Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Forum update

  1. #1
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Forum update

    Forum is weer online.
    Morgen info over de wijzigingen.
    Nu onderweg naar een feestje in Amsterdam
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  2. #2
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re: Forum update

    Ben benieuwd! Veel plezier op het feestje!

  3. #3
    Forum Meubilair jolies allures's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Frankrijk (Noord Dordogne)
    Leeftijd
    55
    Berichten
    3.125
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Forum update

    Aha, daarom was er gisteren middag geen toegang. Ik dacht al dat mijn baas fora geblokkeerd had...
    Dire ce qu'il faut faire c'est bien, faire ce que l'on dit c'est mieux!

  4. #4
    Actief Forumlid Janna's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2014
    Locatie
    Delden
    Leeftijd
    23
    Berichten
    568
    Dagboek Berichten
    2

    Re: Forum update

    Mama en ik kunnen allebei nog niet op het forum op iPad en laptop bij mama. Bij m'n vader op de computer werkt het nu wel.

  5. #5
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Forum update

    Even iets meer uitleg. Helaas pas nu, want we waren het hele weekend weg (ik op cursus en uitje, Onno druk met Elvia).

    Op vrijdagnamiddag werd het forum door de host plotseling compleet afgesloten. Er zou een te zware belasting zijn op de CPU van de server.
    Vorige keer ontvingen we nog een waarschuwing vooraf en hebben we maatregelen getroffen. Nu was de belasting nog niet zo hoog als toen en wordt het forum zomaar dicht gezet.

    De huidige host is er eentje op basis van 'fair use policy'. In theorie heb je onbeperkt data en opslagruimte, in de praktijk betekent het dat je maar een (klein) deel van de capaciteit van de server mag gebruiken. Ondanks dat het forum nu MINDER data, hits en opslag kost dan een jaar terug, is het drukker op de server en mag het forum dus minder gebruiken. Erg onhandig. Zeker als ze ons zomaar ineens afsluiten!

    Onno heeft vrijdagavond een aantal IP-nummers geblokkeerd die voor veel CPU-belasting zorgen (dat betekent: erg veel pagina-aanvragen, niet perse veel up/download). Dit was nodig om het forum direct weer online te krijgen.
    Daarnaast heeft Onno een aantal functies op het forum gewijzigd of verwijderd (de lijst met 'wie is online' is weg, zoekfunctie geeft een kleiner aantal resultaten en de limiet voor de serverload is teruggebracht naar een lagere waarde).

    Helaas blijkt dat de geblokkeerde IP-nummers niet van robots zijn, die het forum spammen, maar van normale gebruikers. Wij kunnen ons echter niet voorstellen dat deze actieve gebruikers gemiddeld 250 pagina's per dag openen (dwz: topic lezen, terug naar 'nieuwe berichten' en dat voor 125 nieuwe topics. Zoveel nieuwe berichten worden er niet eens dagelijks gepost!)
    Natuurlijk willen we iedereen zo snel mogelijk weer toegang geven! Echter, als we wederom de serverload overschrijden, wordt het forum weer direct offline gehaald en krijgen we het niet meer zo makkelijk terug online. Daarom moeten er eerst extra maatregelen genomen worden.

    Lange termijn oplossingen zijn
    - een duurder hostingpakket nemen waarop het forum wel mag draaien (het prijsverschil bij de huidige host is echter érg groot. Van € 10 p/m naar € 70 p/m)
    - een andere host vinden en het forum overzetten
    - het forum overzetten naar nieuwe software die minder belastend is voor de server
    - de 'bug' vinden in het huidige forum, wat al die extra page loads veroorzaakt.

    Komende 3 dagen gebeurt er nog even niets, want ik ben met Sandra op werkvakantie en Onno is druk met zijn werk.
    Mogelijk dat jullie kunnen helpen om een goede host te vinden voor een betaalbaar bedrag. Iemand ervaring met de VPS yourhosting.nl ?
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  6. #6
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Forum update

    Wat heb je nu aan dataverkeer gebruik?
    Zelf heb ik geen idee wat we forum genereert.

    Misschien goed dit even op FB te zetten voor iedereen die er niet meer opkomt. Zelf zal ik er komende tijd ook minder zijn ivm alleen via 4g erop kunnen. Kost me wat teveel data.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  7. #7
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Forum update

    Dataverkeer rond de 20Gb per maand, dat is dus niet zoveel. Totale opslag gaat Onno nog opzoeken.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  8. #8
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Forum update

    Ik ben thuis helaas ook geblokkeerd, mobiel lukt ook niet meer. Nu op mijn werk kan ik er wel op. Ik ben helaas een digibeet als het op hosting aankomt. Ik hoop dat er een oplossing komt waar iedereen mee kan leven. Veel plezier de komende drie dagen met Sandra!
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  9. #9
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re: Forum update

    Ik heb mijn domeinnamen bij YourHosting (gewoon hosting, geen vps) en dat bevalt me heel goed. Ik heb wel wat minder Gig aan verkeer per maand natuurlijk...
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  10. #10
    Actief Forumlid Plurkje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008
    Locatie
    The North!
    Berichten
    563

    Re: Forum update

    Ik was één van de geblokkeerden en (blijkbaar) dus een veelgebruiker. Kan dan ook niet anders dan dat er een bug zit, want ik doe helemaal niet zoveel op het forum. Ik kan je geen tip geven over hosting van fora, want dat is voor mij een tijd geleden. Wij hadden echter tot voor kort wel een website of 10 op 1 basis hosting pakketje lopen bij Strato, waarvan meerdere zware, en daar nooit gezever gehad met verkeer. Ze zijn wel heel onhandig met administratiedingen, maar goed, als je zelf de belangrijke data een beetje bijhoudt in je elektronische agenda (met alarmpjes!) dan is het goed te doen.
    Van achter kijk je de koe in z'n kont

  11. #11
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Forum update

    Ik heb hosting2go. Maar gebruik niet zoveel dataverkeer natuurlijk.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  12. #12
    Actief Forumlid Susan's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2014
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    605
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Forum update

    De foto's zijn nu alleen maar zichtbaar als linkjes. Ook de 'naar boven' knop mis ik. Kan hier misschien wat aan gedaan worden?

  13. #13
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Forum update

    Sorry, wordt nu niets aan gedaan. Na de verhuizing weer (die volgende week staat gepland).
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  14. #14
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Forum update

    Klopt het dat ik steeds opnieuw moet inloggen (gegevens worden niet onthouden, ook niet als ik dat aanvink), en als ik dan ingelogd ben krijg ik een foutmelding (iets over een redirect), maar dan werkt alles toch wel gewoon...?

    Verder is volgens mij het tekstvak waarin ik een snelle reactie kan plaatsen, kleiner dan normaal...?

    Misschien is dit alles wel bekend hoor, maar ik vraag het toch maar even.

  15. #15
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Forum update

    Die redirect klopt, die zie ik hier ook. Gaat wel weer weg, ooit
    Tekstvak heeft bij mij normaal formaat, kun je zelf vergroten als je wil (driehoek-streepjes rechtsonder).
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •