Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 26 van de 26

Topic: Rechtrichten/werk aan de hand

  1. #16

    Re: Rechtrichten/werk aan de hand

    ik ben begonnen met werken aan de hand, als voorbereiden op het rijden en Eagle pakte het allemaal heel snel op. Nu doe ik het werken aan de hand alleen nog af en toe. Alle oefeningen als schouder binnen, traver, renver, appuyement gingen met het rijden eigelijk vanzelf, volgens mij omdat we het eerst aan de hand hadden geleerd.

  2. #17
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re: Rechtrichten/werk aan de hand

    Ik heb met snow ook aan de hand gewerkt / werk nog aan de hand... snow vond het niet heel leuk maar het was wel een goede manier om hem soepel te krijgen. En net als hierboven, ging het daarna met rijden bijna als vanzelf.
    ik wisselde het wel af met voorwaartse dingen, want toen ik dat niet deed werd snow nog langzamer dan hij al is.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  3. #18
    Actief Forumlid fluffyfox's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    151

    Re: Rechtrichten/werk aan de hand

    Vanmorgen even een korte sessie gedaan ivm het weer.
    Ik merk dat hij momenteel het erg lastig vind om rechts achter goed onder de massa te zetten, kantelt zijn hoofd ook als dat lukt of probeert over zijn schouder weg te lopen.
    Lastig, lastig. maar uiteindelijk wel redelijk ok af kunnen sluiten.
    Morgen weer even oppakken en kijken hoe het dan gaat.
    Iemand nog goede tips hiervoor? (kantelen en onder treden)
    Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
    "Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

  4. #19
    Actief Forumlid Zoë's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2014
    Locatie
    Noord-Brabant
    Leeftijd
    26
    Berichten
    255

    Re: Rechtrichten/werk aan de hand

    Ik heb vandaag een interessante demodag gehad over de combinatie van rechtrichten en osteopathie!
    's Ochtends vooral op de osteopathie ingegaan (stukje anatomie en cranio sacraal systeem etc) en op de "natuurlijke" scheefheden.
    's Middags vooral over het rechtrichten en de mogelijkheden die je met trainen hebt. Deze combinatie vond ik erg tof, vult elkaar heel mooi aan!
    Tijdens de demo's in de praktijk was dit ook erg interessant. Waar de trainer de 'problemen' tijdens de training kon laten zien en kon verbeteren, kon de osteopaat uitleggen waar dit vandaan zou kunnen komen en hoe je dit zou kunnen herkennen.

    Was super leerzaam en heel interessant! Ik heb weer stof tot nadenken!

  5. #20
    Actief Forumlid VisibreTeam's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2013
    Locatie
    Genderen
    Berichten
    322
    Dagboek Berichten
    63

    Re: Rechtrichten/werk aan de hand

    Ik heb 2 maanden les gehad van Ton Duivenvoorden, word het ook niet perse rechtrichten genoemd maar gewoon 'werken in de hand'. Vanuit de klassieke dressuur manier, maar zonder de kleine friemeldingetjes met het zweepje hier en daar, alles logisch voor mij hahaha, ben er zelf helemaal weg van!

    Django is er veel sterker van geworden, zowel fysiek als mentaal, veel bezig geweest met tempowisselingen, verzamelen in stap, schouderbinnen, travers, wijken, stelling.... En zelfs wat piaffe meegepakt al.
    Vind het een hele fijne manier van je paard trainen als je zelf niet zo handig bent met rijden :P

  6. #21
    Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Leeftijd
    40
    Berichten
    3.715
    Dagboek Berichten
    24

    Re: Rechtrichten/werk aan de hand

    Ik ben sinds drie weken ook weer bezig met snow met werken aan de hand.
    Ik had verwacht dat snow het stom vond. En volgens mij is snow er ook nog niet helemaal uit.
    Maar hij merkt wel dat het goed is voor zijn lijf en dat hij zich fijner voelt na een training

    Vandaag is onze juf weer geweest en na 3 weken dagelijks trainen is het een heel ander paard! Zo soepel heb ik hem eigenlijk nog niet gezien! Wij gaan dus nog even door!
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

  7. #22
    Actief Forumlid VisibreTeam's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2013
    Locatie
    Genderen
    Berichten
    322
    Dagboek Berichten
    63

    Re: Rechtrichten/werk aan de hand

    Superfijn dat Snow het toch zo lekker oppikt!

    Django vond het in het begin VRESELIJK.... Wilde nog wel eens happen, drammen, duwen, blokkeren.... Maar toen hij het eenmaal doorhad.... Toen ging het super

  8. #23
    Actief Forumlid fluffyfox's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    151

    Re: Rechtrichten/werk aan de hand

    Mooi te horen van de demo dag. Waar was dat? En door wie.
    Nosey is vorige week behandeld door de Osteo. Dus weekje aan het stappen buiten aan t handje.
    Maar ben heel benieuwd hoe hij het werken zo weer oppakt.
    Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
    "Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

  9. #24
    Actief Forumlid Zoë's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2014
    Locatie
    Noord-Brabant
    Leeftijd
    26
    Berichten
    255

    Re: Rechtrichten/werk aan de hand

    Diego vond het in het begin ook heel lastig, ik moest echt in heel kleine blokjes werken en veel afwisseling bieden om hem meewerkend te houden. En natuurlijk de kleinste poging al enorm belonen!
    Ik merk dat hij zich inmiddels steeds makkelijker laat helpen en sturen, en het echt leuk gaat vinden! We gaan ook fijn vooruit op het moment.
    Vanmiddag hebben we weer een lesje aan de hand!

    Die demo was in Arnhem, gegeven door Carola Beekman en Iris Smalbeek. Was erg leerzaam!

  10. #25

    Re: Rechtrichten/werk aan de hand

    Oud topic maar ik meld mij toch maar even dat ook ik bezig ben met rechtrichten. In het begin was het ongeloofelijk saai, paard wist nog niet echt wat de bedoeling was en liep constant door mij heen. Eerst er aan gewerkt dat hij niet door mijn hulpen moet lopen en nu doet hij echt ongeloofelijk zijn best. Zo schattig als dan dat hinnikje komt wanneer hij het goed gedaan heeft Ik vraag niet constant de zelfde houding, steeds wisselen om het interessant te houden en te checken of hij op mij blijft letten :') we zijn nu vooral bezig met schouderbinnenwaarts. Buitenwaarts doen we ook sinds kort. En op de cirkel ben ik nu heel erg bezig dat hij zijn achterbeen verder onder de massa zet.

  11. #26
    Forum Meubilair tschat's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Varik
    Berichten
    2.874

    Re: Rechtrichten/werk aan de hand

    Oh leuk, lees nu dit topic pas nu ik bezig ben met gymnasticeren door het werken aan de hand, herkenbaar het aanvankelijk hap en blokkeer gedrag, maar inmiddels ook hier een heel fijn meewerkend meedenkend geconcentreerd paard (en mens..Ik laat me tot nu toe vooral (via mijn juf) inspireren door Marijke de Jong.
    Klinkt inderdaad interessant die combi craniosacraal/osteopathie en het gymen.

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •