?
?
-If a horse say no to a question you asked the wrong question, ore you asked the question wrong.
omg wat is dit toch met de "nieuwe" forum gangers :s. Dit slaat echt alles kijk verder dan je neus lang is .
www.niekelings.nl horsemanship op maat
Pardon ik doe al 3 jaar NH maar heb nou echt werkelijk nog nooit over normals gehoord, dus het is blijkbaar geen woord dat vaak word gebruikt??
actief forum lid!!
-If a horse say no to a question you asked the wrong question, ore you asked the question wrong.
ik hebh het over het tekort aan eigen intiatief de zoek functie enzo er staat zelfs een sticky in dit subforum.
Het is niet erg om vragen te stellen, integendeel, maar op deze manier komt het niet echt serieus over, vandaar dat ik er een slotje aan hang.
Mocht je het werkelijk willen weten kun je een nieuw topic openen en deze vraag onderbouwen.
www.crystal-carving.com
Ik heb het topic weer open gegooid omdat ik gesloten had na alleen de eerste post gezien te hebben, en die vondt ik toch wel heel karig wat inhoudt betreft.
Zoals Niek aangeeft is een optie de zoekfunctie gebruiken, ik heb zelf geen problemen mee als er vragen gesteld worden, maar zou ze dan graag wel wat meer onderbouwt zien, alleen een ? komt bij mij niet echt serieus over.
Mocht je na het zoeken nog vragen hebben dan zou ik zeggen barst maar los.
www.crystal-carving.com
vind de reacties een beetje jammer, sorry hoor
en wij als nhers willen ook niet graag in een hoekje geplaatst worden... dus waarom normals, ik vind dat eigenlijk gewoon disrecpect, laat anderen doen wat ze willen
en over het woord normal, parelli wil geloof ik dat zijn methode straks gewoon 'normal' is voor iedereen, dat het woord natural er niet meer bij hoeft
vind het woord normal overkomen alsof wij alles zijn en andere mensen die wat anders doen gewoon 'niks' zijn
http://137.224.239.40/nh/forum/viewtopi ... 4&start=60 Grz ElsOorspronkelijk Geplaatst door superroos
© E l s v a n d e r Z a n d e n ©
"Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter
and those who matter don't mind." Theodor "Dr. Seuss" Geisel
Begrijp niet wat je precies bedoeld Roos, ik heb gereageerd op haar eerste topic waar alleen een ? in staat. Had hetzelfde gedaan als ze gevraagd had wat is een koe.
Nogmaals vindt het prima als er vragen gesteld wordt, doe ik ook, maar wel graag met wat tekst en uitleg.
En w.b. de zoekfunctie, tsja niet iedereen neemt die moeite gelijk, en soms is iets ook niet makkelijk te vinden, dus heb daar niet zo'n problemen mee.
www.crystal-carving.com
toch klinkt het heel negatief, en wat ik eerder zei, parelli wil juist dat zijn methode 'normaal' wordt
maargoed die discussie kan aan de gang blijfen, ik gebruik het woord in ieder geval niet
ook met de foto's, jouw paard als normal, sorry maar veel paarden die dressuur lopen hebben het echt niet slecht, ook veel wel maar wij kunnen dat verbeteren door gewoon bij jezelf te beginnen, en zet gewoon je oogkleppen wat vaker op
de foto's van je paard als normal, daar werden voor mijn doen heel negatieve dingen gezegd, alsof de paarden liever dood zouden zijn dan een normal leven te moeten leiden...
onze paarden staan ook liever in de wei en willen ook wel eens niet werken...
maargoed, wat ik zei die discussie kan door blijfen gaan, waar het mij om ging was het negatieve eraan...
amon, je ziet dat de topic starter pas 3 berichten hier heeft, dan zou je ook iets kunnen zeggen van dat een topic liever een duidelijke uitleg heeft bij een vraag... weet t ook niet hoor
Er een staat sticky met een redelijke defeniering er van om de enigsinds negatieve lading weg te nemen. Deze link heeft els gegeven.
ja dat zie ik, maar als je het woord verder niet kent, dan komt het heel negatief over, en ik ga de mensen die dressuur rijden bij mij op stal toch echt niet als normal definieeren, of ik zou ze eerst moeten verwijzen naar deze site om de hele sticky door te spitten zodat ze weten dat ik het niet negatief bedoel en dat het niet is van dat ik wel alles ben... want zo kwam het op mij over toen ik het hoorde
het is ook hoe je het zegt, en heb toch aardig wat mensen het 'lelijk' horen zeggen, beetje jammer
Er is een ander topic de defenitie van pat gegeven (kan hem niet zo in 1 x opdreunen).En die is niet zacht neeh. Maar dat wil niet zeggen dat iedere dresuur/spring/western ruiter zo is. Verder ga ik er niet op in voordat dit de zoveelste "normal" en eventueel negatieve lading der van discussie wordt
Tjonge tjonge moeten nieuwe mensen nu zo behandeld worden? Toen ik hier nieuw kwam was me ook lang nog niet alles duidelijk! Mensen mischien kan het ook zo:
Hallo Dola, welkom op het forum!
Het klopt dat hier vaak het woord 'normal' gebruikt wordt. Er zijn een boel mensen hier op het forum die het een goed gepast woord vinden, maar er zijn ook mensen die het niet met de woordkeus 'normal' eens zijn. Dit komt natuurlijk omdat iedereen een ander beeld heeft bij bepaalde woorden.
Het is mij soms ook niet helemaal duidelijk wat het woord 'normal' nou precies inhoudt, maar volgens mijn beleving houdt het in:
normal = respecteerd het paard niet op de manier zoals het bedoeld is, hij/zij luisterd niet naar het paard in zijn taal. Vaak worden deze paarden met veel optomingen en strafmiddelen bewerkt en dit op de verkeerde manier!
Als je nog meer vragen hebt kun je mischien eerst even de zoekfunctie gebruiken, vaak zijn er al een boel topics over het onderwerp geweest, en het is niet zo leuk als er elke keer dezelfde vragen gesteld worden, terwijl er al uitgebreid op in gegaan is. Naar mijn idee mag vragen ALTIJD!
Oordeel nooit te snel, je weet nooit wat de reden is als je er niet naar vraagt!
Bladwijzers