Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 29

Topic: EquiPlay touwhalsters in de BIT

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

EquiPlay touwhalsters in de BIT

Vandaag het concept binnen gekregen van de halsters in de BIT-test.
    Ik weet niet in hoeverre ik die tekst al 'openbaar' mag maken, dus dat doe ik nog maar ff niet.

Mijn waarschuwing dat een touwhalster niet geschikt is om je paard mee vast te zetten, hebben ze netjes overgenomen. Zelfs nog aangevuld met de tekst dat ze zo'n halster liever helemaal niet gebruiken om een paard mee vast te zetten.
    Helaas zijn de touwhalsters bij het testen wat 'vervormd' (bij 250 kilo) waardoor ze de uiteindelijke breeksterkte niet hebben kunnen (willen) bepalen
    Vraag me wel af HOE ze het getest hebben, om een soort van paardenhoofd-vorm of gewoon de achterkant (wat achter de oren langs gaat) om een stang heen ofzo.

Maar zoals ik bij de test van een ander halster lees, stoppen ze al met meten wanneer de gesp licht verbuigt en het halster daardoor vervormt.

De halsters worden nog naar mij teruggestuurd ben benieuwd hoe die er nu uit zien...
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Re: EquiPlay touwhalsters in de BIT

Hee cool! Leuk, man, steeds meer natural in de normal magazines. Nou nog hopen dat het positief is.

May the horse be with you!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Nou, ze hebben uitsluitend de treksterkte gemeten. En daarnaast vermeld dat touwhalster nooit gebruikt mogen worden om een paard mee vast te zetten. (ook n.a.v. mijn waarschuwingen)

Dus ja, meer 'natural' is het niet echt.
    Het is wel een mooie waarschuwing voor mensen die 'zomaar, voor de fun' een touwhalstertje kopen.

Ik ben er nog niet helemaal over uit in hoeverre ik 'blij' ben met de mededeling dat het touwhalster gewoon nooit moet worden gebruikt om je paard vast te zetten, maar voor de gemiddelde normal is het idd geen strak plan.

Beter "nooit" en dan nuanceren dan "ja dat kan, onder bepaalde omstandigheden" en dat dan iedereen die bijzin vergeet...

May the horse be with you!

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Wat raar dat ze zeggen dat ze NOOIT mogen vaststaan! Want als een paard gaat hangen, is het bijna *altijd* de musketon die breekt, en niet het halster. Ze kunnen beter vermelden dat je je paard ermee niet mag vastzetten wanneer je gebruik maakt van een extra stevige sluiting voor de leadrope/halstertouw zoals een twistlock.
    Wanneer komt het in de bit?
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Ik weet niet wanneer het in de bit komt, weten die mensen zelf ook nog niet.

En ja, idd beter 'nooit', tenzij... dan ja, maar alleen als ..... Zal voordat het artikel gepubliceerd wordt, ook de tekst op mijn website wel enigszins aanpassen De mensen die alsnog in touwhalsters geïnteresseerd zijn, denken toch wel verder dan de Bit

Forum Meubilair Brenda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Leeftijd
    59

Tsja denk dat het ook beter is om aan te geven dat je nooit een paard eraan moet vastzetten, zo voorkom je berichten waarbij er o.a. naar jou gekeken wordt als het wel een keer misgaat. Zo kan er je nooit iets verweten worden.
    Ben ook benieuwd naar het uiteindelijke bericht, dus hou ons op de hoogte hoor, en ook over de vervormde halsters
    www.crystal-carving.com

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Welke kwaliteit halsters waren het eigenlijk? Of alle 3?
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Had 2 basic halsters opgestuurd, want de test moest in duplo.

En nu blijkt dat ik EquiPlay niet met 2 hoofdletters mag schrijven van hun noumoe!

Actief Forumlid Mister T's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Hoezo mag jouw bedrijfsnaam niet met 2 hoofdletters? Een bedrijfsnaam is toch een bedrijfsnaam en die dien je toch letterlijk zo over te nemen?

Een korte tijd bij een advocatenkantoorgewerkt en daar werd er op gehamerd (anders kon het wel eens nare gevolg hebben)
    "We can not solve the problems that we have created with the same thinking that created them."

Albert Einstein

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Ja, dat van die hoofdleters snap ik ook niet. Wat maakt dat voor hun nou uit? Maar was er een reden dat je de basics op hebt gestuurd en niet de best?

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Reden voor basic halsters ipv best: ten eerste de prijs, vond het een beetje zonde als ze 2 best halsters kapot trekken (Achteraf blijkt dus dat ze niet eens stuk gegaan zijn) en daarnaast vond ik de kleurtjes van de Basic leuker, beetje meer mode-kleurtjes, dus leuk voor in de Bit En ik wilde wel eens weten of de treksterkte een beetje overeenkomt met wat de fabrikant opgeeft.
    De best halsters vervormen trouwens nog sneller, omdat het touw wat gladder is.

Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Callippo
    Reden voor basic halsters ipv best: ten eerste de prijs, vond het een beetje zonde als ze 2 best halsters kapot trekken (Achteraf blijkt dus dat ze niet eens stuk gegaan zijn)
    Haha, dat is waar. En voor de overtrendy mensen die de bit lezen zijn de kleurtjes ook wel hipper ja.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

Nou, ik krijg dus net een berichtje van de bit dat het ECHT niet mogelijk is om mijn bedrijfsnaam met 2 hoofdletters te schrijven.
    Op zich maak ik er niet zo'n punt van hoor, de website doet het ook wel zonder hoofdletters maar ik vind het wel erg slordig van de Bit.

De stukjes zijn uiteraard weer in de gebruikelijke MAVO-stijl geschreven Nix tegen mensen die de MAVO hebben gedaan hoor, maar van een 'profi' paardenblad zou je eigenlijk meer mogen verwachten.

Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Hmm, dat maakt mij MAVO abonnee, haha. Maar het is af en toe wel een beetje simpel geschreven ja.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten