Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 16

Topic: Yoga met Evy

  1. #1
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Yoga met Evy

    Nadat ik met Pilates was gestopt - ik kreeg teveel last van mijn heupen, het tempo in de les lag voor mij gewoon te hoog - zocht ik iets anders om sportief mee bezig te zijn. Naar een sportschool is niet echt een optie, ik heb zo weinig tijd met 40 uur werk, paard en huishouden. Om te beginnen heb ik mijn stepbankje weer uit het stof getrokken, steppen vond ik vroeger leuk en ik blijk het nog leuk te vinden. Je word er alleen niet lenig van.

    Toen dacht ik "yoga". Maar ja, weer hetzelfde, nauwelijks tijd om naar les te gaan en filmpjes op YouTube en op DVD gaan me eigenlijk veel te snel, eer ik door heb wat de bedoeling is zijn ze al weer bij het volgende . En toen las ik een recensie over "yoga met Evy", dezelfde Evy van de succesvolle serie over hardlopen. En dat was de oplossing. Het boek begint rustig, ik hoef geen filmpje te volgen, de uitleg en de foto's zijn duidelijk, kortom ik zit - sta - lig nu met veel plezier drie keer per week op mijn matje. Het feit dat ik mijn tenen weer aan kan raken terwijl ik met gestrekte benen sta, geeft aan dat ik met dit boek vorderingen maak. Ik kan het boek van harte aanbevelen als je nog niets van yoga weet maar het toch eens in je eentje wil proberen.
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  2. #2
    Forum Meubilair Maritje1991's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2010
    Locatie
    Bodegraven
    Leeftijd
    32
    Berichten
    7.191
    Dagboek Berichten
    43

    Re: Yoga met Evy

    Thnx voor de tip!

    ik wil ook graag leniger worden, ik ga het eens proberen.
    Ik sta open voor vragen of ideen. Ook ben ik op zoek naar opbouwende kritiek.


  3. #3
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: Yoga met Evy

    Jee, wat leuk zeg!
    Ik loop sinds de zomer hard met Evy en voor mij is dat ook echt een fijne manier die super werkt.
    Ik ga ook eens kijken naar de Yoga-app, ben ik nu wel nieuwsgierig naar!

  4. #4
    Actief Forumlid aletta's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2010
    Locatie
    Arnhem/Veluwe
    Berichten
    1.947
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Yoga met Evy

    Wat leuk dit te lezen!
    Als yogadocente en vooral ook gepassioneerde yogini , kan ik yoga echt aanraden. Het doet zoveel goeds voor een mens. Niet alleen in je lijf, maar ook op mentaal, energetisch en emotioneel niveau. Ook in samenwerking met je paard is het zo ontzettend waardevol als je yoga doet.

    Ik weet dat parelli ooit 2 dvd's maakten over yoga. Ik snap eigenlijk niet waarom er in de paardenwereld niet meer gebruik van wordt gemaakt.
    Niet alleen is het positief voor de relatie met je paard, maar ook in je lichaamsbewustzijn, de mogelijkheid je ademhaling bv te beinvloeden waardoor je ontspanning creert is zo waardevol bij bv een buitenrit. Ook de soepelheid bv in je heupen brengt het zoveel goeds voor je rijden of als je op de grond werkt met je paard.
    Paarden zijn daarentegen weer de perfecte leermeesters op het gebied van het leven in het hier en nu en door het zijn met paarden leer je dus weer in je yoga-ontwikkeling.

    Ergens heb ik een droom om paarden en yoga ooit nog samen te brengen, want ik geloof er echt in dat dit een ultieme combi is.

    Ok ok, ik zal stoppen met dit promopraatje, maar echt; try it!
    Leven is het meervoud van lef.

  5. #5

    Re: Yoga met Evy

    Aletta, Marja gaf vroeger clinics: Yoga te paard. Het fijne weet ik er niet van maar dat kan Marja je wel vertellen.

  6. #6
    Actief Forumlid aletta's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2010
    Locatie
    Arnhem/Veluwe
    Berichten
    1.947
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Yoga met Evy

    Dat is waar ja, goede tip! Dank!
    Leven is het meervoud van lef.

  7. #7
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re: Yoga met Evy

    Ja Aletta moet je gaan doen! Lijkt me super!!

    Ik ben dol op yoga. Ik gebruik veel principes uit de yoga in mijn coaching (alleen doe ik daar minder met bewegingen/houdingen, maar wie weet komt dat ook nog wel). Yoga is inderdaad een super combinatie met paarden (net als mindfulness). En het helpt me gewoon enorm om fysiek gezond te blijven (rechtrichten voor mensen ).

    Ik heb geen tijd meer om naar de stad te reizen voor lessen. Dus ik doe nu altijd thuis yoga. Boeken heb ik geprobeerd, maar dat is niet mijn ding, dan raak ik steeds uit mijn flow. Soms lukt het me om mijn eigen flow te volgen, maar het liefst heb ik een yoga-juf op video.

    Ik ben groot van van de video's van Yoga with Adriene. Er zijn video's voor elk niveau en voor heel veel verschillende toepassingen. Ook is er een playlist voor beginners en een playlist met alle basis houdingen, zodat je die stuk voor stuk kan leren.

    Tot zo ver mijn reclame praatje.

  8. #8
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Yoga met Evy

    Ik kan niet zo goed tegen de manier van praten van Adriene - ik heb dat wel geprobeerd, maar het werkte niet. Evy is lekker stil in een boek
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

  9. #9
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Yoga met Evy

    , Ans die is goed. Ik vind haar erg leuk, ze is een beetje hyper maar vrolijk en legt dingen wel goed uit. Ik herken wel dat het tempo vaak veel te hoog ligt ik kan het ook niet bijhouden, ik ben meer van rustig een oefening opbouwen en daar dan een tijdje" in blijven".
    Ik moet altijd heel "klein" beginnen. In kader van Wim Hof methode ook begonnen met de "plank" ,een oefening die ook erg goed voor je core is, begonnen met 30 seconden vast te houden en vanochtend kon ik het een minuut, ik doe de oefening wel op mijn ellebogen ipv mijn handen.

    Heb het boek vanochtend even bekeken, leuk boek, zag ook nog een ander yogaboek waar ook veel in werd uitgelegd, het nut van de oefening etc dat vind ik altijd wel fijn ook om gericht een oefening te kunnen doen als je ergens klachten hebt. Dus ik zit nog te dubben welk boek de sint voor mij mag ophalen. Bedankt voor je tip.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  10. #10
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re: Yoga met Evy

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door promptertje Bekijk Bericht
    Ik kan niet zo goed tegen de manier van praten van Adriene - ik heb dat wel geprobeerd, maar het werkte niet. Evy is lekker stil in een boek
    Ja dan werkt yoga natuurlijk niet meer

  11. #11
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Yoga met Evy

    Leuke tip! sinds ik in dit dorpje woon doe ik niets meer aan yoga of pilates (of welke sport dan ook, ik 'sport'wel genoeg hier. Maar merk wel dat ik weer meer behoefte krijg aan lekker rekken/stretchen en zo (je fijn in) je lichaam voelen. In of op de aarde wroeten staat voor mij gelijk aan meditatie, daar hoef ik het dan weer niet voor...
    De suggestie paarden en yoga die hier werd genoemd: daar heb ik heel fijne ervaringen mee samen met Janneke Buddendijk. Het lichaamsbewustzijn, het geaard zijn, en de omgang met paarden sluiten naadloos op elkaar aan denk ik.

  12. #12
    Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Castricum
    Leeftijd
    48
    Berichten
    1.956

    Re: Yoga met Evy

    Ik voel een soort van overeenkomst met de blog van Wendela over Sid en (onregelmatig) bewegen. De ene luistert lever naar een stem of kijkt video, een ander gebruikt liever een boek. Zou degene die liever het boek gebruikt minder goed/ soepel bewegen met de video ipv met het boek?

  13. #13
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re: Yoga met Evy

    Interessant experiment AnneMarie

  14. #14
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Yoga met Evy

    Annemarie ik denk dat het meer te maken heeft met hoe je ingesteld bent, de ene leert makkelijker door beeld en de andere door iets te lezen. Schijnt dat mensen daarin een duidelijke voorkeur hebben, ik vind beeld wel heel prettig merk ik. Hoewel ik ook graag iets nalees.
    Ik heb het boek nu ook van Evy, fijn boek dingen worden goed uitgelegd, er word ook aandacht besteed aan een goede uitvoering om klachten te voorkomen dat vind ik erg belangrijk. Wat ik een beetje mis nog is meer expliciete uitleg waar een oefening goed voor is, dat zag ik in een boek wat meer uitgediept, welke meridianen je oa activeert, dat soort dingen dat vind ik dan ook weer intressant.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  15. #15
    Forum Meubilair promptertje's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005
    Berichten
    5.473
    Dagboek Berichten
    14

    Re: Yoga met Evy

    Ik zocht iets heel anders, maar ik kwam dit nog tegen op de Parelli site: https://shop.parelli.com/catalog/edu...ct/1181-vi0200
    "Patria est ubicumque est bene." - Cicero

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •