Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Tristan Tucker video's (gratis)

  1. #1
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Tristan Tucker video's (gratis)

    Op deze website staan twee (uitgebreide) video's van een clinicdag van Tristan Tucker: http://paardenlifestyle.com/pavo-tristan-tucker-dag-deel-1/


    De video richt zich (volgens mij) op wedstrijdruiters die nog niet bekend zijn met NH. Maar ook als je al wel met NH bekend bent is het leuk om te zien. Persoonlijk denk ik dat het een hele goede manier is om NH bekend te maken in de paardensport. Ik hoop dat hierdoor veel meer mensen op een meer paardvriendelijke manier gaan trainen. Dus ook een goede video om te delen met je niet-nh-paardenvrienden

    In de video's werkt Tristan met 4 paarden. De eerste drie zijn nieuw voor hem, deze paarden zijn allemaal te gespannen, maar met verschillende oorzaken. Een heeft een fysieke oorzaak, een ander heeft een trauma van het inrijden en de laatste is een RBi-bommetje. Het vierde paard traint hij al langer. Dit is een LBi waarmee hij laat zien hoe hij deze gemotiveerd krijgt om zijn lichaam te gaan gebruiken.

    Waarschuwing: je moet wel even door de reclames en sponsoring van Pavo heenkijken

  2. #2
    Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    32
    Berichten
    5.545
    Dagboek Berichten
    20

    Re: Tristan Tucker video's (gratis)

    Gaaf!! Erg leuk om te zien. Inderdaad even door alle Pavo-reclame heen kijken, haha. Zijn lessen en demo's zijn wel erg interessant Leuk ook om het commentaar van de eigenaren tussendoor te horen vind ik
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

    Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

  3. #3
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re: Tristan Tucker video's (gratis)

    Leuk! Dankjewel voor de tip! Ik heb vroeger wel video's van hem gezien en die vond ik steeds erg leuk. Ook eens live een demo gezien op Flanders Horse Expo en die was ook zeer leuk. Hij slaagt erin om zijn ding over te brengen op het publiek. Als je Parelli kent vind ik er wel niets nieuws aan, maar hij heeft een ander publiek dus ik vind het super waar hij mee bezig is
    Take the time it takes, so it takes less time.

  4. #4
    Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Locatie
    Utrecht
    Leeftijd
    35
    Berichten
    3.398

    Re: Tristan Tucker video's (gratis)

    Heel leuk inderdaad! Vooral die LBi. Altijd goed om daar dingen over te zien :P. En vooral het feit dat hij een heel ander publiek zo kan bereiken vind ik echt gaaf! Ik ken een aantal mensen waar Parelli niet bij aanspreekt, maar dit wel. En dat het uiteindelijk hetzelfde is maakt niet uit zolang iedereen het maar leuk vind (en de paarden vooral)!
    note to self: change the mind, the body will follow.

  5. #5
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re: Tristan Tucker video's (gratis)

    Ik vind het psychologisch gezien wel erg interessant dat hij een ander publiek aanspreekt terwijl hij bijna precies hetzelfde doet als Parelli. Ik denk dat hij nu in de dressuursport doet wat Parelli zou willen doen

    Ik heb er over zitten denken hoe het nou komt dat voor veel sportruiters Tucker meer aanspreekt dan Parelli. Ik denk dat het voor een groot deel te maken heeft met dat hij zelf op hoog niveau in de sport rijdt/reed. Ook merk ik in zijn taal gebruik dat hij steeds refereert aan de opbrengst van de oefeningen voor de ruiter en voor het rijden. Hij zegt bijvoorbeeld bij die LBi steeds "Ik wil dat hij voorwaarts is als ik er op ga zitten en dat bereid ik voor op de grond". Dit is een andere insteek dan het doel om een goede relatie met je paard te krijgen.

  6. #6
    Actief Forumlid Monties baasje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Castricum
    Leeftijd
    48
    Berichten
    1.956

    Re: Tristan Tucker video's (gratis)

    Leuk om de filmpjes te zien, dank voor het delen. Ik vraag me het omgekeerde af, waarom spreekt mij dit als Parelli er minder aan dan een zelfde soort filmpje van Pat? Ik denk ook omdat ik als persoon echt een oplossing zou zoeken om de relatie met mijn paard te verbeteren en ik heb de indruk dat deze eigenaren dat niet zo dringend ervaren. Een van de eigenaren zegt dt ze zelf weinig ervaring heeft, een ander dacht een meer ervaren paard te hebben gekocht want zelf heeft ze nog niet veel ervaring.

    Ik denk ook dat dit soort sport mensen meer aannemen van iemand uit hetzelfde wereldje dan van een cowboy die hetzelfde vertelt.. ik heb vroeger op andere stallen, als ik met Monty grondwerk deed in de bak best vaak gehoord dat men dat toch niet met hun dressuurpaard ging doen, daar was het dressuurpaard toch niet geschikt voor .

    Ik denk ook dat het te maken hedft met de instelling van een persoon, zoek je echt een oplossing of blijf je doen wt je altijd deed omdt het tot nu toe nog niet echt fout is gegaan.

  7. #7
    Forum Meubilair Marie's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2012
    Locatie
    Gent
    Leeftijd
    30
    Berichten
    2.749
    Dagboek Berichten
    41

    Re: Tristan Tucker video's (gratis)

    Dat vind ik ook erg interessant Wendela! Zelf heb ik het idee dat het grootste verschil zit in waar ze beginnen met veranderen. Stel je even voor: rechts staat klassieke rijkunst, links Natural Horsemanship en in het midden staat "de ideale combinatie". Als je het zo bekijkt dan neemt Tristan de mensen heel langzaam mee van rechts naar het midden. Dat is steeds erg aangenaam voor de 'normals', niet te vreemd, niet te anders, binnen hun comfort zone, kleine stapjes. Parelli daarentegen vraagt eigenlijk van de mensen om meteen helemaal links te gaan staan en het helemaal anders aan te pakken van bij de basis, te beginnen met level 1 grondwerk met een raar touw en een rare stok en .... Hm, die stap is voor veel mensen te groot, dat moet je wel durven. Dat ziet er gewoon heel vreemd uit, en ja, "dat is nu eenmaal niets voor hen of voor hun paard". Er wordt nog maar weinig gezien dat dat uiteindelijk ook weer toewerkt naar het midden. Zoals jij het zei Wendela, de opbrengst wordt bij Parelli vaak nog niet gezien. Is het een beter dan het ander? Tjah... ik kies zelf toch voor Parelli (e.a.). Ik geloof dat de weg langer is maar uiteindelijk wel beter. Maar ik ben al lang blij als mensen naar het midden willen! Dat lijkt me al super
    Take the time it takes, so it takes less time.

  8. #8
    Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Beieren (Duitsland)
    Leeftijd
    42
    Berichten
    4.614

    Re: Tristan Tucker video's (gratis)

    Mooi om het om te draaien AnneMarie Wel interessant om over na te denken ja! Voor mij persoonlijk is het antwoord dat Parelli zich richt op de relatie met het paard en dat past bij mijn persoonlijke doel. Ik heb geen competitie doelen met mijn paard. Voor mij zijn in het begin de filmpjes van Parelliers die zonder tuig met hun paard over het strand galopperen bijvoorbeeld heel motiverend geweest. Terwijl filmpjes van Tristan die in de dressuurbak rijdt mij niet zo veel doen.

    Marie dat heb je mooi verwoord. Het is inderdaad wel ontzettend ver uit je comfortzone om bij level 1 Parelli te beginnen als je dat vergelijkt met wat Tristan hier doet in deze video's. Dat ligt veel dichterbij het engelse rijden/de sport. Ik weet niet of de weg van Parelli uiteindelijk langer is. Dat ligt er maar aan wat je tegenkomt toch? Neem bijvoorbeeld de dame met het spaanse paard in deze video. Stel dat ze nu op de grond met hem gaat werken met als doel om te kunnen rijden. En stel dat het niet zo makkelijk gaat als het bij Tristan ging (dat is vrij waarschijnlijk ). Dan zal ze haar eigen zoektocht gaan beginnen. Die weg zal misschien ook nog wel langs een level 1 (of iets soortgelijks) gaan. Die weg naar het uiteindelijke rijden kan dan ook heel lang worden. Het hoeft niet zo te gaan hoor, maar ik wil alleen aangeven dat beide wegen even lang (of kort!) kunnen zijn.

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •