Al een hele tijd realiseerde ik me dat een les hard nodig was, alles ging aardig, Fenna deed haar best, maar het kon veel beter en de motivatie ebde weg....
Dus maandag Sanne gebeld en die kon vandaag al, super!
Het was alleen even puzzelen hoe ik Sanne van de trein bij de bak ging krijgen, maar uiteindelijk ben ik met Fenna naar het station gelopen (halfuurtje, valt mee) en van daaruit was het een klein kwartiertje naar de bak lopen. Gelijk een goede oefening voor Fenna, daar bij het station.
Het eerste wat opviel waar we aan moeten werken was hoofd laag bij friendly (eigenlijk bij alles), dus na wat tips ging het beter al moeten we dat gewoon blijven oefenen.
Dan porcupine, daaruit bleek dat ik sneller moest releasen als Fenna sneller ging. Maar ze reageert heel licht en beter dan anders, normaal oefenen we in de wei en die is nogal onregelmatig en dat maakt Fen wat onzekerder.
Porcupine voorhand was waar we problemen bij hadden en zoals ik al wist, daarbij moet ik nog meer life up en down gebruiken en babystapjes nemen. Ook oefenen dus....
Driving is Fenna's specialty, daar is ze heel goed in. Maar natuurlijk kon ook dit veel sneller, ik moet sneller door naar fase 4! Fen had het zo door en vloog, zeker toen Sanne het even deed. En ik maar denken dat ik een short horse had... echt nietDaarbij bleek ook dat ik bij fase 2 en soms bij 3 pas begin, het kan allemaal zoveel lichter. En Fen geeft ook bij amper fase 1 al reactie, echt zo leuk om te zien hoe het eigenlijk kan
Doordat de driving game zo goed gaat is Fen ook heel goed in sideways, maar ook die begon ik pas bij fase 2 en kon dus ook lichter. Sanne liet even zien hoe je op je life up en down sneller en weer langzemer kan, gaaf!
En ook sideways combineren met de squeeze, dat maakt het net wat speelser.
Toen de yo-yo, die ging de laatste tijd wat scheef en ik kreeg Fenna ook niet sneller.... Door een heleboel tips van Sanne gaat dat nu beter. Vooral de draw moest heel hard aan gewerkt worden. Fenna denkt namelijk dat als je met de stick en string achter de driveline komt dat ze dan weg moet, terwijl je haar juist sneller naar je toe wil. Op een gegeven moment begon ze dat door te krijgen. Nu kan ze in draf naar me toe komen, leuk leuk leuk
Ook bij de circling game konden mijn fases veel en veel sneller, bij de send vooral. Toen ik en Fen dat eenmaal door hadden sprong ze weg, geweldig! Ze leert echt zo snel, die string hoeft maar 1 keer haar kont te raken en ze doet het de volgende keer vlot! Ook mijn life up moest hier wel veel duidelijker, dat verschil zie je heel duidelijk aan Fenna.
Al met al moet ik dus sneller door de fases heen, konden mijn fases lichter en de life ups en downs duidelijker. Dat laatste is vaak al genoeg om reactie te krijgen, dat was goed te zien als Sanne met Fenna bezig was dan is er zo'n snelle respons! Fenna is zelfs aan het assumen als je alleen al je touw een stukje oppakt, echt bizar.... En ik maar denken dat ze niet sneller wilde, ze doet het al voor je het vraagt!
Ik verwacht gewoon teveel van Fenna terwijl ik zelf sneller en duidelijker moet zijn. Aan mezelf gaan werken dus.... Maar gelukkig heb ik een goede spiegel
Voorlopig kan ik dus weer even vooruit, in ieder geval tot aan de cursus in december. Sanne, heel erg bedankt! Ik ben blij dat je zo snel al kon komen en ik heb heel veel geleerd! En ik ben natuurlijk supertrots op Fenna die een superparellipaard is en die ik nooooooit meer kwijt wil! Als er 1 paardje is waarmee je veel kan leren..... (zal ik het nog 10 keer zeggen, of hebben jullie al genoeg van mijn gezeur???)
Foto's volgen snel, maar die heeft mijn moeder bij haar thuis op de computer staan. Nog even geduld dus....
Bladwijzers