Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 23

Topic: Les van Sanne, nu met foto's!

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Les van Sanne, nu met foto's!

Al een hele tijd realiseerde ik me dat een les hard nodig was, alles ging aardig, Fenna deed haar best, maar het kon veel beter en de motivatie ebde weg....
    Dus maandag Sanne gebeld en die kon vandaag al, super!
    Het was alleen even puzzelen hoe ik Sanne van de trein bij de bak ging krijgen, maar uiteindelijk ben ik met Fenna naar het station gelopen (halfuurtje, valt mee) en van daaruit was het een klein kwartiertje naar de bak lopen. Gelijk een goede oefening voor Fenna, daar bij het station.

Het eerste wat opviel waar we aan moeten werken was hoofd laag bij friendly (eigenlijk bij alles ), dus na wat tips ging het beter al moeten we dat gewoon blijven oefenen.

Dan porcupine, daaruit bleek dat ik sneller moest releasen als Fenna sneller ging. Maar ze reageert heel licht en beter dan anders, normaal oefenen we in de wei en die is nogal onregelmatig en dat maakt Fen wat onzekerder.
    Porcupine voorhand was waar we problemen bij hadden en zoals ik al wist, daarbij moet ik nog meer life up en down gebruiken en babystapjes nemen. Ook oefenen dus....

Driving is Fenna's specialty, daar is ze heel goed in. Maar natuurlijk kon ook dit veel sneller, ik moet sneller door naar fase 4! Fen had het zo door en vloog, zeker toen Sanne het even deed. En ik maar denken dat ik een short horse had... echt niet Daarbij bleek ook dat ik bij fase 2 en soms bij 3 pas begin, het kan allemaal zoveel lichter. En Fen geeft ook bij amper fase 1 al reactie, echt zo leuk om te zien hoe het eigenlijk kan

Doordat de driving game zo goed gaat is Fen ook heel goed in sideways, maar ook die begon ik pas bij fase 2 en kon dus ook lichter. Sanne liet even zien hoe je op je life up en down sneller en weer langzemer kan, gaaf!
    En ook sideways combineren met de squeeze, dat maakt het net wat speelser.

Toen de yo-yo, die ging de laatste tijd wat scheef en ik kreeg Fenna ook niet sneller.... Door een heleboel tips van Sanne gaat dat nu beter. Vooral de draw moest heel hard aan gewerkt worden. Fenna denkt namelijk dat als je met de stick en string achter de driveline komt dat ze dan weg moet, terwijl je haar juist sneller naar je toe wil. Op een gegeven moment begon ze dat door te krijgen. Nu kan ze in draf naar me toe komen, leuk leuk leuk

Ook bij de circling game konden mijn fases veel en veel sneller, bij de send vooral. Toen ik en Fen dat eenmaal door hadden sprong ze weg, geweldig! Ze leert echt zo snel, die string hoeft maar 1 keer haar kont te raken en ze doet het de volgende keer vlot! Ook mijn life up moest hier wel veel duidelijker, dat verschil zie je heel duidelijk aan Fenna.

Al met al moet ik dus sneller door de fases heen, konden mijn fases lichter en de life ups en downs duidelijker. Dat laatste is vaak al genoeg om reactie te krijgen, dat was goed te zien als Sanne met Fenna bezig was dan is er zo'n snelle respons! Fenna is zelfs aan het assumen als je alleen al je touw een stukje oppakt, echt bizar.... En ik maar denken dat ze niet sneller wilde, ze doet het al voor je het vraagt!
    Ik verwacht gewoon teveel van Fenna terwijl ik zelf sneller en duidelijker moet zijn. Aan mezelf gaan werken dus.... Maar gelukkig heb ik een goede spiegel

Voorlopig kan ik dus weer even vooruit, in ieder geval tot aan de cursus in december. Sanne, heel erg bedankt! Ik ben blij dat je zo snel al kon komen en ik heb heel veel geleerd! En ik ben natuurlijk supertrots op Fenna die een superparellipaard is en die ik nooooooit meer kwijt wil! Als er 1 paardje is waarmee je veel kan leren..... (zal ik het nog 10 keer zeggen, of hebben jullie al genoeg van mijn gezeur???)

Foto's volgen snel, maar die heeft mijn moeder bij haar thuis op de computer staan. Nog even geduld dus....
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re: Les van Sanne

Ik zie nu pas hoe lang het verhaal geworden is.... sorry
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Geeft niks, want het is een leuk verhaal!
    Geweldig dat je dit soort dingen in jezelf ontdekt.... en dan maar denken dat het aan je paard ligt! Goed van je!

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Klinkt als een leuke les! Ik wacht met smart op je fotos
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Actief Forumlid Nicolien's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004

Klinkt zeer leerzaam! Is vast ook goed voor de motivatie geweest!
    Ik ben ook nieuwsgierig naar de foto's!

Klinkt als een hartstikke goeie en leuke les! Vooral zulke verhalen plaatsen, lang is lekker

May the horse be with you!

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Klinkt als een superdag voor jullie. Wat kan en toch veel leren als je maar een paar gerichte tips krijgt hè. ik denk dat jullie nu wel door het grondwerk gaan vliegen als ik het zo lees.

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Klinkt als een superdag voor jullie. Wat kan en toch veel leren als je maar een paar gerichte tips krijgt hè. ik denk dat jullie nu wel door het grondwerk gaan vliegen als ik het zo lees.

hihi, dat zou leuk zijn!

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

wow, wat een verslag!
    fenna is inderdaad een superparellipaardje, kwartjes vallen bij haar echt na één keer al. Ook lekker gevoelig, soms iets te Volgens mij gaan jullie heel snel door level 2 heen vliegen
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Actief Forumlid Carla's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Hoi Eva

Wat een uitgebreid en duidelijk verslag. Nu gaan jullie natuurlijk weer als een speer verder door het programma.
    Ik heb volgende week woensdag met Hendrik een les van Sanne
    kijk er nu zeker naar uit!

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Nou Carla, maak je borst maar nat!!! Dat word een boel leren dan

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

de les ging echt super bij jou he nu kunnen jullie weer lekker verder!! en op cursus meteen laten zien hoe goed fenna en jij zijn
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Actief Forumlid sanne2's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Leuk verslag, kan ik zelf ook weer iets van leren! En Sanne, super dat anderen ook zo veel aan je lessen hebben. Leonie van mijn stal gaat binnenkort ook bellen!

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Wat leuk dat je zoveel aan je les hebt gehad! Ik heb gister voor de 2e keer les gehad van Eline (zus van Sanne voor de mensen die dat niet wisten) en daar heb ik ook weer heel veel van geleerd. Goed les geven zit dus in de familie lijkt het wel! Grappig om jouw verslag van je les te lezen, want er kwamen een aantal dingen overeen met mijn les. Ik heb ook een heel gevoelig paard, tot grote verbazing van Eline (en mij), want hij is tegelijkertijd heel sloom. King heeft ook de neiging te assumen en ik moet net als jij beter letten op life up en vooral ook life down, mijn fases niet te hoog inzetten. Het is echt goed om dat te horen van iemand, want dat waren dingen die ik zelf nog niet genoeg besefte.

Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Ja gek is dat, dat iemand anders je dat moet vertellen en laten zien voor het kwartje echt valt. Ik vind ook dat ze de dvd's bij de paketten moeten aanpassen want daar zetten ze de fases ook vaak te hoog in. Voor mijn idee begon ik namelijk hetzelfde als op de filmpjes....
    Wel heel leuk dat als iemand je les komt geven je erna ineens zoveel meer begrijpt en er veel meer lol in hebt

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten