Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 17 van de 17

Topic: Tips gevraagd

Actief Forumlid Free rinny's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005

Re: Tips gevraagd

Een kleine update (als dat mag)

Ik ben nog niet met Estrella begonnen met het grondwerk. Vlak na dit topic werd ze bekapt, ja hoor, dit was al de tweede keer dat er verkeerd werd gesneden bij haar, wat zegt de hoefsmid: tsja kan gebeuren. Paard hardstikke kreupel, veel pijn veel dierenartsbezoekjes.
    En hier kon ik de oefeningen die ik met haar in de bak wilde doen goed gebruiken, het was haar achterbeen, haar hoef zat in een zak met desinfectiespul, 2 maal per dag moest dit weer in de zak toegevoegd worden en dit was nogal een probleem.

Ze loopt inmiddels niet meer kreupel, mijn zus heeft besloten dat zij Estrella gaat beginnen met longeren (want zij zegt; eerst vertrouwen op doen), dus aan de longe met hoofdstel en zadel om (paard heeft singeldwang, mij lijkt dit geen goede optie). Mijn zus is is bang en wilde daarom eerst mijn broer vragen of hij haar voor wilde rijden in de bak. Ik heb mijn mening verteld maar deze werd in de wind geslagen, "maar longeren is toch ook grondwerk, dat paard moet zich niet zo aanstellen."

Helaas, ik ga er dus niet meer aan beginnen en vind het wel heel erg jammer! Maar wel ben ik er bij, om dit paard op te vangen en gerust te stellen mocht dit nodig zijn (en daar ben ik eigenlijk wel zeker van, ik ken dit paard erg goed).
    No one can teach riding as well as a horse.

Re: Tips gevraagd

Wat jammer dat je zus niet open staat voor andere ideeen. Zeker omdat zij zelf ook bang is, kan dat heel gevaarlijke situaties opleveren.
    Fijn dat je haar toch wilt helpen!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten