Hoi
Mijn barefoot zadel heb ik weleens nat terug in de kast gehangen. Met als gevolg dus witte vlekken.
Ik heb ze met zadelzeep weg gepoetst. Je ziet er niets meer van nu.
Hoi
Mijn barefoot zadel heb ik weleens nat terug in de kast gehangen. Met als gevolg dus witte vlekken.
Ik heb ze met zadelzeep weg gepoetst. Je ziet er niets meer van nu.
wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt
En hoe voorkom je dan die plekken? Meteen het (regen)water van je zadel afhalen met een handdoek oid als je terug komt?
Je zadel in een droge ruimte laten drogen? Je kast is meestal te klein om je zadel goed te laten drogen.
wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt
Ik vind het redelijk onverstandig om een trektocht te maken op een zadel waar je voorheen niet op hebt gereden.
Jij en je paard moeten wennen aan een zadel, boomloos of met boom.
Ik denk dat je geluk hebt dat het zadel nu beschadigd is en niet je paard.
Hoi Antheman,
Ik denk dat je nu wel een beetje overdrijft hoor. Ik had een paardje gehuurd op een manege om die trektocht te doen. En zij hebben het zadel uitgebreid gekeurd als het op het paard lag. Dus dat is wel geen probleem. Ik denk trouwens dat mijn zadeltje beter lag dan het zadel dat er normaal opligt.
De enigste die last heeft gehad met een nieuw zadel inrijden op trektocht was ik. Was serieus stijf. Maar ik vind dat dat dan maar mijn probleem is, vermits ik er zelf voor gekozen heb.
Mvg
Stefanie
ps: Als je nu zo een antwoord gaf als je de situatie kende, tot daar aan toe.
Mvg Stefanie
Paarden geven ons de vleugels die ons ontbreken.
Hoi Sarleen,
Fijn dat je uitlegt wat de achtergrond is bij het verhaal achter de Barefoot.
Toch blijf ik heel eigenwijs bij mijn mening. Ik vind het gewoon onverstandig om veel kilometers op een nieuw zadel te maken. Of dat nu een boomzadel is of een boomloos zadel.
Ik heb al veel trektochten gereden.
Les 1 is dat je harnachement in orde is. Het is ingereden ,past goed, functioneert bij veel kilometers en een paar dagen achter elkaar.
![]()
Hoi,
Oké dan is deze discussie gesloten. Baai
xxx
Stefanie
Mvg Stefanie
Paarden geven ons de vleugels die ons ontbreken.
Bladwijzers