Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: Probiotica

  1. #16
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: Probiotica

    Oké het was me niet helemaal duidelijk of je toen zowel vóór als na de kuur had getest hoeveel zand er in de mest zat, en dus of je wist of de kuur effectief is geweest...

    Heeft ze (ooit) een forse wormbesmetting (gehad)?

  2. #17

    Re: Probiotica

    Ik hoorde vorige week dat lijnzaad ook laxerend werkt.
    Ben je wel is een periode echt even met alles gestopt ? En per middel kijken wat echt werkt.

  3. #18
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.878

    Re: Probiotica

    Dank voor het meedenken hoor!

    toen beide dames net hier waren hadden ze beide > 1500 epg. Dus dat is redelijk fors. Daarna netjes <50 epg.

    Ja, heb wel 's een tijde geen lijnzaad gegeven. Ze heeft geen diarree, gewoon vaste mest, maar winden met nattigheid.

  4. #19
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: Probiotica

    Ik denk graag mee hoor, of het je helpt weet ik ook niet, maar ach ik kan het altijd proberen hè.


    Welke wormbesmetting hadden ze destijds?

    (En hoe kunnen ze die eigenlijk gekregen hebben... ik dacht dat ze beide van een betrouwbaar adres kwamen...?).

    Kan het zijn dat die besmetting schade aan de darmwand heeft veroorzaakt?

  5. #20
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.878

    Re: Probiotica

    Grote bloedworm was dat. Ze komt in principe van een betrouwbaar of althans mij bekend adres (heb er ruim een maand en later nog een keer gewerkt etc), maar hoe betrouwbaar is betrouwbaar, dat is niet iets absoluuts toch? Ik weet hoe ze gehouden zijn, en dat ze ontwormd zijn. Ze komen uit een een grotere kudde, natuurlijk gehouden op in principe grote oppervlakten. Maar ook tijdelijk (vóór een verhuizing bv) op verschillende kleinere weides dichterbij de boerderij, relatief klein en met periodes zeer intensief beweid. Daarbij denk ik dat stress van vervoer een rol kan spelen in de (mate van) wormbesmetting. Uberhaupt is wormbesmetting een gecompliceerd iets. Uiteraard heb ik me afgevraagd of dat, en mogelijk een veulenwormbesmetting (ze is te klein, zonder bekende oorzaak) schade aan de darmwand heeft veroorzaakt.... je komt er niet helemaal achter. ....en dan.... wat doe je dan met deze veronderstelling? Dit alles heb ik al 's op het forum geschreven in een eerder topic over dit onderwerp (snap dat je dat niet weet hoor, .

    In ieder geval is er aanleiding te denken aan een instabiele darmflora. Ik heb de reguliere weg en dingen die ik zelf kan onderzoeken bewandeld, een natuurkundige (lecherantenne /biotensor) ingeschakeld die meerdere keren heeft onderzocht en behandeld, ze is hier in Varik en misschien ook door de behandeling er echt op vooruit gegaan. Mentaal en fysiek. Nu zou ik liefst dat laatste stukje nog oplossen en ik denk dat ik een andere weg moet bewandelen dan de natuurkundige tot nu toe deed. Mijn eerdere bekapper gaf aan dat probiotica een optie zou kunnen zijn. Dat was ik aan het uitzoeken en daaruit is dit topic voortgevloeid. Waar in vredesnaam baseren mensen hun keuze op, die vraag rees bij mij...
    Op dat punt en ik nog steeds...: -)

  6. #21
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Probiotica

    Op een gevoel Tekla

    Ik voer Vliegje nu een weekje probiotica. Dit omdat ik ook al van alles geprobeerd heb met hem. Hij is de enige met regelmatig darmproblemen. Dus ik denk dat de externe factoren van voldoende eten etc in orde zijn. Vliegje is een enorme mieperd met eten. De probiotica at hij in 1 keer op. Dat zegt mij voldoende, kennelijk had hij dit nodig.

    Volg je gevoel, dat is de beste graadmeter.

  7. #22
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.878

    Re: Probiotica

    yep, inderdaad, en logisch, als je geén handvatten hebt uit het oerwoud van aangeboden probiotica te kiezen (alleen de summiere beschrijvingen) . Bij 'echte' medicatie moet je er niet aan denken op gevoel een keuze te maken. Bij probiotica is dat misschien onschuldig? ik deel met Plurkje het idee dat je er niet zomaar wat in moet stoppen. Ik hoopte lezers aan te sporen hun gevoel te analyseren denk ik...welke 'beslisboom' je hanteert onbewust....zoiets..

  8. #23
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.756

    Re: Probiotica

    Ik vrees dat er niet echt een beslisboom is Thekla... er is gewoon nog te weinig bekend over het onderwerp.

    Ik denk dat je met een verkeerde probiotica niet zo heel veel (blijvend) fout kunt doen; je kunt wel darmklachten krijgen maar die zouden toch wel weer moeten verdwijnen na het stoppen. Althans, bij mensen schijnt dat zo te zijn...

  9. #24
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Probiotica

    Ik heb het zowel bij mezelf gebruikt (langdurig, ongeveer een half jaar) waardoor ik me iets slechter voelde dan daarvoor (toch een tijd doorgezet omdat het volgens de natuurgenezer eerst erger en dan beter zou worden). Ik kreeg er onrustige en soms wat kramperige darmen van.

    Ook tweemaal bij een paard voor een periode van 4 weken en bij beide paarden gestopt omdat ik geen verschil merkte (niet beter en ook niet slechter). Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar ik dacht, ik laat het weten

  10. #25
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.878

    Re: Probiotica

    juist marja, anders was dit topic niet hier, snappie?

    dank jullie voor het lezen, meedenken etc...

  11. #26
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.878

    Re: Probiotica

    Bij zoeken en lezen en met Plurkjes antwoord in mn achterhoofd (algemene probiotica en prebiotica) stuitte ik op NAF biotics. Heb het gisteravond na thuiskomst van een cursus aan Kira met worteltje en vit/min.brokjes gegeven. Ze leek me aan te kijken na gesnuffel; wat heb je me nú voorgeschoteld....ze trok haar eigenwijze neusje ervoor op. Het ruikt naar biergist (dat zit er dus ook in), en dat ruikt een beetje onwennig.. vanochtend had ze haar emmertje toch leeggesnoept..

    Ik ben benieuwd. Hoop dat het haar helpt.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •