Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 19

Topic: Op weg naar level 3 liberty auditie!

  1. #1
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Op weg naar level 3 liberty auditie!

    Ik wil heel graag in 2016 mijn level 3 liberty gaan halen (en level 3 online ook, maar daar gaat dit topic niet over).

    Nu heb ik gisteren eens gefilmd waar we staan. Door een vreemd paard in de paddock en onrust in de kudde is het niet helemaal zoals het normaal gaat. De draw is normaal veel beter :-p En her en der gaat het wat rommelig allemaal.
    Dit was de 2e keer in een 'roudpen' en dus ook de 2e keer dat we liberty cirkels deden. Vooral de downwards transitions behoeven nog wat aandacht

    Ik ben ook heel benieuwd naar jullie feedback. Wat hebben we nog nodig om level 3 liberty te kunnen halen?

    https://youtu.be/Tmd0ALrbVj8

    Ik wil, naast mijn dagboek, hier de progressie bijhouden. En ik hoop dat jullie met mij mee willen kijken

  2. #2
    Actief Forumlid Susan's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2014
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    605
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Op weg naar level 3 liberty auditie!

    Wat tof om te zien!
    Een paar dingetjes die mij opvielen:
    - bij stick to me kruipt hij af en toe heel erg in jou ruimte. daar zou ik wat van zeggen.
    - ik zou zelf zijn begonnen met de circling game, want in het begin vind ik hem een beetje onrustig en pushy. Even een paar cirkels om wat spanning los te laten. Na de cirkels zie ik dat hij wat spanning loslaat en meer aandacht heeft bij jou
    - bij de galop kijkt hij nog erg veel naar buiten

    Ik vind de kriebel- en rust momentjes erg mooi! Echt fijn dat je hem zo veel tijd en rust geeft tussendoor.

  3. #3
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Op weg naar level 3 liberty auditie!

    Wat goed om zo te filmen! En jullie gaan wel goed!
    Het in je ruimte komen viel mij ook op idd.
    Draw en disengage gaan wat door elkaar.
    Galop zou jij minder moeten vragen, meer zijn verantwoordelijkheid. Waarvoor beweeg jij je hand zo eigenlijk?
    Vinur is trouwens flink impulsief. Maar zeker meer oplettend na even bewegen, dus dat lijkt hem goed te doen.
    Maar jullie hebben flink progressie gemaakt, mooi om te zien.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  4. #4
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    40
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re: Op weg naar level 3 liberty auditie!

    Waarvoor beweeg jij je hand zo eigenlijk?
    Ik denk dat ze hier vraagt om langzamer te gaan.
    Mooi filmpje, Jorien!
    Als je at liberty je paard op de cirkel vraagt te vertragen, kun je dat het beste doen op het moment dat hij achter je rug is, dan draai je je lichaam een kwartslag tegen de looprichting in als je je hand optilt. Ik zou dan ook mijn andere hand gebruiken
    Hiermee maak je een duidelijker onderscheid tussen leidhand en remhand, en meedraaien is vooruit, tegendraaien en langzamer.

  5. #5
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Op weg naar level 3 liberty auditie!

    Dank voor de berichten

    Susan, hiervoor hadden we ook al flink bewogen. In de ruimte komen is vooral onzekerheid (heel duidelijk bij de 2e keer achterwaarts). Daarom vraag ik dan juist niet te cirkelen, dan gaat hij zijn eigen gang. Het was even zoeken naar meedenken en connectie

    Dyonne, ik vraag hem daar inderdaad terug naar draf. Dank je voor je compliment. Het is inderdaad wel een balans vinden tussen bewegen en denk-dingen. Alleen bewegen helpt hem ook niet.

    Sandra, wat een goede tip! Dank je wel :-D Die gaan we uitproberen!

  6. #6
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Op weg naar level 3 liberty auditie!

    Zou dan inderdaad kijken of je dat duidelijker kunt krijgen om hem terug te krijgen. Want je steekt je hand ook naar voren als een soort van send.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  7. #7
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re: Op weg naar level 3 liberty auditie!

    Hoi Jorien,
    Wat leuk dat je dit wil doen en vooral: dat je zo'n duidelijk plan hebt en het hier post als hulp
    Een paar dingetjes die me opvielen:

    - Je friendly game is niet helemaal ok. Die helikopter moet niet per se voor je auditie dacht ik, dus zou ik enkel tonen als hij zen voeten kan stilhouden. Galop op de cirkel hoeft trouwens ook niet per se. Maar hij gaat goed dus kan je natuurlijk toch tonen als je wil
    - bij het 8'tje was opvallend dat hij aan 1 kant veel beter naar jou komt. Hoe komt dat denk je?
    - Gebruik je veel snoep in training met hem? Ik kreeg het idee dat daar de "crowding" vandaan komt maar ik kan mis zijn.
    - De rem: daar is inderdaad iets mee. Als ik op dat moment puur naar jou lichaamshouding kijk zie ik een actieve houding. Ik had niet door wat je aan het vragen was tot Vinur vertraagde. Ik denk dat je daar iets hebt geïnstalleerd in jullie communicatie wat wel werkt omdat hij geleerd heeft wat het betekent, maar wat niet per se logische/natuurlijke lichaamscommunicatie is. Je zou eens kunnen proberen wat Sandra beschrijft. Met die techniek komt je druk automatisch meer in zone 1 (= vertragend). En er op letten dat je op dat moment ook lager gaat in je energie in je lichaamshouding. Wat zou je in het zadel met je lichaam doen als je wil vertragen?
    - Jullie hebben erg mooie knuffelmomenten en die mogen er ook zeker in zitten. Dat ze maar goed zien wat een leuke relatie jullie hebben
    Take the time it takes, so it takes less time.

  8. #8

    Re: Op weg naar level 3 liberty auditie!

    Liberty is zoiets als online maar dan zonder touw.

    Het zou mijn absolute voorkeur hebben om eerst je online te gaan halen en dan pas liberty. Zo zit het parelli programma ook in elkaar: eerst online en dan liberty. Als jij vraagt, wat hebben we nog nodig om liberty te halen, dan is mijn antwoord: online.

    Ik zie je releases op momenten dat Vinur de oefening wellicht wel uitvoert maar er nog een hoop spanning in zijn lijf zit. Als je online diezelfde oefeningen doet, zoals een helikopter-friendly, dan kun je Vinur veel beter helpen te ontspannen omdat hij voelt dat je hem bij de hand neemt zogezegd.

    Fijn dat je doelen hebt voor 2016! Voor mijn gevoel werken doelen enorm motiverend. Succes.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  9. #9
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Op weg naar level 3 liberty auditie!

    Dank weer voor alle feedback

    Marie, ik weet dat niet alles er in moet. Maar ik wil dat we level 3 gaan verdienen, en dus ook de dingen kunnen die erbij horen, maar niet in het filmpje moeten.
    Extreme friendly vindt Vinur heel moeilijk inderdaad. Dat is ook echt nog een leerpunt. En om dan aan te sluiten bij Roos, dit soort dingen werken we online inderdaad ook aan. In det filmpje is het zoals het nu is. Een soort 0-meting. Sommige dingen gaan we verbeteren door online op te pakken, sommige dingen moeten we liberty oefenen. Zo zie ik het.

    Bij het 8je zie je inderdaad dat Vinur 1 kant lastiger vindt. Alles aan die kant is lastiger. Dit verbeterd langzaam maar zeker door juist ook de dagelijkse dingen vanaf die kant te doen. Ook wandelen en fietsen wisselen we veel van kant.

    Snoep gebruik ik niet. Maar Vinur vraagt veel bevestiging, in de vorm van knuffels. Online werken we aan beloning op afstand. At liberty is bij me komen en knuffels nog de belangrijkste beloning. Als Vinur niet op tijd die bevestiging krijgt wordt hij weer meer onzeker.

    De rem, daar gaan we mee aan de gang. Het plan van Sandra klinkt heel goed. En het verschil maken tussen mijn 2 handen ook. Dat is plan A

    Dank je Roos, zoals ik hierboven aangeef, sommige dingen zullen we inderdaad online moeten oppaken. En de dingen die online nog veel oefening nodig hebben doen we nog niet at liberty. Ik zie het programma niet perse als eerst online halen en dan pas liberty beginnen. Wel dat online een basis is voor liberty.

    Over de release terwijl er nog spanning is. Dat klopt wel. Als ik niet release op de vraag van de oefening op dat moment bouwt de spanning op en gaat Vinur meer door elkaar aanbieden. Ik was ook niet 100% duidelijk en vond dit nu de beste oplossing.

    Doelen hebben is inderdaad heel motiverend Al ben ik niet zo van het behalen van doelen. Voor nu werkt dit wel.

  10. #10
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Op weg naar level 3 liberty auditie!

    Het is alweer een poosje geleden. Door zijn blessure hebben we een hele poos weinig kunnen doen. Maar we zijn weer lekker op weg inmiddels. En gisteren hebben we weer eens at liberty gespeeld. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

    https://youtu.be/jAO-xwINSVk

  11. #11
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Op weg naar level 3 liberty auditie!

    Om te beginnen, wat ziet hij er goed uit zeg! Vertrouwen tussen jullie is ook mooi. Sideways towards gaat echt heel goed, stick to me ook. Pas op dat je bij de COD rechtop blijft, nu buig je continu voorover en is het voor hem niet altijd duidelijk of hij nu naar je toe moet komen of een COD moet maken. En hij doet hetzelfde als Beyond, lekker met zijn hoofd in je ruimte duwen . Maar er zit echt vooruitgang in zeg, super!
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  12. #12
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Op weg naar level 3 liberty auditie!

    Tnx Ans! Ik ben ook heeeeeel tevreden over hoe hij eruit ziet. Hij zit ook lekker in zijn bel, en dat maakt mij weer blij

    Goede tip voor het verschil in COD en draw! Daar ga ik verder mee oefenen.

    Ja en dat hoofd in mn ruimte.... Ik vind het meestal wel gezellig en ben dus niet zo consequent, oeps... Hij is namelijk wel beleefd en ik kan hem makkelijk achteruit zetten als ik het zat ben. Maar is wel echt iets waar ik beter op moet letten!

  13. #13
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Op weg naar level 3 liberty auditie!

    Wauw wat ziet hij er goed uit en een relaxed paard wat mooi beweegt. Nou je connectie is echt goed zeg, zo mooi zoals je hem op de hulpen hebt met kleine aanwijzingen de voorhand, achterhand en de achterwaarts onder controle, mijn complimenten. Het enige wat ik er dan wat groter uit vind zien qua hulp is wanneer hij bij je terug komt en je hem op afstand wilt houden, zou je dat misschien ook meer kunnen doen met opbouwen van je eigen energie vanuit de navel, ipv met beweging? Dus jezelf groot maken. Mooi om te zien hoe hij met je samen wil werken terwijl hij toch zijn eigen mening houdt, want af en toe zie je hem even denken....ga ik iets anders doen, dat maakt het juist mooi.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  14. #14
    Actief Forumlid Wubwub's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2015
    Locatie
    Arnhem
    Berichten
    777

    Re: Op weg naar level 3 liberty auditie!

    Ik kan je niet echt tips geven want zo ver ben ik nog niet in het programma het enige wat me echt opvalt is inderdaad het broekzakpaardje en dus je persoonlijke ruimte, maar dat is al genoemd.
    Wel leuk om jullie vooruitgang te zien, echt heel gaaf! Ik vind die sideways (draw) zooo stoer, echt heel gaaf!!

  15. #15
    Actief Forumlid Eigenwijs's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2016
    Locatie
    Gelderland
    Berichten
    366

    Re: Op weg naar level 3 liberty auditie!

    Wat gaaf om te zien zeg en Vinur is echt een mooie IJslander. Ooit hoop ik dit ook te bereiken met mijn jongens... Ik volg!

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •