Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: Hoefschoenbeslommeringen

  1. #16
    Actief Forumlid fluffyfox's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    151

    Re: Hoefschoenbeslommeringen

    Beetje oud topic. Maar nieuw openen is misschien beetje overdreven.
    Ik heb voor Nosey rondom cavallos gekocht. Maat 3. Zouden volgens de tabel goed moeten passen.
    Dat doen ze dan ook vooral voor rond de hoef. Maar richting de Koot is het wel wat losser natuurlijk.
    En dat klotst. Is dat normaal??
    ook blijkt achter toch iets meer ruimte te hebben in de zool van de schoen. Ik kan ze lichtjes rond draaien. Niet helemaal ofzo. Maar denk ong 2cm naar links en rechts.
    Zou een zooltje hierbij nog uitkomst kunnen bieden en waar koop je zoiets?
    Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
    "Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

  2. #17
    Actief Forumlid chevelle68's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2010
    Locatie
    Meijel
    Berichten
    1.662
    Dagboek Berichten
    134

    Re: Hoefschoenbeslommeringen

    Volgens mij kan je bij dit merk ook een soort sokken kopen. Dat schuiven ze niet zo.

  3. #18
    Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Locatie
    Heelsum
    Berichten
    5.647
    Dagboek Berichten
    121

    Re: Hoefschoenbeslommeringen

    Hoefschoenen horen niet te draaien, dat kan gaan irriteren. Klotsen is ook een teken dat er ergens ruimte teveel is. Zowel zooltjes als de speciale sokken kunnen helpen. Het is uitproberen wat werkt. Overigens kun je het ook eerst eens proberen of het helpt als je een paar gewone (mensen) sokken over de hoef doet, alleen zijn die niet zo slijtvast.
    Je kunt zowel de zooltjes als speciale sokken kun je online bestellen bij verschillende sites, bv hier
    https://www.hoofwear.com/accessoires
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

  4. #19
    Actief Forumlid fluffyfox's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2007
    Locatie
    Amstelveen
    Leeftijd
    41
    Berichten
    151

    Re: Hoefschoenbeslommeringen

    Ah super thnx voor de tip en link.
    Ga proberen.
    Heb gisteren zelf een dik vaatdoekje erin gedaan en dat hielp ook al erg goed!
    Gekwalificeerd NH instructeur. Hulp/les? Stuur even een pb of kijk op FB.
    "Nosey Horsemanship" omdat je samenwerken niet alleen kan doen!

  5. #20
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Hoefschoenbeslommeringen

    Aangezien mijn vraag over hoefschoenen gaan kan ik hem net zo goed hierbij vragen, is het toch wat anders dan kan het afgesplits worden tot een eigen topic.
    Nu het weer z,n rot weer is met veel regen is ons bak 1 grote glijbaan, we kunnen dus niet normaal de training doen die nu voor falcon zo belangrijk is.
    Stappen wel maar draven of galopperen gaat dus niet zonder uit te glijden, ik vroeg mijn vandaag dus af of hoefschoenen misschien de oplossing zouden zijn.
    Zou het schelen of zou het niks uit maken, of geeft het juist heel veel houvast op wat voor bodem je ook werkt.
    Ik ben er wel benieuwd naar en anders moeten we opzoek naar een andere oplossing.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  6. #21
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: Hoefschoenbeslommeringen

    Hmm, hier maken de schoenen bij modder voor het glijden niet veel uit denk ik. Tenminste, dat idee heb ik niet bij Bailey. Hij glijd niet meer of minder gauw weg met of zonder schoenen.
    Ik geloof wel dat er een soort kalkoenen/studs zijn die je in schoenen kan draaien voor extra grip. Dat zou misschien wat kunnen zijn, maar heb ik geen ervaring mee.

  7. #22
    Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Locatie
    De Plas
    Berichten
    10.094
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Hoefschoenbeslommeringen

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sterre Bekijk Bericht
    Hmm, hier maken de schoenen bij modder voor het glijden niet veel uit denk ik. Tenminste, dat idee heb ik niet bij Bailey. Hij glijd niet meer of minder gauw weg met of zonder schoenen.
    Ik geloof wel dat er een soort kalkoenen/studs zijn die je in schoenen kan draaien voor extra grip. Dat zou misschien wat kunnen zijn, maar heb ik geen ervaring mee.
    Hier hetzelfde.

    In Dallmers kun je spikes draaien.

    Maar ik zou het anders oplossen. Ga langs de weg/fietspad oid. En over een week of 2 is het ongetwijfeld droger en kun je weer op eigen erf aan de gang.

  8. #23
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Hoefschoenbeslommeringen

    Zelf denk ik dat in zand de hoefschoenen idd niet het verschil gaan maken tov van een hoef zonder ijzer.
    Hoe komt het glad in de bak? Want er ligt toch zand? Dat is normaal gezien stroef.
    Denk dat kalkoenen in zand ook niet echt werkt, zakt er gewoon in.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

  9. #24
    Forum Meubilair gaya1's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2011
    Locatie
    Heemskerk
    Leeftijd
    37
    Berichten
    5.846
    Dagboek Berichten
    105

    Re: Hoefschoenbeslommeringen

    Thanks ik weet genoeg.
    Ik heb hier geen normaal bak zand Dyonne, gewoon land en tuinbouw grond wat omgefreest is zwart zand dus.
    Het slipt dicht word knijter hard en word daardoor glad, ik mag er helaas ook niks mee doen.
    Het word zo nu en dan gefreest zodat net los komt, maar na een paar keer erin gewerkt te hebben is het weer terug bij af.
    waardeloos dus op dat vlak.
    Tristan heeft mijn gebracht waar ik nu ben, Falcon zal mijn verder begeleiden in het heden.

    Er kunnen spelfouten in mijn posts zitten, ik ben ermee bezig.

    Graag NIET mijn fouten in forumbloopers zetten, het is voor mijn al moeilijk genoeg om dyslect te zijn en de dingen niet te zien. BEDANKT!!

  10. #25
    Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    Boskoop (ZH)
    Berichten
    5.145
    Dagboek Berichten
    28

    Re: Hoefschoenbeslommeringen

    Aha, dan zou stiften wel kunnen schelen. In grond blijven die wel steken. Alleen hoe dat onder schoenen bevalt, geen idee.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •