Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 17

Topic: Is dit een Barefoot zadel? (Losse onderdelen kopen)

  1. #1
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Is dit een Barefoot zadel? (Losse onderdelen kopen)

    Ik kan voor een aardig prijsje dit boomloze zadel kopen. Ik zie echter dat zowel de voor- als de achterboom barstjes hebben en ik wilde kijken of die onderdelen los verkrijgbaar zijn. Nou zie ik echter nergens een merk op het zadel staan. Het leek mij een Barefoot te zijn, maar hebben die niet allemaal zo'n veertje als merkje ergens staan?

    Verder twijfel ik nog een beetje want het zadel is niet ideaal, maar het ligt op Menglöd wel aardig goed omdat het heel klein is (kort), maar voor mij had het dan wel weer ietsje ruimer mogen zijn... ik pas er maar nét in... Volgens mij is het een kindermaat...

    Welke Barefoot-kenner kan mij meer vertellen?

    DSC02827.JPG

    DSC02828.JPG

    DSC02829.JPG

  2. #2
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Is dit een Barefoot zadel? (Losse onderdelen kopen)

    Als er nergens een stempel op staat, is het geen echte Barefoot.
    Aan de kwaliteit van het leer te zien lijkt het ook geen echte. Die hebben veel steviger leer, dat een andere slijtage te zien geeft als het oud is.
    Vergelijk maar met deze:

    http://i1181.photobucket.com/albums/...ps754c1ce1.jpg
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  3. #3
    Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Berichten
    3.959
    Dagboek Berichten
    45

    Re: Is dit een Barefoot zadel? (Losse onderdelen kopen)

    Lijkt op het oude model van FRA.

  4. #4

    Re: Is dit een Barefoot zadel? (Losse onderdelen kopen)

    Ziet er inderdaad uit als een ander soort. Mocht dit m niet worden en je een echte barefoot willen: ik heb er ook een te koop staan een bruine cheyenne maat 1 drytex. Vrijwel nieuw.

  5. #5
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Is dit een Barefoot zadel? (Losse onderdelen kopen)

    Dank voor jullie input!
    De 'mijne' heeft idd echt nergens een stempel maar zo heel slecht vond ik het leer nou ook weer niet; althans niet slechter dan dat ik voor een oud model Barefoot zou verwachten, en voor de prijs die ze vragen, vond ik het wel goed genoeg.
    Maar goed dan is dit dus zeker geen Barefoot. Jammer.

    Van de FRA heeft hij idd ook wel wat weg, maar ik heb nog geen afbeelding van echt hetzelfde zadel kunnen vinden... Staat er op de FRA zadels dan ook geen merkje?

    Floor, ik was eigenlijk helemaal niet op zoek naar een Barefoot, eigenlijk vind ik het ondingen. Ik had besloten mijn paarden gewoon lekker altijd met bbpad te blijven rijden. Maar nu met mijn hernia gaat dat dus niet meer, en wil ik graag kunnen lichtrijden. Een goedkoop boomloos zadeltje leek me dan wel wat (zeker ook omdat er Menglöd eigenlijk bijna geen zadel past omdat ze zo kort en rond is), en dit zadel leek redelijk goed te passen. En ik vermoed dat jouw zadel wel een stukkie duurder gaat zijn als deze, vast een bedrag met 3 cijfers voor de komma...?

  6. #6
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Is dit een Barefoot zadel? (Losse onderdelen kopen)

    Als je deze onder de 100 Euro kunt kopen: gewoon doen!
    Goede pad eronder en klaar. Jij weegt niet veel een je rijdt ook geen uren in draf, dus lijkt me makkelijk kunnen.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  7. #7

    Re: Is dit een Barefoot zadel? (Losse onderdelen kopen)

    Oh, ja dan kun je beter deze doen. Die van mij is wel in de 3 getallen inderdaad.

    Ik ben ook niet zo van de barefoot(achtigen), ik kan er maar niet aan wennen. Erg handig als eerste zadeltje en met inrijden, want het lag ze wel goed, maar nu dus mooi weer in de verkoop. Kun jij er wel fijn op rijden dan met je hernia? Ik zou er namelijk een hernia van krijgen als ik daar veel op rijdt Maar goed, dat is ook per persoon heel verschillend gelukkig!
    Surrender to fun!

  8. #8
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Is dit een Barefoot zadel? (Losse onderdelen kopen)

    Ja prijs is onder de 100 euro, maar ik ben wel een beetje bezorgd of die pommel en cantle (zo heten die dingen, toch?) niet verder kapot zullen gaan en dan is het natuurlijk wel jammer, als ik geen vervangende onderdelen kan krijgen...
    Een goede pad heb ik al, dat is dan wel weer handig.

    (En ik moet het nog eerst wat uitgebreider testen; ik zat er niet ideaal op, had last van de beugelriemen, en de zit was wel errug krap, er mag dan ook geen kilo meer bij komen, hihi.... Maar ik kon vandaag niet lang rijden vanwege zere rug.)

  9. #9
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Is dit een Barefoot zadel? (Losse onderdelen kopen)

    Haha Floor, ik was ook altijd erg anti-Barefoot, nadat ik er een slechte ervaring met Atli mee had gehad (die liep er superberoerd mee). En mijn zit is er niet ideaal op: mijn knieën sluiten niet aan. Ook bij verschillende lesklanten heb ik dat probleem gezien. Gelukkig kan ik er wel goed rechtop op zitten (niet in stoelzit).

    De knieën sluiten met met een bbpad ook niet aan en daar had ik me al bij neergelegd. Het voordeel van zo'n zadel tov de barebackpad is dat ik ermee kan lichtrijden en in verlichte zit kan, en dat gaat met een bbpad niet. Zonder hernia miste ik die mogelijkheid ook niet, maar nu met hernia kan mijn rug helemaal geen schokken meer opvangen (en eigenlijk moet/lan ik misschien wel helemaal niet meer rijden... ), dus vandaar mijn keus voor dit zadel (dat toevallig op mijn pad kwam, ik was helemaal niet op zoek). Met bbpad kan ik alleen nog maar stappen...

    Ik heb al wel een boomloos zadel, dat was ooit van Atli, en daar zit ik beter op op Menglöd, maar het is te lang voor haar dus dat vind ik dan ook niet fijn... En dat heeft echt dikke kussens eronder, en geeft dus wel wat druk achteraan, itt tot een Barefoot(achtige).

    Maar ja of ik met dit zadel wél goed kan rijden en er niet nog meer rugklachten van krijg, dat weet ik natuurlijk ook niet... Gelukkig mag ik het nog wel even uitproberen.

  10. #10
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: Is dit een Barefoot zadel? (Losse onderdelen kopen)

    Met wat barefoots in the pocket denk ik inderdaad zeker niet dat dit een barefoot is.
    Kwaliteit is er niet naar. Leer ziet er raar uit, flap steekt uit enzovoorts.

    Maar... als jij er lekker op zit, niet te lange stukken draaft en niet bang bent voor puntdruk denk ik inderdaad ook dat je met een goed pad met fatsoenlijke inlages eronder best leuk aan de slag kunt hiermee,
    als dat is wat jij graag doet en daar ook meteen de grens ligt. Maar.... persoonlijk zou ik er continue met mijn neus opzitten. Het geheel oogt gewoon niet super zorgvuldig. Is het recht? Ook daar waar het er op aan komt?
    Waar ben je bang voor wbt cantle en pommel? Zijn voor mij geen dingen die ik gauw kapot zou zien gaan.
    Als je beschrijft dat je er zelf nét in past zou ik even checken of je bij het rijden niet teveel druk legt op de cantle bij het rijden.

    En, niet heel onbelangrijk... hoe zit het het met de pommel? Past die? En is het zadel recht?

    Persoonlijk zou ik, terwijl ik dit opschrijf, toch kiezen voor een barefoot. Puur omdat het een merk is met een naam. En goed, niet zonder reden.
    Een correcte échte barefoot zonder vps is ook echt niet duur en ze worden met enige regelmaat ech wel aangeboden. Niet onder de 100 nee, dat niet
    Maar voor een leuke prijs wel ja.
    Dat zijn gewoon leuke, correcte zadels, waar je ook echt wat mee kunt.


    @Marja: aansluitende knieen hangt af van het model. Ik heb inderdaad diverse modellen gestest waarbij mijn kniëen helemaal los waren. Voor mij was het uiteindelijk de London waar ik mijn kniëen wel kon aansluiten. Dat is zó persoonlijk.
    Laatst gewijzigd door sterre; 02-10-15 om 01:12.

  11. #11
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Is dit een Barefoot zadel? (Losse onderdelen kopen)

    Oké dus dit is wel héél zeker een nepper.

    Mbt de cantle en de pommel: die zijn beide gescheurd. Ze zijn gemaakt van één of ander kunststof dat hol is en er lopen horizontale scheuren in. Ze zijn nog wel stevig zo te zien (als ik er druk op geef gebeurt er niks), maar ja de boel kan natuurlijk wel verder scheuren... En als ik dan geen nieuwe kan krijgen omdat dit een merkloos zadel is, is dat een beetje jammer natuurlijk, ook al kost het zadel nu niet veel.

    De maat leek wel goed.

    Het zadel lijkt wel recht; heel veel kan er toch ook niet aan scheef zijn? Het deel waar je zit is vrij slap (je kunt het zadel dubbelvouwen); de enige harde delen zijn de pommel en cantle en daar kan volgens mij niet zoveel scheef aan zijn???

    Nou ik ga d'r nog een keer een proefritje mee maken, nog eens goed voelen of ik er wel écht in pas want het opgesloten gevoel was op zich niet vervelend, maar bij langere ritten kan ik me voorstellen dat het wel drukplekken zou kunnen geven.

    Ik wil op dit moment niet veel geld uitgeven (zeker niet meer dan 100 euro) voor een zadel, omdat ik helemaal nog niet weet of ik op termijn wel kan blijven rijden (méér dan een beetje stappen)... Ik loop nu al 1,5 jaar met die hernia en het is niet voldoende verbeterd. En telkens als ik het rijden probeer uit te bouwen, krijg ik weer meer last (nu dus ook). Desondanks kan ik inmiddels toch wel wat meer dan een tijdje terug... dus ik geef de moed nog niet op. Vandaar dat zo'n 'koopje' me wel aantrekkelijk leek, dan kan ik uitproberen of ik weer wat kan draven of galopperen (wat met bbpd dus niet gaat).

  12. #12
    Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Isterberg, Duitsland
    Leeftijd
    41
    Berichten
    16.996
    Dagboek Berichten
    49

    Re: Is dit een Barefoot zadel? (Losse onderdelen kopen)

    Je kunt zowel vóór- als achterboogje ook vullen met iets anders. Schuim bijvoorbeeld. Of repen/lappen fleece (luiers werken ook, maar die heb je vast niet liggen ) Een zacht boogje geeft je bovendien iets meer plaats in het zadel.
    Never underestimate the Universe

    10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

  13. #13
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Is dit een Barefoot zadel? (Losse onderdelen kopen)

    Hmmm zou het zadel niet méér gaan schuiven als je de bogen opvult met iets zachts? Die bogen zijn nu het enige dat wat stevigheid aan het zadel geeft.

    (Haha luiers... ... heb jij dat wel eens gedaan?)

  14. #14

    Re: Is dit een Barefoot zadel? (Losse onderdelen kopen)

    Kwestie van uitproberen denk ik. Bij Noa (vlakke rug en weinig schoft) ging ie er wel meer van schuiven. Heb er daardoor ook een keer met zadel en al onder gehangen. Ging heel snel! Oeps! Daarna had ik het er helemaal niet meer zo op

    Ik had 'm gevuld met kussen vulling trouwens. Hij lag wel beter, want het voorboogje was voor Noa net iets aan de smalle kant. Maar goed, dat ie vervolgens dan ook zou blijven liggen was ook wel leuk geweest
    Bij Fjalar (iets meer schoft) ging het wel beter.

  15. #15
    Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    Zweden
    Leeftijd
    51
    Berichten
    12.752

    Re: Is dit een Barefoot zadel? (Losse onderdelen kopen)

    Menglod heeft ook niet zoveel schoft. Vooral niet als ze een beetje aan de dikke kant is.
    En ik blijf toch echt liever aan de bovenkant van mijn paard...

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •