Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: Masseren

Actief Forumlid Antine's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2013
    Leeftijd
    57
    Dagboek Berichten
    19

Masseren

Ik masseer regelmatig mensen (sportmasseur) en ik heb ooit een workshop paarden masseren gevolgd. Ik weet niet meer waar
    Wie masseert zijn eigen paard, hoe vaak en hoe lang? Heb je ooit een workshop gevolgd? Heeft het effect?
    Ik heb zelf het boek Equine Massage A practical guide ooit aangeschaft.
    Weet iemand nog interessante links naar filmpjes?

Forumlid SOL's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2015
    Dagboek Berichten
    1

Re: Masseren

Equine massage van GearyWhiting via youtube is een kanaal met alleen maar filmpjes over paarden massages. Ik heb geen persoonlijke ervaring.

Aangemeld
    Jun 2013
    Leeftijd
    57
    Dagboek Berichten
    19

thanx, ik ga kijken!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Op you tube zijn idd veel leuke filmpjes te vinden. Zelf heb ik een opleiding acupressuur gedaan, daar leerde je ook massage, ook kun je bepaalde punten o.a langs de ruggegraat masseren, als je zoekt op equine acupressure op you tube zie je ook filmpjes. Zelf "neem "ik het vaak even mee tijdens het poetsen, dat doe ik dan ook bewust met borstels met van die punten (rubber), daarmee masseer ik dan de meridianen. En bepaalde punten waar veel accupressuurpunten zitten zoals rond het schouder blad en de knie. (fijnere borstel).
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Leeftijd
    40
    Dagboek Berichten
    82

Leuk, hierover een topic!
    Ik masseer mijn pony's regelmatig!
    Zo te lezen heb ik deels dezelfde achtergrond als jij Antine! Ik heb namelijk ook de opleiding tot humaan sportmasseur gevolgd. Daarna verdiept in de paarden, zowel op gebied van massage als voeding en training.
    Ik werk ook veel met moving massage, stretchoefeningen (pilates voor paarden ) en neem soms ook tteam/ttouch dingen mee, en is reiki een basisfactor die altijd aanwezig is.

Ik werk vooral met mijn eigen pony's. Ik weet precies hoe ze voelen en merk het meteen als er wat mis zit, dat is zo waardevol! Als een beweging niet klopt of niet afgemaakt wordt, of gewoon simpelweg beter kan dan het op dit moment is ben ik inmiddels vrij handig in te schatten waar in het lijf dat zit/vandaan komt, en of ik dat zelf op kan lossen of verbeteren.

Ik houd altijd een logische opbouw aan in handgrepen (effleurages, pettrisages, fricties), maar ben heel flexibel in hoe het precies werkt als het paard daarom vraagt. Wente vind het bijvoorbeeld vreselijk moeilijk om stil te staan als ik iets aan haar lijf vraag, met haar werk ik bijvoorbeeld veel met hele korte, lichte maar actieve sessies in stap en zelfs draf, terwijl ik met Bailey meestal gewoon op het erf in stilstand werk.

Doordat ik steeds actiever werk met moving massage merk ik dat de grens tussen massage en training steeds vager wordt, dat ik meer en meer aanrakingen gebruik in de training, tijdens het dressuurmatig werk, of even afstap om een bepaalde spier iets te vertellen of te checken.

Acupressuur en -punctuur heb ik echt nog nooit mee gewerkt of meegemaakt en vind ik erg interessant! Ik ga eens op zoek naar de filmpjes die jullie noemen.

Aangemeld
    Jun 2013
    Leeftijd
    57
    Dagboek Berichten
    19

Dat doe ik ook Janneke, tijdens het borstelen effleur ik de lange rugspieren altijd even en ik stretch vaak ook haar staart. De manenkam kneed ik ook altijd zachtjes, dit is nog uit de tijd dat mijn eczemer in de zomer een harde manenkam had.

Ik lees in je dagboekje dat je vaker Wente en Bailey masseert Sterre. Fijn dat je zelf zo je pony's kan helpen! Zou jij een keer een korte massagesessie met Bailey willen filmen met je actioncamera en in je dagboekje zetten? Lijkt mij zo educatief en verhelderend!

Ik ben wat filmpjes aan het bekijken hier en daar op you tube om wat inspiratie op te doen. Als ikzelf echt wat leuks tegen kom zal ik de link posten
    Laatst gewijzigd door Antine; 23-06-15 om 08:08.

Bladwijzers

Forum Rechten