraagt je zijn woorden te gebruiken als een spiegel om jezelf te observeren en met passie en energie te onderzoeken, niet zijn woorden klakkeloos te geloven. In al de tijd dat de mensheid op de wereld is, heeft er een grote technologische ontwikkeling plaatsgevonden maar zijn we als mens niet in staat gebleken onze psyche te ontwikkelen getuige de oorlogen, het geweld, de haat, of meer ‘subtiel’ getuige het lijden, de jaloezie, de competitie, het vergelijken wat de mensheid nog steeds doet. Dit alles is een weerspiegeling van onze psyche, dus de taak aan ons om dat te veranderen. Daarvoor is een ‘inner revolution’ nodig. Hij beschrijft dit alles analytisch en 'doorvoeld' en steekt me aan hetzelfde te doen.

    Met intelligentie bedoelt hij niet IQ trouwens, maar een grotere intelligentie, die komt met niet dualistisch ‘zijn’, compassie en vredelievendheid (zoiets). De rol van het denken is rationaliteit, maar let op wanneer het irrationeel wordt.

    Krishnamurti was wars van tradities, dogma’s, regels, of autoriteit. De autoriteit, dat ben jij. Hij gaat het gesprek aan met allerhande filosofen, natuurkundigen, schrijvers om in dat gesprek allerlei onderwerpen en thema's te onderzoeken. Hij wordt door de Dalai Lama beschouwd als één van de grootste denkers van de 20e eeuw, dat vond ik een leuke wetenswaardigheid.

    Ik lees nog even lekker verder over zijn ideeen, en ik denk dat ik dan voorlopig weer voldoende food for the mind heb om op te kunnen teren en mijn leven nog bewuster te leven.

    - - - Updated - - -

    Oh, en Ans, bedankt!

  10. #25
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Je beste boek!

    Mooi hè !

    Ik ben ook weer een bijzonder boek aan het lezen, "Wilskracht" door Roy Baumeister. Pure wetenschap vertaalt in een fijn, leesbaar verhaal. Waar komt wilskracht vandaan, hoe komt het dat het uitgeput raakt, hoe kun je het "voeden" (want te weinig voedsel = minder wilskracht), en hoe kun je het vergroten. Ik heb weer een hoop inzicht gekregen in hoe mijn hersenen (soms niet) werken!
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  11. #26
    Actief Forumlid jenzz's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2011
    Locatie
    Drempt
    Berichten
    280
    Dagboek Berichten
    18

    Re: Je beste boek!

    Hey wat leuk dat dit topic weer naar boven komt!

    een tip voor een fijne podcast: https://www.panoply.fm/podcasts/bythebook

    hierin proberen twee dames verschillende zelfhulp boeken uit
    ze lezen de boeken en leven dan twee weken volgens de adviezen in dat boek
    geeft een heel leuk en verrassend beeld van allerlei boeken

  12. #27

    Re: Je beste boek!

    Ik heb Elisabeth Haich haar boek Inwijding inmiddels gelezen. Nogmaals dank ElsZ!

    Ik heb het afgelopen jaar een jaar coaching van Bob Proctor gedaan. Het meest leerzame jaar van mijn leven! Bij deze raad ik alle boeken van Bob Proctor aan.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  13. #28
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Je beste boek!

    A brief history of time van Stephen Hawkin


    Ieder is denk ik op zoek, bij tijd en wijle, naar zijn / haar plek op de aardbol, het hoe en waarom achter ons en jouw bestaan hier, en na onze reizen over een stukje van de aardbol en het aanschouwen ervan en ontmoeten van verschillende mensen en hun levenswijzen vind ik het in de jaren dat we een vaste stek hebben heerlijk om me te verdiepen in de verschillende door medemensen ontwikkelde filosofieen…
    Nu verschoof mijn aandacht, na het meer trachten te duiden van mijn en onze plek als mensheid op deze aardbol en de werking van de psyche, naar wat is de plek van onze aardbol in het ‘geheel’….wat is daarover nu bekend, vanaf ‘het begin’ tot nu…
    Nog voor zijn overlijden dit jaar begon ik aan dit boek en het geeft me inspiratie in de zin dat we tegelijk zo ongelooflijk onbeduidend zijn in het grote geheel en toch ook zo bijzonder…het geheel, het heelal, de aarde en wat er leeft, wijzelf met ons bewustzijn (wat dat dan ook precies is)… je kan je als je het goed beschouwt 100% van de tijd verwonderen over het bestaan van alles, en deze meer wetenschappelijk benadering doet daar nou juist niets aan af….het draagt alleen maar bij omdat het je doordrongen raakt van de grootsheid. En daarbij; het ‘mystieke’ blijft, het mystieke schuilt zowel in het verklaarbare (want het verklaarbare geeft nog steeds geen antwoord op tal van vragen) als in datgene waar het verklaarbare eindigt..
    Nu heb je nog steeds geen idee over het boek ��, gewoon maar lezen als het je interesse wekt…

  14. #29
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Je beste boek!

    De Inwijding is inderdaad een heel gaaf boek; ik had regelmatig kippenvel van herkenning!

    Dat had ik ook bij In Persephone's Armen, van Debora Zachariasse. Het gaat over een de tijd dat het matriarchaat nog heerste. Een jong meisje groeit op tot priesteres. Dit boek heeft inmiddels bij heel veel vrouwen heel veel herinneringen aan die tijden losgemaakt... Ik voelde een diepe herkenning van de waarheid in dat boek waardoor ik me er meer bewust van werd wie ik ben en waar ik vandaan kom. Echt een aanrader!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •