Met grote dank aan Judith voor het tippen van deze activiteit!
Wij hebben een onwijs leuke middag gehad in Arnhem!
Het weer was minder, alle starters in de ochtend hebben flink in de regen geredenToen onze starttijd naderde klaarde het net een beetje op en hebben we de rit droog gehad (van boven althans, de ruiterpaden waren intussen aardig ondergelopen).
Zus en ik hebben ons ontzettend vermaakt. Een patrouille rit is wat eenvoudiger dan TREC en de originele hindernissen onderweg maken de route nóg leuker. Een deel hadden we verwacht (sleetje trekken, hoefijzers overbrengen met een touw en kleding aan de waslijn hangen) maar een oefening als met 2 gootsteenontstoppers samen een bal transporteren was ook erg bijzonder.
Het sleetje trekken is het enige dat we geoefend hadden (allebei 1x met een touw iets voortgesleept, zodat de paarden een keer aan geluid en gevoel gewend waren. De rest deden we 'op de bonnefooi'. Zowel Merkur (paard van zus) als ouwe trouwe Shaf waren ontzettend braaf en stuurbaar. Shaf was niet zo van het heen-en-weer, bij hem was de snelheid na 2 herhalingen ver te zoeken. En eenmaal ná zo'n oefening wilde hij wel lekker rechtuit in galop
Halverwege kwamen we nog leuk, bekend gezelschap tegen, die ons onbewust op het goede spoor zetten
arnhem.jpg
De oefeningen in het bos gingen allemaal van een leien dakje. Bij het hoefijzer-verplaatsen hadden we bij onze voorgangers een handig truukje afgekeken, waardoor we de snelste tijd hadden. Bij het blokken-overbrengen waren we een perfect team: in volle draf naar het midden en al dravend het blok overhandigen. Eitje!
Alleen het water transporteren in de binnenbak bleek veel spannender dan gedacht. De emmer stond middenin een grote cirkel modder (omdat er nogal wat naast de emmer spat) en beide paarden vonden dat een no-go zone (na 12km modder in het bos...) dus ben ik ernaast gaan staan en ging zus in tölt heen en weer. Best een handige constructie zo!
Mijn go-pro was mee, op de chest-mount (dus op mijn borst ipv op mijn hoofd). Bij de meeste hindernissen zie je dan niet veel, dus hier alleen het fanatieke-waslijnfilmpje. We hadden zoveel was overgebracht, dat ze onze score verkeerd geteld hadden
Als het filmpje het nog niet doet: ff wachten, hij is nog aan het uploaden/converteren.
En nu bedenk ik mij, dat ik best mijn andere camera aan de hindernisjury had kunnen afgeven om ons te filmen...
arnhem2.jpg
arnhem3.jpg
Bladwijzers