Resultaten 1 tot 8 van de 8

Topic: Vraag: compulsories voor Level3

  1. #1
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Vraag: compulsories voor Level3

    Met L2 al een heuse tijd in the pocket denk ik toch we eens aan auditie doen voor L3... wel een heel leuk streven!
    Bij het checken van de compulsories liep ik wel tegen een aantal dingen aan, die jullie misschien wel weten.

    Bij online zie ik dat er zowel een pedestal als een trailer bij de compulsories staan.
    In hoeverre mag je dat nabootsen/simuleren? Of... in hoeverre kun je het maken om een compulsory te laten liggen, als de rest van je dingen goed genoeg zijn?

    Bij ons online spelen en ik geloof ook in onze L2 audition heb ik een stronk als pedestal gebruikt, maar hindlegs op diezelfde stronk gaat gewoon niet passen met safety in mind. Dat ze overal confident en curious op- en over durft te stappen (ook achterwaarts) kan ik natuurlijk uitgebreid laten zien!

    En een trailer... die heb ik niet, en 'even' regelen is, helaas, ook niet zo simpel.
    Zou je dat mogen nabootsen met een squeeze van springbalken met zeiltjes oid? Of moet dat écht een trailer zijn?

  2. #2
    Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Vlaardingen
    Berichten
    5.857
    Dagboek Berichten
    4

    Re: Vraag: compulsories voor Level3

    Er zijn wel mensen die een simulatie hebben gefilmd en geslaagd zijn.
    In mijn geval wil ik het niet, omdat ik weet dat er bij ons veel verschil is tussen een simulatie en een trailer. Issues die ik opgelost wilde hebben, dan voelt een simulatie voor mij als cheaten. Dat gevoel krijg ik soms weleens bij filmpjes waarbij een simulatie is gebruikt, maar dat kan ook door mijn eigen ding zijn.
    Als jij voor jezelf weet dat de trailer gaat zoals het voor level 3 zou moeten zijn, dan denk ik dat het geen probleem is om een simulatie te doen.
    Dit is trouwens mijn mening hoor, enkel gebaseerd op mijn ideeën en ervaringen
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

  3. #3
    Forum Meubilair Yo-Rien's Avatar
    Aangemeld
    May 2011
    Locatie
    Ede
    Leeftijd
    38
    Berichten
    5.931
    Dagboek Berichten
    10

    Re: Vraag: compulsories voor Level3

    Ik heb het idee dat Parelli de trailer toch wel belangrijk vindt. Dus vraag me af of het zonder trailer zou mogen. Misschien als de rest heel goed is? Geen idee.
    Dit is overigens ook nergens anders op gebaseerd dan op mn gevoel

    Je kunt het ook gewoon proberen. Mogelijk vragen ze dan nog om een aanvulling met trailer, dan kun je alsnog kijken of je dat kunt regelen?

  4. #4
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Vraag: compulsories voor Level3

    Ja het mag met een simulatie trailer, zo hebben wij welleens de hooistal gebruikt.
    wat betreft het cheaten denk ik dat jij zelf meer last hebt van een paard wat niet op de trailer gaat als parelli dus wie houdt je eigenlijk voor de gek? Sommige gaan ook zo zelden met de trailer op stap dat het ook niet zoveel zegt dat je üaard er na een week oefenen goed in gaat en een jaar later met spoed vervoerd moet worden. Ik denk dus dat het binnen de lijntjes willen kleuren vooral een beperking in ons hoofd is hihi. Sommige oefeningen in een auditie gaan gewoon nog niet zo goed maar als je dat weet dan kun je ermee verder oefenen. Een auditie is niets meer als een gemiddelde van het moment
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  5. #5
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re: Vraag: compulsories voor Level3

    Is er geen oplossing voor een pidestal, een pallet met een plaat erop voor de stevigheid, weet niet of je in de omgeving wandeld, soms heb je van die gemetselde blokken, woont er iemand van het forum in de buurt die een blok heeft of misschien iemand bij wie je mag trailerladen?
    Misschien kun je iets moeilijks toevoegen waaruit blijkt dat je wel de savvy hebt die je nodig hebt.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  6. #6
    Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Locatie
    Schierensee
    Berichten
    4.356
    Dagboek Berichten
    6

    Re: Vraag: compulsories voor Level3

    Voor level 3 hoef je alleen met de voorbenen op de pedestal....probleem opgelost
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill


  7. #7

    Re: Vraag: compulsories voor Level3

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sterre Bekijk Bericht

    En een trailer... die heb ik niet, en 'even' regelen is, helaas, ook niet zo simpel.
    Zou je dat mogen nabootsen met een squeeze van springbalken met zeiltjes oid? Of moet dat écht een trailer zijn?
    Oh, dat wist ik niet. Ik dacht dat mijn trailer, die toch best vlak bij jou woont, zo te huur is voor een paar uur.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

  8. #8
    Actief Forumlid sterre's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2013
    Locatie
    Arnhem
    Leeftijd
    38
    Berichten
    2.167
    Dagboek Berichten
    82

    Re: Vraag: compulsories voor Level3

    Dank voor jullie meedenken en kijk hierop!
    Die pedestal, inderdaad, je hebt gelijk Anna, dan is het een eitje!

    En de trailer; Het gaat me absoluut niet om het cheaten, als ik zou denken dat het niet zou kunnen zou ik de auditie niet willen doen.
    Het gaat erom dat ik het auditie doen erg leuk en uitdagend vind en het me veel focus geeft om fanatiek naar zo'n doel toe te werken.
    Het niet-hebben van een trailer voelt op dat punt dan puur als een praktische belemmering en dat vind ik dan jammer. Zeker omdat het, als het goed is, 'not about the trailer' is tenslotte Maar ik snap ook dat het wel zo gezien kan worden.

    Wij gaan inderdaad nooit met de trailer. Maar... ik weet dat als de rest goed is, Wente de trailer ook gewoon ziet als 'another object'. De paar keer dat we hebben kunnen oefenen met de trailer was dat ook zo en stond ze er zo in. Het zal waarschijnlijk nóg makkelijker en met meer confidence kunnen op de dag dat we zelf een trailer hebben en veel frequenter kunnen oefenen, maar dat zal de komende jaren gewoon nog niet het geval zijn.

    Roos, trailer huren is een goed idee! Helaas heeft mijn auto geen trekhaak (en die van vriendinnen ook niet geloof ik), dus zou ik alsnog iemand ervoor moeten vragen.

    Jorien, zo denk ik inderdaad ook, maar dat is wél een goed idee! Gewoon proberen en dan zien wat er gebeurt.

    Maar... het zet me wel aan het denken. Middagje trailer-oefenen is toch altijd fijn en goed. En tegelijkertijd is het goed om te weten dat simulatie ook wel mág, mocht het toch lastig zijn.
    Thanks voor de input!

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •