Pagina 2 van de 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 91

Topic: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

  1. #16
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Ik vergeet neestal foto's te maken, maar zal mn best doen

    Kraters komen door teveel voedingsstoffen. Dan zoekt het een weg naar buiten via de hoeven, zo heb ik begrepen. Helaas is het nog niet minder geworden en Vinur krijgt alleen hooi en een beetje lijnzaad en heeft beschikking tot een mineralen liksteen. Minder kan niet...

  2. #17
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Of van te weinig van bepaalde voedingnstoffen. Sorry voor de korte reactie, ik kom op de rerest terug maar kan nu lastig typen.

  3. #18
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    dat wist ik niet Mera, ik houd het nog even in de gaten, anders toch nog even verder kijken. Ik heb wel het idee dat de kraters iets minder worden.

    Donderdag weer voorvoetjes gedaan. En gisteren achtervoetjes. Ik doe even foto's van dezelfde hoef als de vorige keer, voor de vergelijking Dus linksvoor:

    Voor:






    Na:






    Het zijn wat onduidelijke foto's. Vertekent ook echt wel wat met de werkelijkheid geloof ik. Maar voor wat het waard is

  4. #19
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Ik zou de hoefwand volgende keer iets meer afronden aan de buitenkant zeg maar. Nu komt er nog net wat druk op vanuit een minder gunstige richting. Ik zou ook op de plek waar de witte lijn wat verbreed is de hoefwand afronden alsof hij aangesloten zou zijn. Als je namelijk op de huidige ietwat geweken hoefwand blijft afronden dan heb je kans dat hij bovenaan ook niet strak aan gaat sluiten. Pete Ramey heeft daar een mooi stukje over op zijn dvd's

  5. #20
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Oeh wat leuk, een hoevenhoekje! Ik kan het niet laten hier ook iets te schrijven. Begin 2015 had ik ook een eigenwijze periode. Mijn traditionele bekapper deed moeilijk met het maken van een afspraak en toen ben ik het internet opgegaan om te lezen over hoeven. Nog niet met de intentie zelf te gaan bekappen, maar wel een andere bekapper te zoeken. Een paar maanden later stond ik zelf in het weiland bij te vijlen. Inmiddels heb ik een bekapster gevonden die mij richting het zelfstandig bekappen begeleid, door mijn bekapwerk te controleren en bij te werken.

    Ik vind het best een zware klus, zeker met 2 pony's, maar wat ik ervoor terugkrijg is de moeite meer dan waard. Pony's die altijd optimaal op hun hoeven staan en zelf meer kennis over hoe het nu werkt met hoeven, ideaal!

    Laatst gewijzigd door Eigenwijs; 07-04-16 om 15:41.

  6. #21
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Als je namelijk op de huidige ietwat geweken hoefwand blijft afronden dan heb je kans dat hij bovenaan ook niet strak aan gaat sluiten. Pete Ramey heeft daar een mooi stukje over op zijn dvd's
    Weet je toevallig welke dvd uit de serie dat is? Ik heb ze nog steeds niet allemaal gezien.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  7. #22

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Interessante mooie/ leerzame voetjes

    White line disease.. Maar dan in ernstige vorm



    Mini pony 1



    mini pony 2

  8. #23
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Leuk en leerzaam al die foto,s hier, ik ben zelf nog maar kort bezig en moet nog een hoop leren en doen dus ben veel aan het lezen en bekap cursussen aan het volgen.
    Vorig jaar zelf overgestapt van traditionele(niet dat die allemaal slecht zijn ik had het blijkbaar niet getroffen) naar natuurlijk bekappen en zie enorm veel verschil van hoe het toen was en nu, Falcon had veel flare waar de bekapper toen niet aan kon doen.
    Ik vond dat gek maar het zal wel dan(toen totaal geen verstand van) en na een bezoek aan de kliniek kwam ik erachter dat het toch niet zo goed gedaan was, Toen Rianne laten komen die het wel op kon lossen.
    Nu we een jaar verder zijn ziet het er zo uit, wat een verschil zeg.
    Laatst gewijzigd door gaya1; 16-06-16 om 10:32.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  9. #24
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Woow NickySophie, wat een interessante fotoserie! En wat een verbetering!

    gaya1, dat ziet er al een stuk netter uit. Hoe lang geleden was de hoef op de rechterfoto bekapt? Persoonlijk zou ik de hielen, kwartieren en teen nog verder ingekort en afgerond willen zien. Met name de kwartieren, omdat er nu al te veel ruimte zit in de witte lijn en daar makkelijk steentjes e.d. tussen kunnen komen die de witte lijn dan nog verder oprekken. Ook ben ik benieuwd wat er gebeurt als je flink met een krabber over de zool gaat. Er lijkt nu wat overgroeid steunsel te zitten.

  10. #25
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Die hoef is afgelopen maandag gedaan en dinsdag heb ik de foto genomen, de linkerhoef is ook wel schoner dan de rechter(had even geen spons en water bij de hand)
    Ik zal er eens met Rianne over hebben, tenzij ze dit zelf gelezen heeft natuurlijk.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  11. #26
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    De straal van de achterhoef is wel mooi breed en stevig, dus hiermee zit je zeker op de goede weg. Heb je ook een foto van de voorhoef nu om te vergelijken met de linkerfoto? Om het helemaal optimaal te krijgen, zou ik nu inderdaad gaan werken aan de puntjes op de i. Hier een hoefje van een van mijn IJslanders na een half jaar NB:



    - - - Updated - - -

    Hierbij dus

    HoefKees.jpg

  12. #27
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    wauw, jouw hoefje is wel echt heel erg netjes zeg!!!

    Bjorn komt volgende week weer bij mij, ben benieuwd wat hij van Vinurs hoeven vindt, het is al even geleden dat hij er was.
    Er zitten geen kraters meer in zijn hoeven in ieder geval, alleen zijn rechtervoorhoef is de zool nog wat hobbelig. Ik ben zelf wel heel tevreden dus.
    Als Bjorn geweest is zal ik wel even fotos maken

  13. #28
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Van de eerste foto heb ik alleen deze, va de 2de heb ik dinsdag wel deze nog gemaakt.
    Rianne heeft nog wel foto,s van toen we net begonnen zoals hij op de eerste foto was, maar die heb ik zelf dus niet.
    Ik denk dat nog korter zetten wel stap voor stap moet gebeuren, hij gaat anders heel gevoelig lopen en dat is natuurlijk ook niet echt de bedoeling.
    Maar die van jou ziet er zeker mooi uit

    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  14. #29

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    @Eigenwijs: is de punt van de straal gelijk aan de hoefwand (als je er vijl over heen legt)? Bij mijn paard moet ik die "dun" houden.

  15. #30
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Foto- en discussietopic (on)beslagen paardenhoeven

    Yo-Rien, als jij de bekende Bjorn bedoelt, dan heb ik die ook een keer bij mijn pony's gehad, maar daarna ben ik zelf begonnen met bekappen. Ben erg benieuwd naar foto's!

    gaya, mooie foto's, heel duidelijk! Hier zie je ook kwartieren zitten bij de laatste foto. Dat zou de achterhoeven ook veel goeds doen gok ik! En inderdaad, bij verlagen is het nemen van tijd echt heel belangrijk. Het mooiste zou dan zijn als je elke week/2 weken een millimetertje bijwerkt. Dan kom je ook het snelst van die verticale haarscheurtjes af, omdat je de druk continu van de hoef af houdt.

    ZorroD, op de foto die ik net plaatste heb ik dat niet gedaan omdat de straal daar niet gevoelig was en mooi stevig, maar zeker in het natte seizoen snijd ik het puntje van de straal schuin af, zodat die niet gaat 'rommelen'.


    Tof dat jullie ook met hoeven bezig zijn, bij mij is het meer begonnen als een noodzakelijk kwaad, omdat Kees nooit helemáál lekker liep, behalve de eerste week na een goede bekapping. En elke twee weken de smid laten komen voor 2 pony's vond mijn portemonnee niet zo leuk. Maar inmiddels ben ik een redelijke hoefnerd en sta ik regelmatig (bij voorkeur in de regen) te zwoegen :P Volgens mij ben ik al meer dan eens voor gek verklaard, haha...

Pagina 2 van de 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •