Pagina 3 van de 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Resultaten 31 tot 45 van de 91

Topic: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

  1. #31
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Nu ik zelf een beetje weet wat ik moet doen ga ik het ook een beetje bijhouden, zeker voor zijn flare is dat een goed idee.
    Volgende week ga ik het praktijk stuk doen bij Heleen, dus dan zal ik ook wat meer durven denk.
    Eerst interesseerde mijn het hele hoef gebeuren niet zo, maar omdat ik hier nog 2 shetjes heb staan van mijn baas die gewoon te laks is om die regelmatig te laten bekappen.
    Ben ik er zelf toch maar in gedoken zodat ik het straks zelf kan en ze zelf dus ook kan onderhouden, beter voor de shetjes beter voor zijn portemonnee en blije paardjes.
    En ik moet eerlijk zeggen het is best leuk..zeker als je goed resultaat ziet.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  2. #32
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Eigenwijs, jij hebt toch ook de cursus bij Bjorn gedaan, of niet?

    Ik heb hem in oktober (geloof ik) gedaan en heb nu privélessen van Bjorn. Met tussendoor zelf doen. Eerst deed ik iedere 6 weken les (en tussendoor 1x zelf), maar nu is het dus al veel langer geleden. En dat bevalt me wel. Als Bjorn ook tevreden is laat ik hem dus weer in september ofzo komen. Wel fijn dat er ook iemand mee kijkt die er verstand van heeft.

    Ik ben overigens echt geen hoefnerd, ik vind het allemaal nog best ingewikkeld. Bovendien vind ik het lichamelijk echt zwaar, ik doe alles dan ook gewoon in kleine stapjes

  3. #33
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Dat ben ik wel met je eens Yorien, ik vind het wel interessant maar lich erg zwaar, het is dat het moet (moeilijk om regelmatig een nh bekapper te krijgen) anders zou ik het niet zelf doen. Mooi hoor Eigenwijs hoe je de hoefwand afrond dat lukt mij nooit zo goed, de straal lijkt best hoog maar dat kan ook vertekenen op de foto.

    Monique leuk dat je de cursus gaat doen, mooi verschil met de hoeven van Falcon zeg, vooral bij de kwartieren is het een stuk beter, en de straal is mooier geworden, Eigenwijs volgens mij zijn de steunsels niet echt overgroeid, het lijkt meer los zoolmateriaal, je kunt zien dat de steunsels zijn ingekort. (fotos falcon)
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  4. #34
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Ik heb de hoef vanmiddag even schoongemaakt voor zover het lukte.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  5. #35
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Yo-Rien, dat was eerst wel de bedoeling, maar nadat Bjorn mijn pony's een keer bekapt had, heb ik dat plan laten varen. De bekapmethode van Paddock Paradise week af van wat Kees nodig had om comfortabel te lopen, dus met die cursus zou ik niet leren wat ik moest leren. In plaats daarvan heb ik de boeken van PN besteld, mezelf goed ingelezen, een bekapster gezocht die mij wilde begeleiden en zo ben ik zelf aan de slag gegaan. Eerst heb ik vooral gekeken tijdens het bekappen, later bekapte ik zelf steeds meer en liet ik mijn bekappingen bijwerken. Inmiddels hoeft ze alleen nog maar hier en daar een schaafje te doen en gebruiken we de tijd om de hoeven te bestuderen en stel ik mijn vragen. Werkt goed zo!

    whoopie en gaya, los zoolmateriaal inderdaad, overgroeid steunsel ziet er anders uit!

    Mooie duidelijke foto's weer, bij de achterhoeven zijn geen kwartieren aangebracht zoals bij de voorhoeven juist weer heel erg gedaan is. Bij deze hoeven zou ik juist weer geen bekappen, heb nog even een paar foto's opgezocht om te laten zien wat ik ongeveer bedoel:

    Hoeven1.jpg


    Hoeven2.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  6. #36
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Hoe kan je nou zien wat er achter gedaan is, ik heb daar helemaal geen foto,s van geplaatst...of ik begrijp iets niet helemaal goed.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  7. #37
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Is dat een voorhoef die je plaatste? Door de vorm ging ik er vanuit dat het een achterhoef was, sorry! In dat geval lijkt het vanaf de zijkant of er flinke kwartieren aangebracht zijn, maar valt het in werkelijkheid nogal mee... De hoefwand steekt nog verder uit dan de zool op de laatste foto's die je plaatste.

  8. #38
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Hahaha ja klopt het is de linker voorhoef, we zij alweer bijna een week verder dus er kan best weer wat veranderingen in zitten.
    Na volgende week zaterdag ga ik er zelf een beetje mee aan de gang, eerst de praktijk deel maar doen bij Heleen voordat ik iets verpruts.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  9. #39
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    In dat geval lijkt het vanaf de zijkant of er flinke kwartieren aangebracht zijn
    Eigenwijs ik denk dat je de kwartierboogjes bedoelt ter hoogt van de kwartieren.
    Gewoon even voor de duidelijkheid van de lezer.

    Het kan een bewuste keuze zijn om de hoefwand iets langer te laten ten opzichte van de zool, doe ik ook altijd een beetje ivm gevoelige zolen bij mijn paard.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  10. #40
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Kwartierbogen inderdaad, excuus voor mijn warrige taalgebruik. Dat krijg je als je midden in examenuitslagen en herkansingen zit, ahum.

    Dat kan zeker een bewuste keuze zijn, al is het ook mooi om toe te werken naar minder gevoelige zolen door de wand juist telkens iets korter te maken. Anders leren de zolen het natuurlijk nooit, zeg maar.

  11. #41
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Ik heb mijn paardje nu al zo'n tien jaar denk ik, en die gevoelige zolen dat blijft, ze is in die tijd bijna altijd natuurlijk bekapt. Ze staat samen met een fjord van mijn vriendin, ze krijgen hetzelfde voedsel, ik heb mijn vriendin het bekappen min of meer geleerd (met een nh bekapper die af en toe kwam) dus ze worden op min of meer dezelfde manier bekapt maar de fjord loopt zonder blikken of blozen over steenslag en Whoopie mijn paardje loopt er kreupel over, ik denk dat er op iedere regel een uitzondering is, blijkbaar heeft ze ook dunne zolen. Het zal best nog wel iets beter kunnen hoor, want ik ben geen topbekapper, maar ook dan blijft ze gevoelig lopen. Gelukkig hebben we daar hoefschoenen voor.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  12. #42
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    O ja zeker, vaak helpen weilanden ook niet, plus ruitergewicht, er zijn zo veel factoren die het beïnvloeden en bij de een wordt het optimaal, bij de ander nooit... Dat vind ik ook het fijne aan zelf bekappen, zo laat ik bij mijn oudste net een randje hiel staan, terwijl ik bij de jongste de hielen iets schuin naar achteren vijl, beide niet helemaal "volgens het boekje" maar wel aangepast aan de persoonlijke behoeften.

  13. #43
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    De kwartierbogen zijn bij falcon meer gedaan om het flare langzaam uit te laten groeien, we kunnen niet te ver gaan om alles weg te halen omdat hij dan heel gevoelig gaat lopen.
    Er heeft de afgelopen 2x ook net een week te veel tussen gezetten waardoor het net weer even iets erger is geworden, maar verder word hij hier om de 5 a 6 weken gedaan.
    Maar als ik het straks zelf kan ga ik er denk elke week even een vijl langs halen, scheelt een hele hoop denk
    Als je van de achter hoeven nog foto,s wil zien kan ik die wel maken vanmiddag
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  14. #44
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Foto's zijn altijd interessant! Het zijn ook absoluut geen verkeerde hoeven en ook ik laat er wel eens net iets te lang tussen zitten... Maar we moeten ook niet gaan muggenziften natuurlijk. Elke week een vijl erlangs is een luxe, dan hebben ze (we) echt niks te klagen!

  15. #45
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Hahaha ja dat is zo, als we dan toch met foto,s bezig zijn kan ik wel die van de shetjes neer zetten.
    Heb heel erg getwijfeld of ik het wel moest doen aangezien ik alleen het theorie deel heb gehad, toch de dames zelf gedaan omdat mijn baas de smid niet wilde laten komen(omdat het nog pas was gedaan )
    Zelf die kosten op mijn nemen is niet erg maar mijn eigen grote vriend had zo zoveel gekost betreft dokters kosten, bij heleen toen echt met mijn neus er boven op gezeten en elk stapje goed bekeken.
    Ik durfde het toen wel aan met het gevoel dat het beter wordt dan dat ze er nu bij stonden, en het na de praktijk deel het alleen maar beter kan worden.
    Beide zij bevangen geweest wat je nog heel goed ziet, en ja ook hier flare...ik was in ieder geval blij dat ze beide gelijk lekkerder liepen dan eerst dus ik zal wel iets goeds gedaan hebben.
    Het kan nog beter maar dat komt nog.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

Pagina 3 van de 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •